Zijn er hier toevallig lezers/posters die daar lid van zijn?
Is het een gezellige/actieve vereniging?
Vind 40,- inschrijfgeld nogal een bedrag....en dan de contributie van 44,- er nog bij. Als het een gezellige bende is, is dat het misschien wel waard....maar heb van iemand gehoord dat het een ingekakte club is met betweterige mannetjes....en daar hebben we nou nét geen zin in!
V44-vereniging
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
hmmm het is een GROTE club... Degene die ik ken vanuit bv Zweden (vrom) die doen heel raar. Wij mogen niet met de jonge auto's daar komen, het noemertje "NL-ers onder elkaar" kennen ze helaas niet...
Verder weet ik het niet...
Verder weet ik het niet...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- HANS144
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik ben er ook nog niet uit Claudia :roll:
Ik vind het ook nogal erg duur en het forum-gedeelte blinkt ook niet uit in activiteit.
Wat ik ook erg irritant vind is dat sommige dingen, zoals technische info en onderdelen etc. etc. alleen toegankelijk zijn voor leden.
Ik vind het ook nogal erg duur en het forum-gedeelte blinkt ook niet uit in activiteit.
Wat ik ook erg irritant vind is dat sommige dingen, zoals technische info en onderdelen etc. etc. alleen toegankelijk zijn voor leden.
- Claudia
- 3rd Gear member
Nou psies...wat jullie zeggen.
Dat idee kreeg ik er dus ook van.
En dat forum is inderdaad erg karig...en als de leden dat nou ook zijn
Hee Hans!
Als wij nou een Amazonclub beginnen dan?
Wordt jij de voorzitter...ik de penningmeester.
Alleen nog de leden zoeken dan.
Dat idee kreeg ik er dus ook van.
En dat forum is inderdaad erg karig...en als de leden dat nou ook zijn

Hee Hans!
Als wij nou een Amazonclub beginnen dan?
Wordt jij de voorzitter...ik de penningmeester.
Alleen nog de leden zoeken dan.

* Volvo 940HPT'98
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Amazon '66 (zie topic 'yesssss' bij projecten)
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
- HANS144
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Het is wel een leuk idee Claudia, maar dan moet ik eerst een amazon kopen :roll: :roll:
Ik heb nu een 144

Ik heb nu een 144

- Claudia
- 3rd Gear member
Ah joh!
144...Amazon...maakt het uit.
Zijn allebei oud.
Wat Walter zei....die arrogantie van sommige mensen, omdat ze toevallig een oudere Volvo rijden....of duurdere.....nieuwere....irriteert me mateloos! Iedereen is toch op zijn manier blij met zijn/haar beestje?
Oud of nieuw? Ik vind genoeg Volvo's erg lelijk....maar als de eigenaar er blij mee is, is dat toch geweldig?
En dat weinig toegankelijke en ook wat sumier ontworpen forum bij de V144 nodigt inderdaad niet echt uit om lid te worden.
Toen ik op het 850-forum kwam kijken, zag je meteen dat het reuze gezellig was daar....en tijdens een forum-meeting zie je dan waar je lid van wordt....in dit geval de 850-club.
144...Amazon...maakt het uit.
Zijn allebei oud.

Wat Walter zei....die arrogantie van sommige mensen, omdat ze toevallig een oudere Volvo rijden....of duurdere.....nieuwere....irriteert me mateloos! Iedereen is toch op zijn manier blij met zijn/haar beestje?
Oud of nieuw? Ik vind genoeg Volvo's erg lelijk....maar als de eigenaar er blij mee is, is dat toch geweldig?
En dat weinig toegankelijke en ook wat sumier ontworpen forum bij de V144 nodigt inderdaad niet echt uit om lid te worden.
Toen ik op het 850-forum kwam kijken, zag je meteen dat het reuze gezellig was daar....en tijdens een forum-meeting zie je dan waar je lid van wordt....in dit geval de 850-club.
* Volvo 940HPT'98
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
- HANS144
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Het enige wat ik wel vind is dat daar wel allemaal mensen zitten met
"oude" volvo's zoals die van ons bijvoorbeeld.
Hier is het wel erg gezellig, maar volgens mij niet veel mensen met amazon en 144 bijvoorbeeld.
Dit bedoel ik beslist niet negatief, maar als ik een specifiek probleem heb
met mijn wagen [ik ben ook niet echt technisch
]
dan heb ik hier iets minder kans op een gericht antwoord van een mede 144-rijder.
Begrijp je wat ik bedoel??
"oude" volvo's zoals die van ons bijvoorbeeld.
Hier is het wel erg gezellig, maar volgens mij niet veel mensen met amazon en 144 bijvoorbeeld.
Dit bedoel ik beslist niet negatief, maar als ik een specifiek probleem heb
met mijn wagen [ik ben ook niet echt technisch

