Pagina 2 van 3

Geplaatst: 22.01.2009 - 23:49
door Ramon&Ramon
Nee,dat dopje zit in het motorblok,heeft verder niets met het vliegwiel te maken.
Als je daar over iets wilt weten,kijk dan op
www.amt.nl

Geplaatst: 22.01.2009 - 23:54
door Ramon&Ramon
Op die site staat de preciese werking en controle procedure op!

Geplaatst: 23.01.2009 - 21:35
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Nee,dat dopje zit in het motorblok,heeft verder niets met het vliegwiel te maken.
Als je daar over iets wilt weten,kijk dan op
www.amt.nl
Kan het niet vinden, welke zoekstring geef je op bij Zoek?

Geplaatst: 24.01.2009 - 00:31
door Ramon&Ramon
Luk of dual mass vliegwiel

Geplaatst: 24.01.2009 - 00:32
door Ramon&Ramon

Geplaatst: 24.01.2009 - 16:57
door Firefox
Ik heb onlangs de koppeling van mijn 2.5D vervangen. Ik moet zeggen een beste klus. Ik heb op het werk gelukkig een twee koloms brug tot mijn beschikking en ik heb van een plaatselijk transmissie bedrijf een steun kunnen lenen om de motor op te vangen. Zelf heb ik de eerste monteurs opleiding gedaan en 12 jaar in een diverse garagebedrijven gewerkt. Toch ben ik nog zo'n 16 uur bezig geweest. Ik moet wel zeggen dat ik het een mooie klus vond en dat ik het met veel plezier heb gedaan. Wat veel belangrijker is dat de hele klus € 250,- heeft gekost inclusief een compleet nieuwe koppelingsset en nieuwe olie voor de bak.

Geplaatst: 24.01.2009 - 17:20
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Nee,dat dopje zit in het motorblok,heeft verder niets met het vliegwiel te maken.
Als je daar over iets wilt weten,kijk dan op
www.amt.nl
Ramon&Ramon schreef:http://www.amt.nl/web/show/id=60004/contentid=4579

bekijk deze link even!
Ik begrijp nu dat "daar" op het vliegwiel sloeg. :P
Ik was nieuwsgierig naar dat dopje en volgens mij, @edraket ook.

Geplaatst: 25.01.2009 - 01:52
door Ramon&Ramon
Ik deed er 4 uur over,maar dat is ervaring zullen we maar zeggen.
Dat is een hele tijd zeg 16 uur,die onderdelen heb je denk ik niet bij Volvo gekocht gezien de prijs.
Vliegwielkeerring ook gecontroleerd op lekkage?
Het zelf doen is natuurlijk altijd goedkoper,maar je bent met me eens dat het voor een leek op autogebied niet te doen is.
Van dat afsluitdopje heb ik geen foto,dus helaas.

Geplaatst: 25.01.2009 - 09:52
door Firefox
Die 4 uur geloof ik wel Ramon. Dat is inderdaad ervaring. Je weet naar een aantal keer waar welke bout en moer zit en hoe je die het snelst verwijderd. Ik heb zelf eerst een studie moeten maken van het subframe en hoe de rest op te vangen.
De koppeling heb ik gekocht bij een bedrijf hier in Almelo en deze heb ik gekregen voor de garageprijs. Het is overigens een Sachs set. De vliegwielkeerring heb ik gecontroleerd en deze was keurig droog. Van de 12 jaar ervaring als monteur was 8 jaar in een VAG garage. Daarom ben ik ook zo blij met mijn 2.5D. De VAG techniek komt mij redelijk bekend voor.
En inderdaad Ramon dit is geen klus voor de autoleken onder ons.

Geplaatst: 25.01.2009 - 12:01
door Hans
Daarom laat ik het ook door de vaklui doen. Ik zal ook niet verwachten dat jullie mijn werk doen ;-)

Geplaatst: 25.01.2009 - 21:02
door Firefox
hans anesthesie schreef:Daarom laat ik het ook door de vaklui doen. Ik zal ook niet verwachten dat jullie mijn werk doen ;-)
Pfffff, ik moet er ook niet aan denken hans. Ik kan een beetje EHBO maar daar stopt het dan............

Geplaatst: 26.01.2009 - 15:49
door edraket
AlexV70 schreef:
Ramon&Ramon schreef:Nee,dat dopje zit in het motorblok,heeft verder niets met het vliegwiel te maken.
Als je daar over iets wilt weten,kijk dan op
www.amt.nl
Ramon&Ramon schreef:http://www.amt.nl/web/show/id=60004/contentid=4579

bekijk deze link even!
Ik begrijp nu dat "daar" op het vliegwiel sloeg. :P
Ik was nieuwsgierig naar dat dopje en volgens mij, @edraket ook.
Klopt, nog steeds niet kunnen vinden overigens, ook niet op deze link.

Geplaatst: 29.01.2009 - 23:50
door Ramon&Ramon
Eveen een tip voor de zelf sleutelaars.
Als je een koppeling vervangt,vervang het dan voor een set van LUK,iets duurder maar wel betrouwbaarder..

Geplaatst: 30.01.2009 - 10:09
door Firefox
Ik heb een Sachs set gemonteerd. Dit zat er overigens ook in en aan de produktiedatum te zien was dit de eerste montage. De Sachs set heeft het 240K uitgezongen en dat is volgens mij redelijk betrouwbaar.

Geplaatst: 31.01.2009 - 14:12
door edraket
Heb nu de tweede Luk koppeling erin zitten, maar die slipt ook :-x Vliegwiel is 30000 km ook al vervangen (volgens mij ook Luk). Om hopeloos van te worden.

Geplaatst: 31.01.2009 - 17:57
door Gast
Firefox schreef:Ik heb een Sachs set gemonteerd. Dit zat er overigens ook in en aan de produktiedatum te zien was dit de eerste montage.
Mooi en nu de foto's nog....... :P

Geplaatst: 31.01.2009 - 19:57
door Firefox
Ik heb helaas geen foto's gemaakt. Maar geloof me als ik zeg dat het geen klus is voor de doe het zelf er.

Geplaatst: 31.01.2009 - 21:46
door Armin
Firefox schreef:Ik heb een Sachs set gemonteerd. Dit zat er overigens ook in en aan de produktiedatum te zien was dit de eerste montage. De Sachs set heeft het 240K uitgezongen en dat is volgens mij redelijk betrouwbaar.
Vergeet niet je oude set terug te brengen naar de leverencier van je nieuwe koppeling.
Ik heb zelf pas een koppeling van een V70 2.4i Bi-fuel (van een kennis van mij) vervangen en toen bleek dat er statiegeld op zat. Is toch weer een paar euro terug.

16 uur is inderdaad heel lang, als je er maar veel plezier aan hebt gehad. Die koppeling die ik had vervangen had ik in 6 uur gedaan, en was mijn eerste Volvo koppeling.

Geplaatst: 04.02.2009 - 00:56
door Ramon&Ramon
[quote="Ramon&Ramon"]http://www.amt.nl/web/show/id=60004/contentid=4579

bekijk deze link even![/quote]

Geplaatst: 04.02.2009 - 01:06
door Ramon&Ramon
Dit is het bewuste stoje,die gaan wel is los zitten met als gevolg olielekkage!