Pagina 2 van 4

Geplaatst: 07.04.2009 - 08:23
door vin940
Niet echt veel bijzonders, naast onderhoud komt het wel eens voor dat de ramen niet meer sluiten en wat contactsloten die niet willen verdraaien. meer zal ik zou gauw niet weten

Geplaatst: 07.04.2009 - 08:55
door sequence
Ik moet toegeven dat de V50 wat vaker in de garage staat dan bv. een V70, zie dit onderzoek:

http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=4939&n=8

Geplaatst: 07.04.2009 - 09:23
door vin940
ZOu het niet komen dat het ook van ford is. Onderstel Mondeo, diesel motoren uit de Focus.

Geplaatst: 07.04.2009 - 09:55
door Summum
sequence schreef:Ik moet toegeven dat de V50 wat vaker in de garage staat dan bv. een V70, zie dit onderzoek:

http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=4939&n=8
Opvallend is dan wel dat volgens dat onderzoek de S60 het ook niet best doet. En laat die nou technisch identiek zijn aan de V70....

@DerkG:
Het blijft een persoonlijke keuze. De V70 is veel ruimer, maar als je die ruimte niet nodig hebt is het ook wat overdreven om ermee rond te rijden. Je betaalt er wel de hogere wegenbelasting en verzekeringspremie voor. De V50 is een veel nieuwer ontwerp en dat merk je met name in weggedrag en design. Ik zou zeggen ga met beide rijden en ervaar het verschil. Volgens mij kun je aan beide modellen een goede koop hebben, het hangt af van je gebruik en je smaak.

Overigens zijn er voor rond de 10.000 euro veel beter uitgeruste V50's te koop dan degene die jij hebt gezien! Vaak ook nog met minder kilometers.

Geplaatst: 07.04.2009 - 10:03
door vin940
S80 komt wel goed uit de bus. maar de eerste generatie S60 waren ook niet zo best na 2005 is er heel veel verbeterd etc. V70 was toen al veel beter door ontwikkeld.

Geplaatst: 07.04.2009 - 10:28
door Fredhead
vin940 schreef:ZOu het niet komen dat het ook van ford is. Onderstel Mondeo, diesel motoren uit de Focus.
Onderstel is dacht ik gelijk aan die van de focus, de mondeo is een stapje groter.
Motor ligt niet alleen in een focus, maar ook in bijvoorbeeld peugeots

Geplaatst: 07.04.2009 - 10:33
door vin940
Peugeot heeft eigen motoren, zou kunnen ik dacht het onderstel mondeo was. Maar ja het blijft Ford en dat is niet zo best. Ben ooit eens naar de introductie geweest van de V50.

Geplaatst: 07.04.2009 - 10:44
door sequence
vin940 schreef:ZOu het niet komen dat het ook van ford is. Onderstel Mondeo, diesel motoren uit de Focus.
Het onderstel van Ford staat bekend om zijn goede wegligging, kwalitatief is daar ook niets mis mee. De motoren komen van de PSA groep (o.a. Peugeot HDI) en staan ook bekend als betrouwbaar.

In dat onderzoek wordt ook genoemd dat de storingen in de electronica voorkomen, zou Volvo dat zelf maken ? :D

@Vin
Onderstel is het platform van de nieuwe Ford Focus.

Geplaatst: 07.04.2009 - 10:53
door vin940
sequence schreef:
vin940 schreef:ZOu het niet komen dat het ook van ford is. Onderstel Mondeo, diesel motoren uit de Focus.
Het onderstel van Ford staat bekend om zijn goede wegligging, kwalitatief is daar ook niets mis mee. De motoren komen van de PSA groep (Peugeot HDI) en staan ook bekend als betrouwbaar.

In dat onderzoek wordt ook genoemd dat de storingen in de electronica voorkomen, zou Volvo dat zelf maken ? :D

@Vin
Ondertsel is het platform van de nieuwe Ford Focus.

