Ik heb vandaag een boel autohandelaars in Overijssel langs gereden omdat ik mijn V70 uit 1999, met > 400,000 op de teller, wil inruilen voor iets met rond de 2 ton op de teller.
Ik merk bij mijn V70 dat ik de ruimte achter maar zelden vol heb, en aangezien ik geen kids hoef te transporteren is de achterbank niet vaak in gebruik. Vandaar dat ik twijfel tussen een V70 en een V50.
Van alle autos die ik heb gezien blijven er 2 over die interessant zijn:
V70 D5 163pk, 2002, net boven de 2 ton op de teller.
Bij een autohandelaar van een ander merk. De auto heeft 1 eigenaar gehad, ziet er netjes uit en klinkt en rijdt goed. Uitgevoerd met half leer, cruise control, airco, dakrails, trekhaak, lichtmetalen velgen. Weinig andere extras. Opvallend: Er zitten geen achter-speakers in, maar dealer wil de speakers uit mijn V70 wel over zetten. Past dat, en ligt de bedrading er wel al standaard in? Kleur grijs.
6 maanden BOVAG en NAP. Rijklaar voor 7200 EUR.
V50 2.0D, 2004, net boven de 2 ton op de teller Bij autohandelaar in Raalte die in ex-lease volvos handelt. Auto ziet er netjes uit, paar krasjes die netjes weggewerkt zullen worden voor uitlevering. Rijdt soepel, trekt lekker weg, geen rare geluiden. Uitgevoerd met stoffen bekleding, airco, volvo carkit, volvo navigatie (die me niet echt boeit, heb TomTom en ben daar erg tevreden over), park control achter, lichtmetalen velgen. Kleur black sapphire metallic.
6 maanden BOVAG en NAP. Rijklaar voor 9500 EUR - maar daar heb ik nog niet onderhandeld, ik wil die prijs nog naar beneden zien gaan.
Ik ga er van uit dat ik de V50 dicht bij de V70 afding, maar dan wel 2 jaar nieuwer... Zijn er bijzonderheden waar ik aan moet denken met deze autos? Nog enig advies bij deze beslissing?
2002 V70 of 2004 V50.... Welke kopen?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Raalte, begint de naam van die handelaar met een M ? Verder geen ervaring mee hoor, kom er alleen langs op weg naar mijn werk.
Persoonlijk zou ik voor de V50 gaan, goedkoper in gebruik en actueel model. Ik zou het knap van je vinden als je van die V50 nog 2000 euro af krijgt.
Een ding is zeker, wanneer je over 2 0f 3 jaar gaat inruilen brengt de V50 het meest op. Hoe zit het met de garantievoorwaarden, of is het zo meenemen ? Kijk ook naar staat van de banden, is de onderhoudshistorie bekend ?
Heb je ook een paar foto's ?
Persoonlijk zou ik voor de V50 gaan, goedkoper in gebruik en actueel model. Ik zou het knap van je vinden als je van die V50 nog 2000 euro af krijgt.
Een ding is zeker, wanneer je over 2 0f 3 jaar gaat inruilen brengt de V50 het meest op. Hoe zit het met de garantievoorwaarden, of is het zo meenemen ? Kijk ook naar staat van de banden, is de onderhoudshistorie bekend ?
Heb je ook een paar foto's ?
V40 T2 Nordic+
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 06.04.2009 - 20:18
10 punten voor de naam van de handelaar 
Voor wat betreft de prijs, we gaan het zien. Op dit moment is er nog niks af, puur vraagprijs min wat er voor mijn auto werd geboden.

