Geplaatst: 03.03.2006 - 11:40
Nou, hij ik heb 'm van de week weggebracht. De garage adviseerde ook kleppen stellen. Ze hebben de klepspeling gecontroleerd, maar deze bleek goed te zijn. Lekkende verstuivers vonden ze geen optie, hadden ze nog nooit meegemaakt. Hun advies was om 'm na te laten kijken door een dieselspecialist (buchli). Ik heb die lui net gebeld, maar daar ben ik zo'n 200Euro kwijt voor alleen een diagnose, dan is er nog niets gebeurd verder....
Zij vonden het overigens een onwaarschijnlijk verhaal dat het aan de pomp zou liggen en dachten eerder aan gloeibougies (niet dus) of lucht in het systeem.
Iemand een idee over wat lucht hiermee te maken kan hebben? Heb het in de laatste 10.000 km trouwens wel 2x meegemaakt dat de motor spontaan afsloeg onder het rijden, kon 'm daarna gewoon weer starten en weer verder rijden.
Daarnaast vind ik m'n brandstofverbruik een beetje aan de hoge kant. meestal zo'n 1:14,5 Volgens mij moet dat zuiniger kunnen.
Zij vonden het overigens een onwaarschijnlijk verhaal dat het aan de pomp zou liggen en dachten eerder aan gloeibougies (niet dus) of lucht in het systeem.
Iemand een idee over wat lucht hiermee te maken kan hebben? Heb het in de laatste 10.000 km trouwens wel 2x meegemaakt dat de motor spontaan afsloeg onder het rijden, kon 'm daarna gewoon weer starten en weer verder rijden.
Daarnaast vind ik m'n brandstofverbruik een beetje aan de hoge kant. meestal zo'n 1:14,5 Volgens mij moet dat zuiniger kunnen.