dan heb ik hier iets minder kans op een gericht antwoord van een mede 144-rijder.
Begrijp je wat ik bedoel??
- Claudia
- 3rd Gear member
Absoluut.
Daarom wilden wij eigenlijk ook wel lid worden van de V44-vereniging.
Het lijkt me, dat liefhebbers van oude Volvo's eerder zelf aan hun auto sleutelen en doen, dan bijvoorbeeld een S60-lease-Volvorijder.
En dat gevoel en die kennis (of minder kennis
) wil je delen met gelijkgestemden.
Maar als ik hoor dat de vereniging uit ingedutte, betweterige mannetjes bestaat (heb het uiteraard maar van 1 iemand gehoord....dus dat zegt niet veel), wil ik eerst meer info.....en dan is het jammer dat het forum niet echt uitnodigt om er rond te snuffelen.
Daarom wilden wij eigenlijk ook wel lid worden van de V44-vereniging.
Het lijkt me, dat liefhebbers van oude Volvo's eerder zelf aan hun auto sleutelen en doen, dan bijvoorbeeld een S60-lease-Volvorijder.
En dat gevoel en die kennis (of minder kennis

Maar als ik hoor dat de vereniging uit ingedutte, betweterige mannetjes bestaat (heb het uiteraard maar van 1 iemand gehoord....dus dat zegt niet veel), wil ik eerst meer info.....en dan is het jammer dat het forum niet echt uitnodigt om er rond te snuffelen.
* Volvo 940HPT'98
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
ik ben nu drie jaar lid van de volvo v-44 vereniging en zal proberen zo objectief mogelijk mijn ervaringen op te tekenen.
Het is een vereniging met een 4000 leden, die samen zo'n 900 Katteruggen, 2500 Amazons, 500 P1800's, 350 140ers en nog wat spul hebben.
even wat vooroordelen de revue laten passeren:
"ingedutte club van betweterige mannetjes" :
komt bij mij niet ingedut over, integendeel, en er lopen veel mensen rond die erg veel over volvo's weten, daar ben ik blij mee en ik maak graag gebruik van hun kennis, heb er ook een uiterst nuttig en gezellig netwerk opgebouwd
"eenkennig":
klopt, een katterug/amazon/140 rijder heeft in principe niets met/aan een eigenaar van een v70 leasebak, zijn totaal verschillende werelden en interesses; niets mis mee
"duur":
sorry, maar een contributie van ca een tank benzine voor een heel jaar is vergeleken met veel andere klassiekerclubs bescheiden; entreegeld is een normaal verschijnsel voor clubs die al jarenlang bepaalde faciliteiten hebben opgebouwd
De v44 club is onderverdeeld in regio's, een soort clubjes in de club, zowel op landelijk als regionaal niveau worden diverse aktiviteiten georganiseerd, van pittige nacht- en andere ritten tot gezellige bijeenkomsten waar het hele gezin welkom is; ook avontuurlijke ritten in andere werelddelen! Daarnaast vele technische avonden en mogelijkheden om in een professionele garage je auto te laten afstellen. Een grip en slip cursus op circuit Lelystad was dit jaar ook een aktiviteit. Verder bv de Volvo klassieker beurs, Elandrun etc. Daarnaast de nodige sociale kontakten tijdens nieuwjaars/kerst bijeenkomsten. Kortom: veel aktiviteiten.
Daarnaast een dik, fraai uitgevoerd en interessant maandblad. De site (het forum) oogt een beetje gedateerd, een nieuwe is under construction, maar inhoudelijk is het forum erg goed en als je in de forum-archieven gaat duiken komt er een bulk expertise boven water ; het is wel wat technisch zakelijker dan dit algemene volvo forum en heeft een beduidend minder hoog chat-gehalte.
Een belangrijk item in de club is het VOD, het onderdelen depot; zelden zie je zoveel onderdelen voor klassieke volvo's op één zeer toegankelijke plek.
Ik ben lid van een kleine tien clubs die iets te maken hebben met klassiekers, maar moet constateren dat de v44 club een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, en mij (en mijn auto) vaak tot voordeel is geweest.
Gezien mijn woonplaats (Oosterbeek) ga ik met enige regelmaat naar de aktiviteiten van de districten midden en oost, ik weet niet waar jullie (Claudia, Hans) wonen, maar ik introduceer jullie graag bij een aktiviteit
Het is een vereniging met een 4000 leden, die samen zo'n 900 Katteruggen, 2500 Amazons, 500 P1800's, 350 140ers en nog wat spul hebben.
even wat vooroordelen de revue laten passeren:
"ingedutte club van betweterige mannetjes" :
komt bij mij niet ingedut over, integendeel, en er lopen veel mensen rond die erg veel over volvo's weten, daar ben ik blij mee en ik maak graag gebruik van hun kennis, heb er ook een uiterst nuttig en gezellig netwerk opgebouwd
"eenkennig":
klopt, een katterug/amazon/140 rijder heeft in principe niets met/aan een eigenaar van een v70 leasebak, zijn totaal verschillende werelden en interesses; niets mis mee
"duur":
