V44-vereniging

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
TonvanS
Starter

Als V44 lid kan ik het verhaal van Ineke alleen maar onderschrijven. De laatste jaren maak ik helaas wat minder gebruik van de activiteiten, maar mijn ervaring in onze regio (Zuid-West) is er eentje van veel plezier, gezelligheid en hulp. Ik neem aan dat het in de andere regio's niet anders is. En idd, je hebt er ook wel eens wat minder prettige mensen tussen zitten, maar dat ligt niet aan de vereniging, dat ligt niet aan de Volvo's, maar dat ligt aan de mens zelf :P . Je komt dat soort mensen overal tegen.
dopdedouwer
3rd Gear member

Wat moet ik me voorstellen bij dat onderdelen depot. Is het voordeel de prijs van de onderdelen of de aanwezigheid van alles wat los en vast zit, zodat er altijd is wat je zoekt?
Ik heb nog geen "V44 auto" maar vroeg dit me een beetje af. Kom zelf net als claudia van t 850forum wat lekker vrijblijvend en gezellig is. Zo'n depot lijkt me wel een pluspunt alleen vraag ik me af wat het inhoud.
Ben overigens aan het kijken naar een 142.
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

de ene keer is het de prijs, de andere keer het feit dat ze het hebben, dan weer de sfeer, het is maar wat je er zelf als voordelen in wil en kan zien; maar er is maar één manier om er achter te komen: er een keer gaan kijken zodra je een klassieke volvo hebt
wassinkh
1st Gear member
Contacteer:

Het forum van de vernieuwde website van de V44 club is niet meer toegangkelijk voor niet leden, dus ik denk dat dit forum een boost zal krijgen.
Lid worden van die club heeft mij nooit getrokken, ten eerste door het hoge inschrijfgeld, en ten tweede omdat ik toch geen zin heb in clubactiviteiten.
Mijn Amazon wordt gewoon als eerste auto ingezet en hij rijdt 40.000 km per jaar.
Dan ga ik echt niet in het weekend toeren met de club.
Daarvoor heb ik een Triumph uit 1966, waarvoor ik wel lid ben van de club. Daar vragen ze geen inschrijfgeld en toch een normale contributie.
Volvofreaks
1st Gear member

Wij zijn al jaren lid van V44 club. Niet als een aktief lid dat alle bijeenkomsten afloopt, maar we gaan al wel jaren naar het landelijke kampeerweekend en de jaarlijkse beurs van de club. Is beide zeer gezellig en je leert er gewoon veel Volvofielen kennen met uiteraard dezelfde passie voor het merk en model.

Groet Rob
S60D5, P130, P220
Weesje
3rd Gear member

Hoi,

Zelf ben ik nu ongeveer 10 jaar lid van de V-44 vereniging en 9 jaar actief lid van de club. Ik werk namelijk als vrijwilliger op de dinsdagavonden en beursen in het V-44 Onderdelen Depot afgekort VOD.
In al die tijd dat ik nu lid ben heb ik de club als zeer prettig ervaren. Vooral de regio afdelingen maken het zeer gezellig met allerlei activiteiten.

Wat betreft de vraag over het contributie geld en het VOD, dat zit zo;
Als je lid wordt betaal je iets meer dan dat je elk jaar betaald. Dit kleine beetje geld wordt namelijk gestoken in het VOD. Dit is voor het opnieuw produceren van niet meer leverbare onderdelen. Dit VOD is in de regel goedkoper dan de rest van de handelaren. Aangezien zij er van moeten leven en bij de vereniging alles wordt geleid door vrijwilligers en dus geen grote winst hoeven te hebben.

Ik hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb en iedereen zijn vragen beantwoord heb, anders kom een keer langs bij een van de activiteiten.
Tevens is het forum van de club gewoon weer bereikbaar voor niet leden.

gr. Richard
proud owner of a:
- 1969 Amazon B20B - 1986 240 GL B23 - 2001 V40 1.8
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

wij zijn ook ondertussen lid geworden van de v44

en naar het VOD geweest
2 verwarmde achterruiten gaan halen !
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
henky_Z
1st Gear member

Ik ben geen lid, ik denk dat er beest kundige mensen bij zitten en vind 40E niet te duur. Maar, 1: ik ben geen club mens 2:ik rij dagelijks in mn auto's, krijg het idee dat de V44 leden meer poetsers zijn, ik ben meer een prutser. 3: Heb nu al een aantal keren echt wat vragen gesteld die een kenner zou moeten weten en het lijkt alsof niemand het daar weet of je niet wilt helpen. 4, ik heb er geen tijd voor.
Daarom word ik geen lid
Ben
Executive Member
Contacteer:

Lijkt me een beetje kip en ei verhaal Henk.
Als je lid bent en deel neemt aan meetings leer je mensen kennen en leren mensen jou kennen. Als je iemand persoonlijk kent heb je toch eerder de neiging om op een vraag in te gaan.

