handrem

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
740v70
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 18.12.2006 - 09:58
Locatie: groningen

Ramon&Ramon,
Je mag er officieel niet aan stellen of de kabel strakker zetten,dan gaat inderdaad de boel stuk

Dit stellen is eind december bij de APK keuring van mijn v70 classic gebeurd, volgens de garage houder stond hij te slap. Gevolg na 30km heet gelopen remmen terug gegaan losser gezet maar het kwaad was al geschied. Vorige week nieuwe remschoenen gemonteerd, lagen er los in en blokkeerden bij achteruit rijden.
Als ik dit zo lees heb ik dus geluk gehad dat er verder geen schade was.

Mijn vraag is Ramon&Ramon waarom mag er niet aangesteld worden, mag dat ook niet als je de handrem wel ver moet aantrekken voor hij pakt. Nog even dit, de oude remschoenen waren wat dikte betreft prakties nieuw.
v 70 Classic nautic blue pearl MOI groetn oet Grunn
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

josas schreef:
Ja, deze verhalen ken ik, maar dit gaat niet zozeer over losse handremschoentjes, als wel om het doorrollen nadat de handrem er op is gezet.
volgens mij ken je deze verhalen dus niet,in deze 3 topics wordt duidelijk dat loszittende remvoering een struktureel probleem is.
ik noemde er 3 maar er wordt in nog veel meer topics over geschreven.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
josas
4th Gear member
Berichten: 549
Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22

Nou, dan heeft Volvo toch wel érg veel structuele problemen, vind ik!
Op naar BMW....:)
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

josas schreef:Nou, dan heeft Volvo toch wel érg veel structuele problemen, vind ik!
Op naar BMW....:)
nee, dan heb je een echt probleemloze auto ](*,)
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
24AB2
3rd Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
Contacteer:

toppertje schreef:
josas schreef:Nou, dan heeft Volvo toch wel érg veel structuele problemen, vind ik!
Op naar BMW....:)
nee, dan heb je een echt probleemloze auto ](*,)
collega's op mijn werkplek

ford : ontstekingsproblemen
opel : lekke koppakking
peugeot : bekledingsproblemen
vw : remmen / schokbrekers
toyota : remmen


tjsa : noem mij een auto welke probleemloos is
Gebruikersavatar
josas
4th Gear member
Berichten: 549
Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22

24AB2 schreef:
toppertje schreef:
josas schreef:Nou, dan heeft Volvo toch wel érg veel structuele problemen, vind ik!
Op naar BMW....:)
nee, dan heb je een echt probleemloze auto ](*,)
collega's op mijn werkplek

ford : ontstekingsproblemen
opel : lekke koppakking
peugeot : bekledingsproblemen
vw : remmen / schokbrekers
toyota : remmen


tjsa : noem mij een auto welke probleemloos is

Ja, da's óók wel weer zo.... :(
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
Gebruikersavatar
24AB2
3rd Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
Contacteer:

update

remschoenen moesten toch vervangen worden
dus gelijk maar het gehele remmerij gecheckt

remschijven voor : iets buiten tolerantie ( remblokken zgan )
remschijven achter : net binnen tolerantie ( remblokken 40% )

gelijk maar alles vervangen
tsja : je moet tenslotte een vrije zaterdag middag doorkomen :scratch:

beetje internet shoppen
totaal 310 euro

ps was bij km stand 205.000 ( heb het idee dat er nog de originele schijven opzaten )

edit : was vergeten mijn eigen vraagstelling te beantwoorden
zit geen zelfsteller in
afstellen /stellen kan uitsluitend dmv stelschroef bij handrem
Gebruikersavatar
24AB2
3rd Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
Contacteer:

op suggestie van een forumlid het vlgd. maar even in deze topic gezet

tip m.b.t. loslatende remvoeringen
( remvoeringen kunnen in principe een autoleven mee want ze dienen tenslotte gebruikt te worden om een auto in stilstand te houden in plaats van om het tot stilstand brengen )

nodig : speedboor - metaalboor - nagels
van de speedboor slijp je de punt af tot op 1 mm
diameter van beide boren is afhankelijk van de diameter van de nagel die je kiest
speedboor diameter is gelijk aan diameter kop van de nagel - doorboren tot punt het metaal (remschoen ) raakt - verder boren met metaalboor welke diameter gelijk is aan de nagel - nagel plaatsen en vastzetten
4 over de lengte van de remvoering ( breedte van de voering is niet toereikend om 2 naast elkaar te plaatsen )

gebruik je koperen of alu. nagels dan levert dat geen probleem op indien de voering toch te ver zou slijten ( is tenslotte zachter materiaal dan de trommel )
bijkomend voordeel in dat geval zou kunnen zijn dat je dit waarschijnlijk wel zult horen en dan weet je gelijk dat je de voeringen versleten zijn
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

BMW is inderdaad wel Deutsche Grunlichheit", dat ligt nu eenmaal wel 3 klassen hoger dan Volvo, maargoed je betaald er ook voor he
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”