sorry, maar een contributie van ca een tank benzine voor een heel jaar is vergeleken met veel andere klassiekerclubs bescheiden; entreegeld is een normaal verschijnsel voor clubs die al jarenlang bepaalde faciliteiten hebben opgebouwd
De v44 club is onderverdeeld in regio's, een soort clubjes in de club, zowel op landelijk als regionaal niveau worden diverse aktiviteiten georganiseerd, van pittige nacht- en andere ritten tot gezellige bijeenkomsten waar het hele gezin welkom is; ook avontuurlijke ritten in andere werelddelen! Daarnaast vele technische avonden en mogelijkheden om in een professionele garage je auto te laten afstellen. Een grip en slip cursus op circuit Lelystad was dit jaar ook een aktiviteit. Verder bv de Volvo klassieker beurs, Elandrun etc. Daarnaast de nodige sociale kontakten tijdens nieuwjaars/kerst bijeenkomsten. Kortom: veel aktiviteiten.
Daarnaast een dik, fraai uitgevoerd en interessant maandblad. De site (het forum) oogt een beetje gedateerd, een nieuwe is under construction, maar inhoudelijk is het forum erg goed en als je in de forum-archieven gaat duiken komt er een bulk expertise boven water ; het is wel wat technisch zakelijker dan dit algemene volvo forum en heeft een beduidend minder hoog chat-gehalte.
Een belangrijk item in de club is het VOD, het onderdelen depot; zelden zie je zoveel onderdelen voor klassieke volvo's op één zeer toegankelijke plek.
Ik ben lid van een kleine tien clubs die iets te maken hebben met klassiekers, maar moet constateren dat de v44 club een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, en mij (en mijn auto) vaak tot voordeel is geweest.
Gezien mijn woonplaats (Oosterbeek) ga ik met enige regelmaat naar de aktiviteiten van de districten midden en oost, ik weet niet waar jullie (Claudia, Hans) wonen, maar ik introduceer jullie graag bij een aktiviteit
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Kijk, dit is een reactie waar je wat aan hebt. Let wel, mijn ervaringen zijn opgedaan bij VROM en bij de Elandrun. Ohja en de Får värd. In principe hebben we allemaal dezelfde hobby: onze Volvo's. Helaas is het door "deze houding" er niet van gekomen een betere indruk te krijgen. Nadeel is dat ik 4x na zal denken over lidmaatschap als ik zo'n auto heb... Ondanks de mooie voorzieningen zoals het onderdelenmagazijn (heb erover gelezen) en het zeer verzorgde clubblad (wij zijn als bedrijf lid
)
@ Hans 144: als ik de kans had dan stond er wel een oudere koets voor de deur. Heb echter voor de 850 gekozen als dagelijkse auto en qua klassiek doe ik het voorlopig met de 343dl. Houdt natuurlijk niet in dat ik me totaal niet interesseer in de oudere modellen, integendeel...
@ Hans 144: als ik de kans had dan stond er wel een oudere koets voor de deur. Heb echter voor de 850 gekozen als dagelijkse auto en qua klassiek doe ik het voorlopig met de 343dl. Houdt natuurlijk niet in dat ik me totaal niet interesseer in de oudere modellen, integendeel...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- HANS144
- 2nd Gear member
- Contacteer:
@ ps-amazon..
Ten eerste bedankt voor je duidelijke uitleg!!
Ik weet natuurlijk dat tegenover contributie ook wel het een en ander zal staan.
Alleen is dat samen met het entree-geld voor mij toch wel veel geld. Ik moet daar dus wel heel goed over nadenken voordat ik daar voor minstens een jaar voor betaal.
Wanneer denk jij dat er een nieuw forum is, zodat ik wat meer inzicht in die club kan krijgen??
Voor iemand met een beetje computer-kennis lijkt mij dat toch niet heel erg moeilijk om op te zetten??
Bedankt evengoed voor je uitnogiging, maar ik woon in de kop van NH, dus dat is een andere regio dan waar jij zit.
gr. Hans
Ten eerste bedankt voor je duidelijke uitleg!!
Ik weet natuurlijk dat tegenover contributie ook wel het een en ander zal staan.
Alleen is dat samen met het entree-geld voor mij toch wel veel geld. Ik moet daar dus wel heel goed over nadenken voordat ik daar voor minstens een jaar voor betaal.
Wanneer denk jij dat er een nieuw forum is, zodat ik wat meer inzicht in die club kan krijgen??
Voor iemand met een beetje computer-kennis lijkt mij dat toch niet heel erg moeilijk om op te zetten??
Bedankt evengoed voor je uitnogiging, maar ik woon in de kop van NH, dus dat is een andere regio dan waar jij zit.
gr. Hans
- Claudia
- 3rd Gear member
Bedankt Amazon,
Daar kan ik inderdaad iets mee!
Mijn man begint binnenkort met de restauratie van de Amazon.....en hem kennende gaat dat een obsessie worden, waarbij alles zo nauwkeurig mogelijk moet worden aangepakt. Het is dan wel leuk om wat ruggespraak te hebben met kenners.
Wij wonen in Doetinchem (bijna buren dus van je).