Oh ja, ik ben geen lid en heb niet eens zo'n oud gebakje :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
henky_Z
1st Gear member

Ja maar verhalen, van: hij is niet meer helemaal orgineel he? en hij heeft wel wat roest, heb ik genoeg gehoord van mn leven. Ik zeg dan ook vaak, maar als het moet brengt hij me overal, ook in de winter. Ik moet toegeven dat ik het hier na een halve dag lid zijn (van een forum dan wel) al stukken gezelliger vind.
Ben
Executive Member
Contacteer:

:BIG:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Sylvester
Starter

fijn topic dit, ikzelf wil graag een combi aanschaffen, en ben niet heel ervaren in sleutelen.
vandaar dat ik lid ben geworden van de V44 vereniging, zoals hier over de autopoetsers wordt gepraat, mss klopt dat, omdat die mensen hun auto hun hobby is, voor mijzelf wordt het voor dagelijks gebruik aangezien ik 2 auto's niet kan permitteren als student :P
Iroll
6th Gear member

Ja maar verhalen, van: hij is niet meer helemaal orgineel he? en hij heeft wel wat roest,
Ik kan je verzekeren dat er zat mensen bij de V44 vereniging zitten die hun bakkie dagelijks rijden en niet de hele dag poetsen. Het forum wordt regelmatig bezocht door studenten die met een luttel budget hun Amazon of 140er op de weg willen houden. Mijn ervaring is dat de mensen daar erg behulpzaam zijn zowel voor poetsers als voor prutsers. Het forum is alleen niet zo "sociaal" maar meer technisch over het algemeen. En voor "sociaal" hebben we dit forum toch? :wink:
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

tsja, ik weet niet wat we hier onder sociaal moeten verstaan, maar toen ik vorige week het blad van de V44 vereniging las dacht ik : kan het misschien wat minder sociaal.....
het v44 forum is inderdaad zakelijk en technisch, als je behoefte hebt aan sociale aktiviteiten dan wordt er in de regio's meer dan voldoende georganiseerd;
wil je wat meer chatten en een lekker eind digitaal weg lullen, dan kom je op dit forum prima aan je trekken, ik pik van beiden de voordelen
Birnie F
2nd Gear member

Ben al jaren lid van De V44 en het is gewoon een erg leuke club met mensen die heel veel liefde hebben voor ALLE oude Volvo's sinds enige tijd ook de 140-serie opgenomen.
Gezien he tfeit dat het Forum nog niet zo actief lijkt, ligt meer aan het feit dat dit onlangs geheel vernieuwd en anders is opzet.
Daarbij is het een bijzonder groot voordeel tenopzichte van ander Forums dat dit voor IEDEREEN toegankelijk is. Het moet nu alleennog gaan groeien.
Het entree geld lijkt wel hoog , maar daarmee koop je jezelf als het ware in als "aandelhuoder" van het VOD het verenigings magazijn. Dit magazijn doet niet alleen maar voorraad houden van onderdelen, maar gaat samen met andere verenigingen kijken of niet meer leverbare onderdelen weer in productie genomen kunnen worden. EN dat tegen aantrekkelijke prijzen.
Dit aantrekkelijk is natuurlijk relatief, wat een x-bedrag voor een onderdeel en je oude Volvo kan weer rijden is niet in geld uit te drukken.
Maar dit terzijde.
Ik hoop dat wat toevoegd om je beslissing goed af te wegen
Claudia
3rd Gear member

Inmiddels is mijn echtgenoot een jaar lid van de V44-vereniging (en nog een Amazon rijker)....en zaterdag gaat ie buurten bij de sleuteldag in Ede.
Leuk voor info....en ook nog gezellig (volgens hem). (valt dus erg mee met die ingekakte oude mannetjes)

De Slubo is z'n 2e huis geworden :mrgreen:
* Volvo 940HPT'98
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Amazon '66 (zie topic 'yesssss' bij projecten)
Volvo-Lady
1st Gear member

Mijn ervaringen tot nu toe zijn eigenlijk alleen maar geweest met iemand van de technische commissie, en deze ervaring was echt heeeel erg goed.

Ik weet het van andere clubs (niet Volvo) het is altijd een aparte wereld en er zitten altijd mensen tussen waar je tenen van krullen. Maar het is een cliché, het is wat je er zelf van maakt. De evenementen en sleuteldagen maken elke club waardevol omdat je in contact kan komen met mensen die soortgelijke ervaringen hebben en als vraagbaak kunnen functioneren.

Wat ook een bijkomend voordeel is van de V44 club, als je dan niet houdt van alles wat erbij hoort, is dat je goedkoop een taxatie kunt laten doen. Dus voor ieder wat wils, van het aflopen tot alle meeting tot alle profiteren van de voordelen ter compensatie van het lidmaatschapsgeld ;)
Geus
4th Gear member

Alleen vanwege het VOD al zijn geld dubbel en dwars waard! Bijna alles op voorraad (origineel of reproductie onder supervisie) en voor keurige prijzen. Bij de garage vaak imitatieonderdelen uit Azië. Je zou bijna gek zijn als je het niet doet. Daarnaast een leuk tijdschrift. Van meetings moet ik ook niets hebben, maar dat hoeft ook niet.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Weesje
3rd Gear member

Wat een eer voor het VOD, dank je wel.
We (de vrijwilligers natuurlijk) proberen zo goed als mogelijk de vooraad op peil te houden. Allemaal voor de leden natuurlijk :)

gr. Richard
proud owner of a:
- 1969 Amazon B20B - 1986 240 GL B23 - 2001 V40 1.8
voorbijganger
1st Gear member

Via het V44 forum waar ik als gast bekend sta (kan er wel als gast inloggen dus)
heb ik dit forum gevonden.

Ben ook van plan om lid te worden van de V44 vereniging
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”