Voor wat betreft de prijs, we gaan het zien. Op dit moment is er nog niks af, puur vraagprijs min wat er voor mijn auto werd geboden.
2009: Volvo V70 163pk BJ 2002

2006: Volvo V70 BJ 1999

2004: Volvo 940 BJ 1997
2003: Opel Omega BJ 1991

2002: Opel Kadet C BJ 1987





2006: Volvo V70 BJ 1999


2004: Volvo 940 BJ 1997

2003: Opel Omega BJ 1991



2002: Opel Kadet C BJ 1987

- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27365
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zou persoonlijk voor de V50 gaan.
Is goedkoper in de vaste lasten, moderner en je krijgt er meer voor terug als je hem in gaat ruilen
Is goedkoper in de vaste lasten, moderner en je krijgt er meer voor terug als je hem in gaat ruilen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zou zelf voor de V70 gaan, een duurzamere Volvo
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Oh vertel,fredhead schreef:Zou persoonlijk voor de V50 gaan.
Is goedkoper in de vaste lasten, moderner en je krijgt er meer voor terug als je hem in gaat ruilen
Ik zou voor de V70 gaan dan heb je wel een echte Volvo. Maar kan ni9et in jou beurs kijken.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Ik zou ook de V70 nemen. Wat kosten betreft: zo te zien heeft die V70 nu al 2000 voordeel, daar kun je heel wat onderhoud voor uitvoeren (ik betwijfel trouwens of een V50 veel goedkoper is in onderhoud) en als je die auto weer tot 400000km op rijdt denk ik dat de V70 bij die kmstand nog wel meer waard is dan de V50.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Kortom, ik denk dat dit je eigen keuze moet zijn, de een vind een V70 beter en mooier, de ander een V50. Beide zijn goede wagens.
@menjo
Hij schreef dat hij van de V50 nog wel kon afdingen zodat deze in de buurt komt van de V70, dus het financiele voordeel is denk ik minder dan 2000 euro.
Verder werd er geschreven "goedkoper in de vaste lasten" . De V50 is 240 euro per jaar goedkoper in de wegenbelasting en de 2.0D heeft een lager verbruik.
@menjo
Hij schreef dat hij van de V50 nog wel kon afdingen zodat deze in de buurt komt van de V70, dus het financiele voordeel is denk ik minder dan 2000 euro.
Verder werd er geschreven "goedkoper in de vaste lasten" . De V50 is 240 euro per jaar goedkoper in de wegenbelasting en de 2.0D heeft een lager verbruik.
V40 T2 Nordic+
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
al heb je de V50 goedkoper, de V70 is de betere auto
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 06.04.2009 - 20:18
In respons op deze en enkele andere hierboven: Is dit een gevoelswaarde of zijn hier ook technische argumenten voor? Mag ik van de V70 een langer leven verwachten bijvoorbeeld?bart simpson schreef:al heb je de V50 goedkoper, de V70 is de betere auto
Hoeveel zorgen zou ik me moeten maken om het ex-lease karakter van de V50, als ik die kies? (Ga hoe dan ook aankoop-keuring laten doen door Volvo garage denk ik)
Oh, en voor wat betreft kosten, scheelt geloof ik in ieder geval 100 EUR per kwartaal aan belasting?
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27365
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Wegenbelasting voor een V50 is goedkoper dan voor een V70 en denk dat het in verzekering ook nog wat zal schelenvin940 schreef:Oh vertel,fredhead schreef:Zou persoonlijk voor de V50 gaan.
Is goedkoper in de vaste lasten, moderner en je krijgt er meer voor terug als je hem in gaat ruilen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik heb er een paar honderd zien passeren, op basis daarvan zou ik voor de V70 gaan, vrijwel alles eraan is duurzamer
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Dat is jouw ervaring, ik heb net een VW Golf ingeruild voor een V50, dan is een V50 erg duurzaam.bart simpson schreef:Ik heb er een paar honderd zien passeren, op basis daarvan zou ik voor de V70 gaan, vrijwel alles eraan is duurzamer

