Bij www.aarle.nl staan ook een aantal XC70's. Aarle zit in Nuland en Geffen.
Heb geen ervaring bij van Aarle maar men is er hier op het forum tevreden over geloof ik.
XC70 MY2003, inschrijving 01-2003
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Even rekenen,
XC70 D5 A, wegenbel.: 1528E p/jr, verbruik gecombineerd 1 op 11,7
15000 : 11,7 = 1282lit x 1.09E = 1397E p/jr
1523E + 1397E = 2925E Totaal
XC79 2.5T H, wegenbel.: 832E p/jr, verbruik gecombineerd 1 op 9,6
15000 : 9,6 = 1562lit x 1.19E = 1859E p/jr
832E + 1859E = 2691E Totaal
De Diesel is op jaarbasis 240 duurder. Hoe het onderhoud qua kosten uitvalt weet ik niet.
Hoe meer je gaat rijden des te goedkoper het wordt.
Suc6
XC70 D5 A, wegenbel.: 1528E p/jr, verbruik gecombineerd 1 op 11,7
15000 : 11,7 = 1282lit x 1.09E = 1397E p/jr
1523E + 1397E = 2925E Totaal
XC79 2.5T H, wegenbel.: 832E p/jr, verbruik gecombineerd 1 op 9,6
15000 : 9,6 = 1562lit x 1.19E = 1859E p/jr
832E + 1859E = 2691E Totaal
De Diesel is op jaarbasis 240 duurder. Hoe het onderhoud qua kosten uitvalt weet ik niet.
Hoe meer je gaat rijden des te goedkoper het wordt.
Suc6
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ V70-D5, met de benzine zit je redelijk goed qua verbruik, die diesel is wel wat zuiniger
Volvo for life
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Ben bij van Aarle geweest. Is inderdaad een heel eerlijke verkoper en verkoopt veel hier in de regio. Heeft alleen dus op dit moment niet wat ik zoek helaas. Ga daar wel het onderhoud laten doen.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ik rij ook maar zo'n 15.000 tot 20.000 km met mijn XC70 diesel per jaar. Hiervoor had ik een V70 2,5T benzine. Ik kan je uit ervaring vertellen dat ondanks het verschil in wegenbelasting je al snel goedkoper uit bent met een D5.
Probeer toch vooral een GearTronic te scoren. Handgeschakelde versies zijn haast niet meer te verkopen. En na een paar dagen wil je niet anders meer. Ik was ook zo'n verstokte handschakelaar.
Kijk ook eens bij www.milano.nl
Probeer toch vooral een GearTronic te scoren. Handgeschakelde versies zijn haast niet meer te verkopen. En na een paar dagen wil je niet anders meer. Ik was ook zo'n verstokte handschakelaar.
Kijk ook eens bij www.milano.nl
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Nou ja, mijn grootste probleem op dit moment is het kilometer aantal en het knakkend geluid. Ik belde vandaag op en ze zeiden het al opgelost te hebben.
Verder heb ik er wel vertrouwen in, maar 200.000 km is toch heel wat voor ruim 20.000 Euro, niet dan?
Diesel is gewoon hoe ik het oo bereken niet he goedkoopste, daar rijd ik te weining voor. Dat betekend alleen als ik aan de pomp sta er vrolijk van word.
Ik kijk rustig rond, en trouwens over de suggestie Milano is er op het internet niet al te beste kritiek te vinden, dus daar blijf ik liever weg.
Verder heb ik er wel vertrouwen in, maar 200.000 km is toch heel wat voor ruim 20.000 Euro, niet dan?
Diesel is gewoon hoe ik het oo bereken niet he goedkoopste, daar rijd ik te weining voor. Dat betekend alleen als ik aan de pomp sta er vrolijk van word.
