Pagina 2 van 3

Geplaatst: 22.11.2005 - 20:20
door bart simpson
+++t blijft behelpen+++ schreef:die 9-2x
wat is dat eigenlijk in het echt?
Subaru Impreza

Geplaatst: 22.11.2005 - 23:33
door +++t blijft behelpen+++
bart simpson schreef:
+++t blijft behelpen+++ schreef:die 9-2x
wat is dat eigenlijk in het echt?
Subaru Impreza
serieus?

is dat onderdeel van GM?

Geplaatst: 23.11.2005 - 07:35
door joost
Ik hoorde laatst dat zelfs de turbo´s niet meer van Saab zijn. Klopt dat?

Joost.

Geplaatst: 23.11.2005 - 08:37
door menjo
+++t blijft behelpen+++ schreef:
bart simpson schreef:
+++t blijft behelpen+++ schreef:die 9-2x
wat is dat eigenlijk in het echt?
Subaru Impreza
serieus?

is dat onderdeel van GM?
Was. Tot 2 weken geleden. Nu hoort het bij Toyota als ik het me goed herinner.
Er is toen ook meteen aangekondigd dat toekomstige Saabs niet meer op die dingen gingen lijken en een eigen identiteit terug zouden krijgen. Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk zolang het merk bij GM hoort.

Saab vs Volvo

Geplaatst: 16.12.2005 - 14:27
door Volvist
Even 'vloeken': Een Saab 9-3 is in wezen een verbouwde Opel Vectra, terwijl een Volvo S60 een vermomde Ford Mondeo is :shock: .

Dan kun je toch alleen maar constateren, dat Ford zijn zaakjes bij Volvo beter voor elkaar heeft dan GM bij Saab.

Helaas gaat het echter bij Ford ook niet meer helemaal voor de wind: kijk bijvoorbeeld maar naar de problemen, die ze hebben met Jaguar.
Er gaat zelfs het verhaal, dat Renault Jaguar van Ford zou willen overnemen........

En ook bij Ford moet op de kleintjes gelet worden: zo is het verschil tussen een Focus Wagon en een V50 naar mijn smaak veel te klein...
En nou gaan ze óók nog de Vijfcilinder Volvo Motoren in de Focus leveren :( :-$.

Re: Saab vs Volvo

Geplaatst: 16.12.2005 - 14:38
door HMG
Volvist schreef:Even 'vloeken': Een Saab 9-3 is in wezen een verbouwde Opel Vectra, terwijl een Volvo S60 een vermomde Ford Mondeo is :shock: .

Dan kun je toch alleen maar constateren, dat Ford zijn zaakjes bij Volvo beter voor elkaar heeft dan GM bij Saab.

Helaas gaat het echter bij Ford ook niet meer helemaal voor de wind: kijk bijvoorbeeld maar naar de problemen, die ze hebben met Jaguar.
Er gaat zelfs het verhaal, dat Renault Jaguar van Ford zou willen overnemen........

En ook bij Ford moet op de kleintjes gelet worden: zo is het verschil tussen een Focus Wagon en een V50 naar mijn smaak veel te klein...
En nou gaan ze óók nog de Vijfcilinder Volvo Motoren in de Focus leveren :( :-$.
Van die Saab, dat klopt, wat je beweert van die Volvo is volkomen onjuist! De S60 is nog een échte Volvo, dus geen vermomde Mondeo.
Onlangs heb ik in een 9-3 gezeten en ik moet zeggen dat het me allemaal tegenviel. De gebruiker, leaserijder die hem als leenauto van de lease kreeg was ook bij weer over te mogen stappen in´z´n S40 2.0D
Je kunt tegen een 9-3 rijder zeggen: ´rijdt dat nou een beetje, een Saab met een Astra-motor?´ Oké, bij Volvo gaat het misschien ook die kant op maar dit is wel een leuk voorbeeld.

Geplaatst: 16.12.2005 - 14:39
door Michel740Turbo
Volgen mijn was de S60 er al voor dat volvo overgenomen werdt door Ford.
en idd vind ik het jammer dat de V50 veel weg heeft van de focus,
al denk ik dat het windtunnel effect hier deels mee te maken heeft

En ja wat wil je als je al jaren k.. motoren leverd die van Volvo maar gaat gebruiken zolang ze die motor ontwikkelaars maar laten zitten bij Volvo

Geplaatst: 16.12.2005 - 15:00
door bart simpson
Michel440sports schreef:Volgen mijn was de S60 er al voor dat volvo overgenomen werdt door Ford.
en idd vind ik het jammer dat de V50 veel weg heeft van de focus,
al denk ik dat het windtunnel effect hier deels mee te maken heeft

En ja wat wil je als je al jaren k.. motoren leverd die van Volvo maar gaat gebruiken zolang ze die motor ontwikkelaars maar laten zitten bij Volvo
Als de S60 er in 1997 was heb jij gelijk....