@DerkG
Wat de ex-lease betreft, je kunt aan de auto en het onderhoud zien wat voor leaser het is geweest, veel krasjes en deukjes in het plaatwerk en beschadigingen in het interieur zijn meestal geen goed teken. Probeer ook de schadehistorie op te vragen. Voordeel van een ex-lease is dat het onderhoud altijd netjes wordt uitgevoerd.
Wanneer de V50 altijd bij de dealer in onderhoud is geweest, en de V70 niet kan je op de V50 nog Volvo Assistance krijgen wanneer je deze bij de dealer in onderhoud doet.
V40 T2 Nordic+
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Gaat het nu om een vergelijk tussen een V50 en een Golf of tussen een V70 en een V50? (jouw ervaring is dus gebaseert op 1 V50, de mijne op verscheidene honderden)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Het is te vergelijken met de 3 serie itt de 2 en later de 7 serie in de jaren 80. Ik heb alle types gereden en je merkt zo een verschil in afwerking, kwaliteit materiaal etc tussen een 3 en een 7 serie bijvoorbeeld.
Of de 460 itt de 8 serie in de jaren 90. Wat een wereld van een verschil.
Ik zou dus voor de v70 gaan en de wat extra kosten voor lief nemen.
Als Nedcar nog volvo's zou maken, zou de v50 in Born gemaakt worden.
Of de 460 itt de 8 serie in de jaren 90. Wat een wereld van een verschil.
Ik zou dus voor de v70 gaan en de wat extra kosten voor lief nemen.
Als Nedcar nog volvo's zou maken, zou de v50 in Born gemaakt worden.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 06.04.2009 - 20:18
Plaatwerk van beide autos zag er netjes uit, paar krasjes niet meer dan dat.sequence schreef: @DerkG
Wat de ex-lease betreft, je kunt aan de auto en het onderhoud zien wat voor leaser het is geweest, veel krasjes en deukjes in het plaatwerk en beschadigingen in het interieur zijn meestal geen goed teken. Probeer ook de schadehistorie op te vragen. Voordeel van een ex-lease is dat het onderhoud altijd netjes wordt uitgevoerd.
Beide autos waren dealeronderhouden. Maar of ik weer geld naar de dealer ga brengen weet ik nog niet. rekeningen vielen me wel tegen bij mijn huidige V70. Ben bovendien ANWB lid, dacht niet dat VOLVO assistance dan nog veel toevoegde?Wanneer de V50 altijd bij de dealer in onderhoud is geweest, en de V70 niet kan je op de V50 nog Volvo Assistance krijgen wanneer je deze bij de dealer in onderhoud doet.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Ligt er aan hoor je kan als het moet op beide instellingen terug vallen. Kan er heel kort over zijn. Als je echt voor kwaliteit gaat. Is mijn personelijke voorkeur een V70. Technisch gezien is deze veel beter, wil je wat minder kwaliteit dan ga je voor een V50. Kan je wel zeggen dat een V50 nooit een echte Zweed wordt en zie ze ook geen extreme hoge km standen halen zoals bij de V70. Natuurlijk zullen de de vast lasten goedkoper zijn. Succes verder zal wel een ANWB aankoop keuring doen.DerkG schreef:Plaatwerk van beide autos zag er netjes uit, paar krasjes niet meer dan dat.sequence schreef: @DerkG
Wat de ex-lease betreft, je kunt aan de auto en het onderhoud zien wat voor leaser het is geweest, veel krasjes en deukjes in het plaatwerk en beschadigingen in het interieur zijn meestal geen goed teken. Probeer ook de schadehistorie op te vragen. Voordeel van een ex-lease is dat het onderhoud altijd netjes wordt uitgevoerd.
Beide autos waren dealeronderhouden. Maar of ik weer geld naar de dealer ga brengen weet ik nog niet. rekeningen vielen me wel tegen bij mijn huidige V70. Ben bovendien ANWB lid, dacht niet dat VOLVO assistance dan nog veel toevoegde?Wanneer de V50 altijd bij de dealer in onderhoud is geweest, en de V70 niet kan je op de V50 nog Volvo Assistance krijgen wanneer je deze bij de dealer in onderhoud doet.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________