Hmm daar ben ik absoluut niet mee eens, ik zou haast zeggen kom eens een middag bij mij zitten dan merk je wel dat dit type motor heel vaak met problemen langs de kant van de weg staat. Maar je kan ook door blijven dromen en Peugeot hebben eigen motoren

Geplaatst: 07.04.2009 - 11:19
door sequence
Dit:

Het concept van een kleine motor in een grote berline is zeker niet nieuw. Maar de resultaten waren dikwijls erg matig en de Simca Ariane was daar ooit het beste bewijs van! Maar in een tijd waar de petroleumprijzen de pan uitswingen, lijkt dit idee weer veld te winnen! Als bewijs daarvan is er nu deze grote Volvo die met de 136 pk sterke 2-liter diesel van PSA-Fordorigine wordt uitgerust

Kun je hier ook lezen:

http://www.vroom.be/nl/autotest/654,volvo-s80-2-0d.html

En hier nog de tekst uit een bericht van forumlid canvolvo op 12 januari jl:

Techniek
In Amerika is de S40/V50 enkel leverbaar als 2.4i (170 pk) en T5 2.5 (220 pk).

Type pk Oorsprong Code Cilinders Kleppen Cilinderinhoud (cc) Vermogen Koppel Opmerkingen
Dieselmotoren
2.0D 136 Ford 2.0TDCI & PSA 2.0HDI D4204T 4 16 1997 136 pk bij 4000 rpm 320 Nm bij 2000 rpm
1.6D 110 Ford 1.6TDCI & PSA 1.6HDI D4164T 4 16 1560 110 pk bij 4000 rpm 240 Nm bij 1750 rpm
D5 180 Volvo D5124T4 5 20 2401 180 pk bij 4000 rpm 350 Nm bij 1750 rpm
Benzine motoren atmosferisch
1.8 125 Ford 1.8 B4184S11 4 16 1798 125 pk bij 6000 rpm 165 Nm bij 4000 rpm
1.8F 125 Ford 1.8 + Volvo Flexifuel B4184S8 4 16 1798 125 pk bij 6000 rpm 165 Nm bij 4000 rpm benzine/bio-ethanol
2.0 145 Ford 2.0 B4204S3 4 16 1999 145 pk bij 6000 rpm 185 Nm bij 4500 rpm
2.4 140 Volvo B5244S5 5 20 2435 140 pk bij 5000 rpm 220 Nm bij 4000 rpm
2.4i 170 Volvo B5244S4 5 20 2435 170 pk bij 6000 rpm 230 Nm bij 4000 rpm
Benzine motoren turbo
T5 220 Volvo B5254T3/7 5 20 2521 220 pk bij 5000 rpm 320 Nm bij 1500-4800 rpm


Nu jij weer Vin :D

Geplaatst: 07.04.2009 - 12:28
door Fredhead
vin940 schreef:Maar je kan ook door blijven dromen en Peugeot hebben eigen motoren
Of jij blijft doordromen dat Peugeot een eigen motor heeft.
Ze hebben hem toch echt samen ontwikkeld, Volvo, Ford, Peugeot en Citroën gebruiken allemaal dezelfde motor.
Alleen hebben ze allemaal hun eigen afstelling gebruikt

Geplaatst: 07.04.2009 - 12:44
door bart simpson
Volvo bouwt deze PSA vinding dan wel in Skövde, dat maakt het alleen geen eigen Volvomotor

Geplaatst: 07.04.2009 - 13:00
door sequence
Dat heeft ook niemand beweerd.

Geplaatst: 07.04.2009 - 13:04
door bart simpson
daar heb je gelijk in, ik geef alleen aan dat het een door Volvo vervaardigd PSA product is en de credits van het geheel bij o.a. Peugeot thuishoren die zelf ook gebruik maakt van deze zelfde motor

Geplaatst: 07.04.2009 - 13:05
door sequence
Genoteerd. :wink:

Geplaatst: 07.04.2009 - 13:08
door Max
DerkG schreef:Luitjes, hartelijk dank voor het commentaar.