Daar kan ik inderdaad iets mee!
Mijn man begint binnenkort met de restauratie van de Amazon.....en hem kennende gaat dat een obsessie worden, waarbij alles zo nauwkeurig mogelijk moet worden aangepakt. Het is dan wel leuk om wat ruggespraak te hebben met kenners.
Wij wonen in Doetinchem (bijna buren dus van je).
* Volvo 940HPT'98
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
tsja Hans, ik kan je er niet heen duwen, zou ik ook niet willen, maar er is helaas maar een manier om er achter te komen en dat is doen......
Kijk op de V44 site bij de evenementen en ga eens een keertje vrijblijvend kijken, dan krijg je wellicht een indruk of de investering van een tankje benzine per jaar de moeite waard is; misschien heeft de ledenadministratie wel een infopakketje.
Kijk op de V44 site bij de evenementen en ga eens een keertje vrijblijvend kijken, dan krijg je wellicht een indruk of de investering van een tankje benzine per jaar de moeite waard is; misschien heeft de ledenadministratie wel een infopakketje.
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
Kijk eens aan Claudia, je zit zo'n beetje in het epicentrum van regio Oost ( http://fullspeed.to/V44-Oost ); bij Slubo aan de Voltastraat laat ik mijn Amazon rallyklaarmaken en onderhouden, prettige mensen en redelijke prijzen, bij Ronden Banden aan de Havenstraat zit een perfecte Amazon uitlijner.
Jullie kunnen meteen vanavond aan de bak want er is een bijeenkomst bij Dries Bakkenes in Barneveld, een enthousiaste Amazon-man wiens hobby gruwelijk uit de hand is gelopen en nu een werkplaats en veel onderdelen rond de Amazon heeft ( www.volvo-klassiekers.nl );
Als jullie nog eens in de buurt van Arnhem zijn, kom dan gerust even langs, ik heb leuke dingen in de garage staan, documentatie en een groot netwerk; kan nuttig zijn voor je plan van aanpak voor de restauratie....
(geen entreegeld vereist.....)
Jullie kunnen meteen vanavond aan de bak want er is een bijeenkomst bij Dries Bakkenes in Barneveld, een enthousiaste Amazon-man wiens hobby gruwelijk uit de hand is gelopen en nu een werkplaats en veel onderdelen rond de Amazon heeft ( www.volvo-klassiekers.nl );
Als jullie nog eens in de buurt van Arnhem zijn, kom dan gerust even langs, ik heb leuke dingen in de garage staan, documentatie en een groot netwerk; kan nuttig zijn voor je plan van aanpak voor de restauratie....
(geen entreegeld vereist.....)
- Claudia
- 3rd Gear member
Heb het hem even laten lezen....en eigenlijk wilde hij het liefst meteen in de auto stappen....maar dat kan helaas nu niet.
Is er de komende tijd nog een activiteit/bijeenkomst?
Slubo is inmiddeld bekend bij hem.
Wel handig....zoiets in de buurt!
Bedankt voor de tips/links!!!
Is er de komende tijd nog een activiteit/bijeenkomst?
Slubo is inmiddeld bekend bij hem.
Wel handig....zoiets in de buurt!
Bedankt voor de tips/links!!!
* Volvo 940HPT'98
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
kijk op de V44 site bij "evenementen" en de site van regio Oost; je bent overigens welkom in alle regio's, dus niet alleen gebonden aan de regio waar je woont
- The Saint
- 2nd Gear member
In de tijd dat ik een 1800S had ben ik ook lid geweest van de V44 club. Zelfs daarvoor al omdat ik zo de goede adresjes etc. wilde leren kennen.
Het clubblad vond ik mooi, maar ik ben nooit naar een meeting of zo geweest. De reden hiervoor is een gevoelsmatige. Het trok me niet en ik had het idee dat het bij zo'n meeting alleen maar over technische zaken zou gaan. Helaas gaan dat soort discussies volledig langs mij heen. Dit was dus een vooroordeel van mij.
Bij de Kever Cabrio Club waar ik lid van geweest ben hadden ze hier een onderverdeling voor: Cabriologen en Cabrioleuten. Bij de 850 club heb ik ook meer dit gevoel. Tuurlijk heb je freaks die nergens anders over kunnen praten, maar er zijn ook zat leden die nog wat andere onderwerpen op hun agenda hebben
Nou ja Claudia, je kunt het altijd een jaartje proberen!
Het clubblad vond ik mooi, maar ik ben nooit naar een meeting of zo geweest. De reden hiervoor is een gevoelsmatige. Het trok me niet en ik had het idee dat het bij zo'n meeting alleen maar over technische zaken zou gaan. Helaas gaan dat soort discussies volledig langs mij heen. Dit was dus een vooroordeel van mij.
Bij de Kever Cabrio Club waar ik lid van geweest ben hadden ze hier een onderverdeling voor: Cabriologen en Cabrioleuten. Bij de 850 club heb ik ook meer dit gevoel. Tuurlijk heb je freaks die nergens anders over kunnen praten, maar er zijn ook zat leden die nog wat andere onderwerpen op hun agenda hebben

