Pagina 2 van 2

Geplaatst: 13.04.2009 - 12:48
door rsnhakan
Ik ga in Duitsland wonen. :)

Geplaatst: 13.04.2009 - 12:53
door Fredhead
Als we het over loopcultuur hebben, ben nu met een Caddy 2.0 SDi op pad.
Man man wat mis ik mijn eigen auto

Geplaatst: 13.04.2009 - 13:29
door sequence
SDI Saug Diesel Injectie. Nouja zuigen doet ie zeker.

Wel betrouwbare blokken, geen turbo die stuk kan gaan.

Geplaatst: 13.04.2009 - 14:37
door rsnhakan
Ik vind het geluid van de TDI/SDI's erg mooi vanaf buiten.. buurman heeft ook een VW Caddy en als hij elke keer een beetje gas geeft hoor je de turbo er boven uit. Bij Volvo is dat bijna nooit het geval..

Geplaatst: 13.04.2009 - 17:06
door Fredhead
sequence schreef:SDI Saug Diesel Injectie. Nouja zuigen doet ie zeker.

Wel betrouwbare blokken, geen turbo die stuk kan gaan.
Zuigt zeker ja :lol:
Zuinig en betrouwbaar zijn ze zeker, al moet deze auto zich nog bewijzen met net 15.000 op de teller

Geplaatst: 13.04.2009 - 17:11
door sequence
Wat hakan zegt klopt, mijn ex Golf TDI had ook een hele mooie turbofluit bij het opspinnen. Dat heeft de 2.0D niet, helaas gebeurt het bij de tdi-tjes ook nog wel eens dat het fluiten veranderd in een gillende keukenmeid. Dat kan het overlijden van de turbo aanduiden....
Een SDI vind ik overigens erg rauw klinken, door het missen van de turbo is tevens het hameren van de diesel nog beter te horen. De turbo is immers ook een soort demper.

Geplaatst: 13.04.2009 - 17:28
door Fredhead
Een TDi klinkt inderdaad net iets minder rauw.

Na 8 uur met een SDi te hebben gestuurd valt wel weer goed op hoe rustig mijn eigen auto loopt

Geplaatst: 13.04.2009 - 17:34
door sequence
Ik krijg bijna medelijden met je. :D

Geplaatst: 13.04.2009 - 17:39
door Fredhead
Hahaha, is niet nodig hoor :D

Geplaatst: 15.04.2009 - 21:42
door sequence
Om nog even terug te komen op de 2.0D

Hebben jullie ook allemaal de ervaring dat je bij stationair draaien en optrekken toch wel aardig goed de dieselklop hoort, vooral bij mooi weer en een raampje open ?

Geplaatst: 16.04.2009 - 10:04
door rob78
vooral in de eerste 2 versnellingen hoor ik dat ook wel (ben zowiezo niet helemaal te spreken over de eerste versnellingen) maar daarna is het weg

Geplaatst: 16.04.2009 - 12:48
door Frederik Welvaert
wat moet ik verstaan onder "dieselklop"?

De eerste versnellingen ben ik ook niet helemaal over te spreken... Eerste en 2e schakelen zeer moeilijk, vooral koud hoor ik bij schakelen van 1 naar 2 wel eens een lichte *krak* ook al duw ik de koppeling helemaal tegen de vloer...

Geplaatst: 16.04.2009 - 12:56
door Fredhead
Die knak van eerste naar tweede versnelling heb ik ook last van, enige wat helpt is heel rustig te schakelen

Geplaatst: 16.04.2009 - 13:05
door sequence
Met dieselklop bedoel ik het specifieke dieselgeluid wat je hoort bij de ontbranding. tegenwoordig veel minder aanwezig dan oudere motoren maar je hoort nog steeds dat het een diesel is. Het rakketakketak geluid zeg maar.

Geplaatst: 16.04.2009 - 13:11
door Fredhead
Met koude motor is het de eerste 2 versnellingen wel enigszins hoorbaar

Geplaatst: 16.04.2009 - 22:36
door sanco
Zowel het koud slecht willen schakelen als het lichte nagelen in de eerste 2 versnellingen herken ik. Punt 1 is vooral bij koud weer een probleem, hoe diep je de koppeling ook intrapt, het gaat niet echt lekker. Mijn oplossing, naast rustig schakelen, is om maar weinig in toeren te klimmen in 1 en vlot te schakelen naar 2.Hoe meer toeren, hoe beroerder het gaat.
Dat je de motor vooral in de lage versnellingen hoort komt natuurlijk ook door het ontbreken van andere geluiden. Ik vind het na het op bedrijfstemperatuur komen overigens best meevallen.

Geplaatst: 16.04.2009 - 23:20
door Frederik Welvaert
o, het "tractorgeluid" dus :D (hoewel de nieuwe tractoren serieus stil zijn ook)
Mijne heeft ook een behoorlijke dieselratel als ie koud staat. En hij slaat ook niet zo gemakkelijk aan dan. Als ik echter V-power/S-Power tank is dat naar mijn gevoel toch een pak minder...
Mijn pa z'n V50 2.0D slaat altijd veel vlotter aan en heeft vrijwel geen dieselklop meer.