Nog bekende zwakke punten bij een V70 van die leeftijd? Ik denk dat ik daar voor ga.
Daar zou ik ook voor kiezen, veel succes!

Geplaatst: 07.04.2009 - 13:27
door Oceanracer
Ik ging ook voor "de echte Volvo": Dus de V70. :-)

Geplaatst: 07.04.2009 - 13:35
door vin940
sequence schreef:Dit:

Het concept van een kleine motor in een grote berline is zeker niet nieuw. Maar de resultaten waren dikwijls erg matig en de Simca Ariane was daar ooit het beste bewijs van! Maar in een tijd waar de petroleumprijzen de pan uitswingen, lijkt dit idee weer veld te winnen! Als bewijs daarvan is er nu deze grote Volvo die met de 136 pk sterke 2-liter diesel van PSA-Fordorigine wordt uitgerust

Kun je hier ook lezen:

http://www.vroom.be/nl/autotest/654,volvo-s80-2-0d.html

En hier nog de tekst uit een bericht van forumlid canvolvo op 12 januari jl:

Techniek
In Amerika is de S40/V50 enkel leverbaar als 2.4i (170 pk) en T5 2.5 (220 pk).

Type pk Oorsprong Code Cilinders Kleppen Cilinderinhoud (cc) Vermogen Koppel Opmerkingen
Dieselmotoren
2.0D 136 Ford 2.0TDCI & PSA 2.0HDI D4204T 4 16 1997 136 pk bij 4000 rpm 320 Nm bij 2000 rpm
1.6D 110 Ford 1.6TDCI & PSA 1.6HDI D4164T 4 16 1560 110 pk bij 4000 rpm 240 Nm bij 1750 rpm
D5 180 Volvo D5124T4 5 20 2401 180 pk bij 4000 rpm 350 Nm bij 1750 rpm
Benzine motoren atmosferisch
1.8 125 Ford 1.8 B4184S11 4 16 1798 125 pk bij 6000 rpm 165 Nm bij 4000 rpm
1.8F 125 Ford 1.8 + Volvo Flexifuel B4184S8 4 16 1798 125 pk bij 6000 rpm 165 Nm bij 4000 rpm benzine/bio-ethanol
2.0 145 Ford 2.0 B4204S3 4 16 1999 145 pk bij 6000 rpm 185 Nm bij 4500 rpm
2.4 140 Volvo B5244S5 5 20 2435 140 pk bij 5000 rpm 220 Nm bij 4000 rpm
2.4i 170 Volvo B5244S4 5 20 2435 170 pk bij 6000 rpm 230 Nm bij 4000 rpm
Benzine motoren turbo
T5 220 Volvo B5254T3/7 5 20 2521 220 pk bij 5000 rpm 320 Nm bij 1500-4800 rpm


Nu jij weer Vin :D
Ach wat zal ik zeggen, misschien niet zo verstandig om dit hier uit te praten. Als jij er zo over denkt blijf dan in die waan zitten. Dan zal alle trainningen die ik gevolgd hebt wel geslapen hebben?????? Ik zal ook niet ontkennen dat dit soort motoren en of voertuigen slecht zijn. Maar ik heb ze met grote regelmaat aan de lijn met problemen. Zo nu jij weer hahaha:)

Geplaatst: 07.04.2009 - 20:46
door DerkG
Ik heb de V70 gekocht. Iedereen dank voor het advies!

Vrijdag a.s. staat ie gereed.

Heb voor hetzelfde geld nog een Parrot bluetooth kit mee laten inbouwen. Ze bouwen de microfoon tegen de achteruitkijkspiegel in. Iemand ervaring hoe dat zit qua windruis e.d.?

Geplaatst: 07.04.2009 - 20:54
door sequence
Veel (rij)plezier met de V70 ! Dat zal geen probleem zijn, we zien de foto's wel verschijnen neem ik aan ?

Hoe bedoel je windruis ? Daar heb je toch geen last van wanneer de microfoon op de binnenspiegel zit ?