Pagina 2 van 2
Geplaatst: 05.02.2009 - 09:53
door Shockwave
Kijk eens of alle benzineslangtjes nog goed zijn en de klemmen strak zitten
Waar vind je die?
Geplaatst: 05.02.2009 - 10:14
door schaefer
begin 's bij de benzinepomp onder de auto. Redelijk achterin onder de auto aan de kant van de tankvuldop volgens mij. Start ook de auto 's met koude motor en ruik 's onder de motorkap naar benzinedampen.....
Geplaatst: 05.02.2009 - 17:56
door wpee
Ik denk dat eht lek ergens bij het blok zit. Benzine slangen zijn meestal "harder" dan luchtslangen, je kunt ze dus bijna niet inknipen tussen duim en wijsvinger. Meestal zitten er ook slangklemmen op wat bij luchtslangen niet is.
Geplaatst: 05.02.2009 - 18:06
door 440rijder
Ok, ik zal dat in ieder geval eens nalopen, maar in een suïcidale bui heb ik de damp zelf geroken en hierin is de benzinelucht penetrant. Ik verdenk dus iets met de afstelling. Starten is altijd makkelijk, sleutel omdraaien en lopen dus geen doorstartverschijnsel. Misschien door de kou wat extra benzine ingemengd als vorm van choken?
Geplaatst: 12.02.2009 - 09:44
door 440rijder
Ok, ik heb het even nagelopen maar geen lekkende slangetjes voor zover ik die kan zien/vinden. Het verbruik ligt nu tussen de 1:9 en 1:10... dat is té hoog en er moet iets aan de hand zijn met het vacuumsysteem of benzinesysteem. Er is echt een duidelijk onverbrande benzinelucht merkbaar en de kat tikt na het rijden van de hitte... Hoe kan ik mijn luchtsysteem nalopen op lekkage's? Ik heb eerder een lekkende luchtslang gehad (door garage gerepareerd) waardoor mijn verbruik ook rond de 1:7-8 kwam...