Nou ja Claudia, je kunt het altijd een jaartje proberen!
- volvorider
- 5th Gear member
- Contacteer:
De Far Vard is ook een mooi evenement! Kijk maar even op mijn web-log.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Claudia
- 3rd Gear member
The Saint schreef:....Tuurlijk heb je freaks die nergens anders over kunnen praten, maar er zijn ook zat leden die nog wat andere onderwerpen op hun agenda hebben![]()

Bart is inmiddels lid...Nou ja Claudia, je kunt het altijd een jaartje proberen!
Maar idd.....ik zal ook niet in de verleiding komen om daar naar meetings, ritten, etc. te gaan/mee te doen. En dat gevoel is er absoluut wél bij de 850-club/forum-meetings.
* Volvo 940HPT'98
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
- ineke
- 1st Gear member
Claudia,
Ik ben jaren lid geweest van de V44 Vereniging en ben ook een aantal jaar eindredacteur van het Volvo Classic Magazine geweest.
Het is wel een erg grote vereniging (niet te vergelijken met de 850 club) maar door de regio's en registers kun je toch wel een 'thuis' gevoel hebben.
Betweterige mannetje heb je in elke club
Het VOD (onderdelendepot) heeft toch wel aardig wat onderdelen en de mensen daar weten veel.
Ondertussen bestrijkt de vereniging Volvo's t/m het 164 type en vergeet niet dat veel mensen die een Volvo klassieker hebben ook vaak een iets nieuwere Volvo hebben... jij en ik bijvoorbeeld.
Ga eens langs op een regiobijeenkomst en kijk of je het wat lijkt.
ineke
Ik ben jaren lid geweest van de V44 Vereniging en ben ook een aantal jaar eindredacteur van het Volvo Classic Magazine geweest.
Het is wel een erg grote vereniging (niet te vergelijken met de 850 club) maar door de regio's en registers kun je toch wel een 'thuis' gevoel hebben.
Betweterige mannetje heb je in elke club

Het VOD (onderdelendepot) heeft toch wel aardig wat onderdelen en de mensen daar weten veel.
Ondertussen bestrijkt de vereniging Volvo's t/m het 164 type en vergeet niet dat veel mensen die een Volvo klassieker hebben ook vaak een iets nieuwere Volvo hebben... jij en ik bijvoorbeeld.
Ga eens langs op een regiobijeenkomst en kijk of je het wat lijkt.
ineke