Ik kijk rustig rond, en trouwens over de suggestie Milano is er op het internet niet al te beste kritiek te vinden, dus daar blijf ik liever weg.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
D5 1 : 11.7, is nmm iets aan de lage kant, zeker op de lange afstand.V70-D5 schreef:Even rekenen,
XC70 D5 A, wegenbel.: 1528E p/jr, verbruik gecombineerd 1 op 11,7
15000 : 11,7 = 1282lit x 1.09E = 1397E p/jr
1523E + 1397E = 2925E Totaal
XC79 2.5T H, wegenbel.: 832E p/jr, verbruik gecombineerd 1 op 9,6
15000 : 9,6 = 1562lit x 1.19E = 1859E p/jr
832E + 1859E = 2691E Totaal
De Diesel is op jaarbasis 240 duurder. Hoe het onderhoud qua kosten uitvalt weet ik niet.
Hoe meer je gaat rijden des te goedkoper het wordt.
Suc6
2.5T 1 : 9,6, dit is knap als je dat haalt met een XC.
Ik denk dat het omslagpunt om de 15.000 km ligt.
Tja en dan zou ik toch gaan voor de D5 en zeker een geartronic.
Het verruimd zeker je zoek mogelijkheden.

- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
@bart simpson
Voor het benzineverbruik heb ik de gegevens van Autoweek.nl gebruikt.
@AlexV70
Ik zit qua verbruik (16000km gereden) tussen de 1 op 9,4 a 9,6 met mijn handgeschakelde XC70 2.5T.
Voor het benzineverbruik heb ik de gegevens van Autoweek.nl gebruikt.
@AlexV70
Ik zit qua verbruik (16000km gereden) tussen de 1 op 9,4 a 9,6 met mijn handgeschakelde XC70 2.5T.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Niets ten nadele van de goede adviezen, maar ik blijf toch bij een benzine.
Ik denk dat er nog meer kosten aan zitten zoals duurdere aanschafprijs, duurder onderhoud (meer lawaai?) etc.
Komt goed, ik vind wel wat. Heb geduld, autootje doet het nog goed maar wil nu alleen eindelijk ons lang begeerde automobiel!
Ik denk dat er nog meer kosten aan zitten zoals duurdere aanschafprijs, duurder onderhoud (meer lawaai?) etc.
Komt goed, ik vind wel wat. Heb geduld, autootje doet het nog goed maar wil nu alleen eindelijk ons lang begeerde automobiel!
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14867
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
ieder zijn eigen keuze maar voor een paar honderd euries ging ik toch echt voor de D5.
Rijdt fenomenaal....
ahum, gewoon enthousiast voor de d5. trekkracht, rustige brom, veel tekkracht in de file onderin enz enz.
Rijdt fenomenaal....
ahum, gewoon enthousiast voor de d5. trekkracht, rustige brom, veel tekkracht in de file onderin enz enz.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Met duurdere aanschaf zit je volgens mij niet goed, we hebben er hier al enkele laten zien, nieuwer en gelijke prijs.groenenp schreef:Heb geduld, autootje doet het nog goed maar wil nu alleen eindelijk ons lang begeerde automobiel!
Onderhoud is gelijk of goedkoper bij een diesel, alleen brandstof- en luchtfilter. (geen bougies)

Trouwens: het moet een XC worden?
Is reizen voor een auto ook nog een probleem? Straal van ....km om?
We zien nog wel eens wat.....................
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Ik zal eens in de gaten houden vwb die diesels. Heb er nog nooit een gereden,maar misschien eens proberen dan.
Ik vind het niet echt een probleem om er een stuk voor te reizen, als het maar geen 300 km is. Mag tot 150km in een straal van Den Bosch.
Ik hoor graag goede tips. Maar, toch even terugkomend op mijn eerdere vraag, het tikken in de aandrijving met optrekken en sturen bij lage snelheid, is dat echt zo simpel te verhelpen en zij die haldex aandrijvingen echt onverwoestbaar? Voor zover ik nu kan overzien wordt het echt een XC70 minder braaf dan een V70 en net iets politiek correcter dan de (naar mijn mening) uiterst gelukte XC90!
Ik vind het niet echt een probleem om er een stuk voor te reizen, als het maar geen 300 km is. Mag tot 150km in een straal van Den Bosch.
Ik hoor graag goede tips. Maar, toch even terugkomend op mijn eerdere vraag, het tikken in de aandrijving met optrekken en sturen bij lage snelheid, is dat echt zo simpel te verhelpen en zij die haldex aandrijvingen echt onverwoestbaar? Voor zover ik nu kan overzien wordt het echt een XC70 minder braaf dan een V70 en net iets politiek correcter dan de (naar mijn mening) uiterst gelukte XC90!
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Maar er staan er genoeg te koop hoor, ik kan niet in je portomonee kijken.
Maar misschien dit nog wat?
Misschien te oud:
(klikkk...)
Deze is wel heel erg gaaf!
klikk
Hele gave, maar moet je even voor naar Zweden
klik
en deze is ook erg mooi
Maar misschien dit nog wat?
Misschien te oud:
(klikkk...)
Deze is wel heel erg gaaf!
klikk
Hele gave, maar moet je even voor naar Zweden
klik
en deze is ook erg mooi
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Paul bedankt, zien er mooi uit maar mijn wensen:
Bj 2003>
23.000Euro<
Benzine en handgeschakeld
Liefst een leren donker interieur en een lichte kleur (vind dan het plastic mooi overkomen)
Daarnaast op zijn minst automatische Airco. De rest mag maar hoeft niet, oh ja, kinderzitjes en een trekhaak.
-----------------
Peter
Bj 2003>
23.000Euro<
Benzine en handgeschakeld
Liefst een leren donker interieur en een lichte kleur (vind dan het plastic mooi overkomen)
Daarnaast op zijn minst automatische Airco. De rest mag maar hoeft niet, oh ja, kinderzitjes en een trekhaak.
-----------------
Peter
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die benzine klopt (uit eigen ervaringen) ook wel, die diesel is zeker zuinigerV70-D5 schreef:@bart simpson
Voor het benzineverbruik heb ik de gegevens van Autoweek.nl gebruikt.
@AlexV70
Ik zit qua verbruik (16000km gereden) tussen de 1 op 9,4 a 9,6 met mijn handgeschakelde XC70 2.5T.
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
@bart simpson
Even een vraagje mbt de Haldex. De topic starter vraag of deze onverwoestbaar zijn. Alles kan kapot uiteraard maar in de praktijk, hoe vaak komt het voor dat de Haldex kapot gaat?
Volvo zegt dat er long life olie in de Haldex zit - niet vervangen dus. Hoe kijk jij hier tegenaan? Ik laat persoonlijk graag preventief de olie vervangen want die kosten zijn een fractie tov de Haldex laten vervangen.
Even een vraagje mbt de Haldex. De topic starter vraag of deze onverwoestbaar zijn. Alles kan kapot uiteraard maar in de praktijk, hoe vaak komt het voor dat de Haldex kapot gaat?
Volvo zegt dat er long life olie in de Haldex zit - niet vervangen dus. Hoe kijk jij hier tegenaan? Ik laat persoonlijk graag preventief de olie vervangen want die kosten zijn een fractie tov de Haldex laten vervangen.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
pfft, mijn volgende wordt zeker een diesel..
ik rij ongeveer 15000 per jaar, maar het verbruik van mijn (T4 - V40) is bij sportief rijgedrag echt idioot..
dus bij de XC70 zal dat al helemaal wel idioot doen, geen idee hoe lomp jouw rechtervoet is natuurlijk!
een diesel is wat dat betreft wat schappelijker.
ik rij ongeveer 15000 per jaar, maar het verbruik van mijn (T4 - V40) is bij sportief rijgedrag echt idioot..
dus bij de XC70 zal dat al helemaal wel idioot doen, geen idee hoe lomp jouw rechtervoet is natuurlijk!
een diesel is wat dat betreft wat schappelijker.
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Ik ben een rustige rijder en vaak lange afstanden. Ik denk dus dat berekening die ik hier heb gezien wel op mij van toepassing is tenzij de diesel 1:15 rijdt. Anders is de marge zo klein dat ik beter bij een benzine blijf (ook uit mileu overwegingen als dat mag zeggen met zo'n auto).
---------
Peter
---------
Peter
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik had je nog een berichtje gestuurd, ik heb misschien nog leuke deal voor je!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Om het bericht te bekijken moet je boven in het scherm even klikken op U Heeft 2 Nieuwe Berichten (!)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra