Beslagen ruiten!
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Ik smeer een klein beetje Dreft met een doek op mn achterruit, beslaat niet, je ziet alleen wel een lichte waas op de achterruit. Als je dit een keer voorzichtig na wrijft met een doek, zie je er bijna niets van. Tegen het voorjaar haal ik het er weer af omdat het niet zo mooi staat wanneer de zon er op schijnt.
In de 1800 heb ik het er niet opgesmeerd (achterruit verwarming) maar wel zorg ik dat ik mn natte jas altijd achterin leg. Hoe minder vocht je naar binnen brengt hoe minder last je er van hebt.
Succes
In de 1800 heb ik het er niet opgesmeerd (achterruit verwarming) maar wel zorg ik dat ik mn natte jas altijd achterin leg. Hoe minder vocht je naar binnen brengt hoe minder last je er van hebt.
Succes
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
-
kreftie
- 3rd Gear member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
- Locatie: Achter de zeeuwse duinen
Ik heb denk ik hetzelfde blaassysteem als jij. Maar nergens last van. Ik rij dagelijks en auto staat altijd buiten. Werkt je verdeelbakje onder de kachel helemaal goed. Blaast hij flink op de ruit en/of op de voeten? Ald die kleppen in de bak niet helemaal goed sluiten staat hij in de rondte te blazen en is het niet echt efficient. Toen ik dat mij laatst maakte en smeerde ging er letterlijk een wereld voor me open.
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
V70 2.5 - S60 D5
-
ruuds70
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
He Jordos,
Ik kan me je irritatie levendig voorstellen.
Mijn ervaring met vier 240 een 740, een 850 en een S70 zal je niet veel verder helpen, wellicht verbazen, maar de 240 heeft volgens mij het beste ontwasemingssysteem. Zelfs zonder Airco is de 240 beter dan een 740 en zeker beter dan de S70 met ECC. Die laatste is een waar drama, zeker na een vochtige nacht buiten. (o ja de nieuwe C70 doet het dan weer best goed)
Misschien een suggestie, kun je de middelste luchtroosters sluiten en de zijruitenroosters openen. En dan de aanjager voluit, dan moet in de defrost stand toch flink wat lucht langs je zijruiten gaan, anders klopt er iets niet aan je luchttoevoer.
Als ik de handel snel(ler bij de S70) vrij wil hebben, help ik de ontluchting door de zijruiten met een ritsje open te zetten.
Veel succes
groet Ruud
Ik kan me je irritatie levendig voorstellen.
Mijn ervaring met vier 240 een 740, een 850 en een S70 zal je niet veel verder helpen, wellicht verbazen, maar de 240 heeft volgens mij het beste ontwasemingssysteem. Zelfs zonder Airco is de 240 beter dan een 740 en zeker beter dan de S70 met ECC. Die laatste is een waar drama, zeker na een vochtige nacht buiten. (o ja de nieuwe C70 doet het dan weer best goed)
Misschien een suggestie, kun je de middelste luchtroosters sluiten en de zijruitenroosters openen. En dan de aanjager voluit, dan moet in de defrost stand toch flink wat lucht langs je zijruiten gaan, anders klopt er iets niet aan je luchttoevoer.
Als ik de handel snel(ler bij de S70) vrij wil hebben, help ik de ontluchting door de zijruiten met een ritsje open te zetten.
Veel succes
groet Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- Jordos
- 3rd Gear member
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56
Kreftie, ja ik denk dat wij dezelfde hebben. Ik geloof dat de kleppen wel goed werken; zet ik alles op de voeten, voel ik het echt van onder komen, andersom komt het alleen bij de voorruit. Maar bedankt voor de tip, ik ga ook dat controleren.
Ruud, het verbaast me dat modernere types er ook last van hebben zeg! Ik vond het echt een oldtimer-iets. Jou 240 heeft overigens een ander systeem dan mijn 164. Ik heb namelijk geen midden- of zijruitroosters.
Lol @ eugen
Ruud, het verbaast me dat modernere types er ook last van hebben zeg! Ik vond het echt een oldtimer-iets. Jou 240 heeft overigens een ander systeem dan mijn 164. Ik heb namelijk geen midden- of zijruitroosters.
Lol @ eugen
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
- Jordos
- 3rd Gear member
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56
Iroll, waar vind ik dat afwateringspijpje? Waar ergens moet ik zoeken?
En misschien een stomme vraag, maar er is toch ook een massakabel die van het blok naar het chassis loopt? Waarom zie ik die nergens?
En misschien een stomme vraag, maar er is toch ook een massakabel die van het blok naar het chassis loopt? Waarom zie ik die nergens?
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Bij de 140 zit hij aan de linkerkant, tussen één van de bouten waar de startmotor mee vastzit en het chassis. Als je dus nét achter je linkervoorwiel op de grond gaat liggen, moet je hem zien. Ik neem aan dat het bij de 164 niet anders is.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Jordos
- 3rd Gear member
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56
Ja had ik ook al aan gedacht! Maar dan; alle 4 de deuren? Mn voorportieren zijn wel matig, maar achterportieren zijn prima. En ook de achterruit zit potdicht.
Ik geef nog steeds die tip van Iroll een goede kans, maar ik kan dat afwaterpijpje nergens vinden... :?
Ik geef nog steeds die tip van Iroll een goede kans, maar ik kan dat afwaterpijpje nergens vinden... :?
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Water in je dorpels is ook een klassieker bij de 140/160. Je moet de gaatjes in de felsnaad onder je dorpel goed openhouden. Ik heb eens met 'n eerste 144 gereden met een klotsend geluid! Zoeken, zoeken, totdat ik een dop uit de dorpel haalde: swoesssch!! Hele vloer onder!
O.a het ventilatierooster in de paravan watert af in de dorpels!
Meestal ontbreken er eé'n of meerdere doppen in de dorpel, waardoor het water op je vloer sijpelt.
O.a het ventilatierooster in de paravan watert af in de dorpels!
Meestal ontbreken er eé'n of meerdere doppen in de dorpel, waardoor het water op je vloer sijpelt.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Jordos
- 3rd Gear member
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56
Ook het kachelhuis?
Ik heb dat gecontroleerd toen ik de matten eruit had van de zomer. Bij mij zitten alle doppen er nog wel
. Vloer is dan ook droog. En er komen straaltjes onder beide dorpels wanneer ik een guts water in de luchtgaten voor de voorrruit gooi.
Ik heb dat gecontroleerd toen ik de matten eruit had van de zomer. Bij mij zitten alle doppen er nog wel
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Het afwaterslangetje (nog geen 10cm lang) zit op het laagste punt van het kachelhuis. Weet niet precies waar bij een 164 maar bij mijn ES loopt het slangetje via een gat in de transmissietunnel naar buiten. Je kan er eigenlijk alleen bij komen door het kachelhuis uittebouwen. Je kan het moeilijk zien zitten, maar met een lamp moet je het kunnen zien lopen. Wees voorzichtig, als je eraan trekt schiet het uit het kachelhuis en is er alleen weer in te krijgen door het huis te verwijderen, tenminste bij mijn ES...
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Als ik jou was zou ik een Haynes manual of Volvo manual van de 164 aanschaffen, scheelt je een hoop gedoe en zoeken. Daar staat precies in hoe te werk te gaan en verduidelijkt met tekeningen en foto's. Is eigenlijk een must voor de sleutelaar, of heb je die al?