Re: Saab vs Volvo

Geplaatst: 16.12.2005 - 16:07
door V480-S60
Volvist schreef:Even 'vloeken': Een Saab 9-3 is in wezen een verbouwde Opel Vectra, terwijl een Volvo S60 een vermomde Ford Mondeo is :shock: .
Hebben we hier al niet ergens een discussie over gevoerd?

Maar om je even uit de brand te helpen. Er wordt een onderdeel van het onderstel van een Mondeo ook in een S60 en V70 gebruikt.
Te weten de beschermplaat van de brandstoftank.

En Bart,
Is dat een manier om te zeggen dat Michel440sports ongelijk heeft? 8)

Re: Saab vs Volvo

Geplaatst: 16.12.2005 - 17:04
door bart simpson
V480-V40 schreef:En Bart,
Is dat een manier om te zeggen dat Michel440sports ongelijk heeft? 8)
Het zou zo kunnen worden uitgelegt...

Geplaatst: 28.12.2005 - 01:33
door eugene
Naar mijn idee klopt bij de s60 gewoon ALLES. verhoudingen zijn perfect (vergelijk em maar eens met de S80), supermooie velgen (Pegasus), enz. enz.

De S60 is voor mij absoluut de mooiste Volvo na de 850!

Geplaatst: 14.01.2006 - 21:52
door xc70-fan
gezien de problemen bij gm is de vraag beter hoe lang is de saab nog een "concurrent" van volvo.

Geplaatst: 23.02.2006 - 00:58
door fokke0101005
Jongens, even serieus,

de discussie gaat over het vergelijk tussen een 9.3 en een S60. In de praktijk (lease of prive) zijn die auto's in klasse niet met elkaar te vergelijken.

De S40 en de 9.3 zitten in precies dezelfde prijsklasse. De S60 is van een heel andere orde.

Als het dus gaat om S40 of 9.3sedan, V50 of 9.3estate, dan heb je het over een ordinaire, ouderwetse titanenstrijd tussen Ford en GM.

De S60 staat daar, als nazaat van de oervader 850, op eenzame hoogte vér boven. Ook in prijs helaas.

Zo, dat moest even.


groeten,
Fokke

Geplaatst: 08.03.2006 - 00:35
door V70 2,5T
De Saab is een Opel. ( ik heb niks tegen Opel, heb er 5 gehad
en mijn vrouw rijdt na 2 Corsa's inmiddels in haar 2e Meriva. )

De S60 = een Volvo, want van voor de overname door Ford.

Is wel ZEER belangrijk dat Volvo ook Volvo blijft,
Maar volgens mij hoef je daar niet bang voor te zijn.

Ben via Volvo-advantage op de fabriek geweest in Goteborg, ook in het museum en in het crash-test centrum, ofwel safety center.

Heb het sterke gevoel dat bij die Zweden het echte Volvo-gevoel
buitengewoon diep zit. Die blijven echt wel echte volvo's bouwen.

Hoewel..... S40/V50 = veel Ford onderdelen, maar wel een
ECHTE Volvo. Onze T5 motor in Focus ST zit mij persoonlijk
niet echt lekker......maar ja, dat kunnen die jongens bij
Ford natuurlijk niet zelf bedenken.....

Eerlijk is eerlijk, Volvo is volgens mij het enige
merk in de Ford-groep dat winst maakt, en dat al jarenlang,
daar zal Ford zich echt de vingers niet aan willen branden !!

In de USA is een Lincoln van dezelfde Ford-groep wel een
errug lekkere auto. Heb al meerdere keren een TownCar
of een Navigator gehad. Zijn in Europa een tikkie GROOT,
maar in de USA zijn het allebei vreselijk fijne auto's met
superdeluxe uitrusting en heerlijk dikke V8-en.

Voor een stoplicht met een Lincoln Navigator met 300 pk vol
op het gas en je krijgt echt een vette grijns op je gezicht ! ( sorry )

Geplaatst: 08.03.2006 - 08:00
door bart simpson
V70 2,5T Chipmeister schreef:De S60 = een Volvo, want van voor de overname door Ford.
Ford nam Volvo in 1997 over, de S60 kwam in 2000, hoe bedoel je?

