XC70 MY2003, inschrijving 01-2003

Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Hallo,
Wij staan op het punt een XC70 te kopen bij Nordic Auto (Son en Breughel).
Auto is altijd in onderhoud geweest bij Beemd in Eindhoven particulier bereden. Er staan wel een mooie 200.000km op de teller, een probleem?

Proefritje gemaakt, rijdt fantastisch. Maar.... bij optrekken vanuit stilstand, mn als de wielen draaien een metaalachtig tikkend geluid van (de aandrijving?) als er met constante snelheid wordt gereden is het weg. Auto rijdt keurig rechtdoor en de voorbanden lijken iets meer afgesleten (maar wel gelijkmatig links en rechts).
Dat geluid gemeld, is ook opgemerkt en is geen probleem zeggen ze, kan makkelijk verholpen worden en zal ook gebeuren voor aflevering. Het volste vertrouwen van Nordic, geven zelfs extra garantie als ik dat wil. Als ik het hoor bij aflevering mag ik van koop afzien.
Auto ziet er echt heel goed uit ook van binnen. Wat is jullie mening? Laten staan? Oh ja, is 2.5T benzine, OK voor 200K?

Gaan voor een 2004 bj met minder KM maar zeer eenvoudige uitvoering voor 2000 euro meer?

Wij maken vnl lange afstanden en rijden gem. zo'n 15.000 km /jaar.

Ik hoor heel graag de mening van Volvo adepten en gepassioneerden.
Mvg,
Peter
Gast

Is het deze?
Merk: Volvo
Model: XC70 2.5T 210pk AWD Prestige Mobility 4.3® Schuifd
Datum deel 1: 03-01-2003
Kilometerstand: 193794
Kleur: Ash Grey Pearl
Meeneemprijs: € 18495
Meeneempakket: € 300 ,-
Verkoopprijs: € 19895

Vraag:
Is het 1 met een Haldex of Visco koppeling (4WD)?
Ik zag ook staan: VOLVO Dolby Surround® Audio-systeem. Dat zit er dus niet in.
Nordic heeft "zijn" NAVI ook al ingebouwd. :wink:

Het tikken zit waarschijnlijk in de spiebanen van de aandrijfassen, komt meer voor.
Even verlijmen met Locktite.

ps: wat is de prijs incl. de garantie en incl. de extra garantie?
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Hoi,
Ja dat is 'm. Dolby surround zit er wel in hoor en naar ik meen te weten moet het wel een haldex zijn omdat het een MJ 2003 is en een 2.5T. Heb net gechecked op kenteken bij Zomoto. Maar ik neem aan dat ik dat wel van de garage te horen krijg als ik er naar vraag.
Extra garantie is 400 euro meer op de afleverprijs met standaard 3 maanden.
Hoor graag jullie mening.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33124
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik vind het veel geld voor een auto met zo'n km stand.
Maar ik neem aan dat je marktonderzoek gedaan hebt. Succes!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33124
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Volgens mij was die Haldex er pas vanaf MY04 maar ik kan me vergissen!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

de haldex kwam gelijk met de 2.5T motor
Volvo for life
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Moet inderdaad wel een haldex zijn, maar de prijs is wat aan de hoge kant met 200.000 km, klopt. Voor de rest prima auto, zonder problemen.
Heb eens rond gekeken op het internet. Marktwaarde ligt ergens tussen 18.000 en 24.000 Euro afhankelijk van KM aantal en of er garantie wordt gegeven. Meeste goedkope aanbiedingen is meeneemprijs.

Dus....

We weten het niet, enig groot voordeel bij Nordic is betrouwbarheid en ze hebben eigen garage met veel kennis en voordeling onderhoud.

Iemand nog een brilliante suggestie?
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

Om voor een kalere uitvoering te gaan die een jaar jonger is is geheel persoonlijk. Waar staat deze auto?
Een nieuwer bouwjaar levert een hogere inruilprijs op over enkele jaren maar daar heb je zelf dan ook voor betaald!
Als de km-stand beduidend lager is dan is dat wel weer het overwegen waard. Onthoud wel dat bij de 2.5T de distributie bij 160.000km vervangen moet worden. I.c.m. een beurt kost dat zo'n 1000E.

De auto die jullie op het oog hebben is prachtig met spoiler, schuifdak, navigatie en dolby surround.
Het getik is niets bijzonders. Mijn auto had dat ook. Zodra de steekassen verlijmd zijn met Loctite is het geknak weg.

Let er ook op dat je geen 2.4T koopt met de visco koppeling. Hierover is veel geschreven op het forum.

Succes met de zoektocht.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Gast

groenenp schreef:Hoi,
Ja dat is 'm. Dolby surround zit er wel in hoor.
Je heb gelijk, te snel gekeken, ik dacht op de foto's de HU603 (radio, cassette, cd) te hebben gezien.

Oja, wat men hier al aangaf, gezien de km's en benzine uitvoering is ie nogal aan de prijs.
Daar kan je ook een geartronic D5 (met minder km's) met originele RTI voor kopen. :wink:
Bij www.wegkamp.nl staat er één.

Ik weet ook nog wel een model 2005 (bj 10-2004) te staan voor € 3000,- meer.
Bij www.pacauto.nl

Suuces met de koop.
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Hallo,
Ja auto is keurig onderhouden en de distributieriem is al vervangen bij 170.000 KM (sticker zit erop )
Het is zeker een 2.5T (dus ook zeker een haldex?) dat heb ik gecheceked op kenteken.
Maar de prijs maakt me onzeker. Als ik een check doe op dit kenteken en dan invul 200000KM is de taxatie op ongeveer 15.800 Euro, terwijl ik er ~20.000 voor betaal met garantie weliswaar. Heb er een bij HOB automobielen in Alkmaar gezien (ver weg voor me) bijna exact hetzelfde met extra kinderzitjes 9 maanden jonger en maar 114000 km op de teller voor 21500 euro met 1/2 jaar garantie. Maar ja, daar kan ook wel wat mee zijn, en Nordic staat goed bekend.
Ik kijk nog even uit naar de reacties van ervaringsdeskundigen.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gast

Met dat verschil kan je wel een ANWB keuring of een aankoop keuring bij een Volvo-dealer laten doen.

Trouwens is het minimaal of maximaal 15.000 km / jaar?
Je weet het gebruik van zo'n 2.5T? :P
Gebruikersavatar
Mathijs T-4
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48

zoek even op autotrack, daar zitten aardig wat wagens in jouw prijsklasse met 120-140dkm standen, dealeronderhouden en prima uitgevoerd.

belgie & duitsland wellicht een optie?

anders scherp onderhandelen, er is nu veel mogelijk, slechte tijd voor autoverkoop (dat zegt men, maar de neerwaartse tendens is daar)
en zoek er een met minder km's.. want deze raak je daarna slecht kwijt, beter een met een stand rond de 120.000km.


succes!
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Staan er inderdaad veel, niet allemaal naar mijn smaak maar dan ook vaak in deze prijsklasse. Veel diesels en veel automaten, dus handgeschakeld benzine is zeldzaam.
Het aantal km wat we maken is lange afstanden maar maximaal 15.000 km, dus echt een auto om veilig en met veel plezier te cruisen en zo nu en dan eens een wat minder geplaveide weg te nemen. ;-)
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Oh ja,
heb ook eens naar belgie en Duitsland gekeken maar vind het verschil met al het gedoe wat minder interessant.
Heb zelf ooit mijn eigen auto uit het buitenland ingevoerd, dat was wel interessant maar wel een gedoe.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gebruikersavatar
Mathijs T-4
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48

ja, dat is waar..

ik zou eerder een automaat pakken!?
ik heb een automaat, helemaal goed , ken de automaat van de xc70 (van enkele ritjes) en die rijdt prima!

zo'n geartronic kan ook mee handgeschakeld worden hé, die dingen zijn betrouwbaar zat.

in een iets hogere prijsklasse zoeken en lekkere korting bedingen!?
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Heb helaas een auto in te ruilen dus mijn onderhandelingsruimte is wat lastig, maar ik merk wel dat er ruimte is, met name in kwalitieit en ook arbeidstijd die erin wordt gestopt om een auto keurig af te leveren (althans de belofte).
Ben zelf wel in voor een automaat maar kost me al veel overtuigingskracht om de wederhelft te overtuigen dat ik maar niet over een automaat begin ;-)
De geartronics zijn trouwens ook weer wat duurder en wil het wel enigszins reeel houden in deze barre economische tijden.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gebruikersavatar
Mathijs T-4
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48

neem de wederhelft dan maar eens mee voor een ritje in een automaat..
ik wil niet anders, pure luxe!

auto particulier verkopen is nu ook lastig, of je wilt geen hoofdprijs.
wellicht loont het goed te onderhandelen en bij een merkdealer jouw eigen auto (los ) te verkopen.. maar dat kom je alleen te weten als je het probeert.

onderhandelingspositie van de klant is nu eenmaal sterk, dus sla je slag ;-)
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
Gast

Ik herken je probleem. Wederhelften met een (voor ingenomen) eigen mening. :P
Totdat ze een proefrit kon maken in een automaat, helemaal om, lyrisch.....
Was ook nog een diesel, tja toen was het gedaan met de benzine (LPG). :?
Achteraf nog niet zo raar, ik maak iets meer dan 15d en gewoon 900 of meer km's op een tank.
Gast

groenenp schreef:Heb helaas een auto in te ruilen dus mijn onderhandelingsruimte is wat lastig.
Even brutaal, maar wat wil je dan gaan inruilen?
Want auto's van een paar duizend zijn particulier nog wel te verkopen.
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

::oops: het is een Ford Focus C-Max, wel uit dezelfde stal ;-)
Maar die moet toch nog een 10.000 Euro opbrengen ben ik bang.
Heb wel aan een diesel zitten denken, maar dacht dat het omslagpunt ergens rond de 20.000KM ligt. Is dit correct?
Automaat verbruikt ook wat meer.. of niet dan?
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”