Geplaatst: 08.03.2006 - 08:16
door menjo
Ach, volgens mij zitten er op een S40/V50 minder gedeelde onderdelen dan er op de S/V40 (Carisma) zaten. En de S60 is inderdaad ook al in de Ford tijd ontwikkeld. Platformen delen kom je gewoon niet meer onder uit, anders worden de auto's veel te duur.
En dat Ford een Volvo motor gebruikt voor het top model Focus lijkt me alleen maar een mooi compliment, Ford heeft zelf immers ook ervaring genoeg met snelle motoren bouwen.

Geplaatst: 08.03.2006 - 09:09
door V480-S60
Ik ben geabonneerd op op Autovisie. Daarin stond een heel verhaal over GM en SAAB. Mede naar aanleiding van de Aero X.
Inmiddels is GM ervan overtuigd dat SAAB moet blijven bestaan, en is SAAB ervan overtuigd dat ze zonder GM niet verder kunnen. Daarbij blijkt dat SAAB het in 2005 beter heeft gedaan dan verwacht en misschien zelfs positieve cijfers kan schrijven.

En voor wat betreft de gelijkenis van de Vectra en de 9-3. Een goede kennis van mij heeft nu een splinternieuwe 9-3 sportestate. Heeft als voorloopauto 6 weken een 2 maanden oude Vectra gehad. De gelijkenis in de cockpit is volledig weg (geen Opel knopjes meer daar is GM nu ook van overtuigd) en het rijgedrag van de SAAB is een stuk beter dan dat van de Vectra.

Mij maakt het echt niet uit of het onderstel en de motor gedeeld worden. Als ik in het interieur en het exterieur en de rij-eigenschappen maar typische VOLVO of SAAB kenmerken zie, en geen Ford of Opel.


En dan even de titanenstrijd.
S40/V50 tegen 9-3 (sportwagon)
S60/V70 tegen 9-5 (wagon)


En Menjo, wat versta je onder gedeelde onderdelen? Bij bijvoorbeeld de carisma en de S/V40 waren alleen de motorsteunen en de schroefjes waarmee de auto's in elkaar gezet werden uitwisselbaar. Alle andere onderelen kwamen van verschillende toeleveranciers.

Geplaatst: 08.03.2006 - 09:59
door menjo
Bij de Carisma/S40 is volgens mij de bodemplaat en het onderstel helemaal gelijk (dus ook de wielophanging, wat bij de V50/Focus niet zo is), hoewel Volvo een paar extra balken had toegevoegd voor de veiligheid. En de remmen iig ook. Vandaar ook de voor Volvo vreemde steekmaat van de velgen.
Corrigeer me maar als ik het mis heb :)

Geplaatst: 08.03.2006 - 12:06
door volvov70r
fokke0101005 schreef:Jongens, even serieus,

de discussie gaat over het vergelijk tussen een 9.3 en een S60. In de praktijk (lease of prive) zijn die auto's in klasse niet met elkaar te vergelijken.

De S40 en de 9.3 zitten in precies dezelfde prijsklasse. De S60 is van een heel andere orde.

Als het dus gaat om S40 of 9.3sedan, V50 of 9.3estate, dan heb je het over een ordinaire, ouderwetse titanenstrijd tussen Ford en GM.

De S60 staat daar, als nazaat van de oervader 850, op eenzame hoogte vér boven. Ook in prijs helaas.

Zo, dat moest even.


groeten,
Fokke
Ah ik ben niet de enige die dit een rare vergelijking vindt. Als je nou zegt s60 vs. 9-5 dat lijkt me wat logischer.

Geplaatst: 08.03.2006 - 12:17
door V480-S60
v4020t schreef:Ah ik ben niet de enige die dit een rare vergelijking vindt. Als je nou zegt s60 vs. 9-5 dat lijkt me wat logischer.
v480-v40 schreef:En dan even de titanenstrijd.
S40/V50 tegen 9-3 (sportwagon)
S60/V70 tegen 9-5 (wagon)
Zie dus twee postings boven je. 8) 8)

@Menjo.
Wielophanging (triangels e.d) en vering is toch echt anders zeker bij de phase II. Maar je hebt idd wel gelijk als je de bevestigingspunten of hoe je dat ook noemt van de wielen bedoeld. (gelijke steek idd.) :oops: