cruise control softwareprijs
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
chassisnummer gebonden software op meerdere auto's gebruiken? zolang ze hetzelfde chassisnummer kun je gelijk hebben
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Bij Volvo opgehaalde software heeft een houdbaarheidsdatum :pukeright: en word vanzelf van de pc verwijdert ,ook is hij maar eenmalig te gebruiken en dan op chassisnr yype etc ,afrekenen van de software geschied na een succesvolle download in de auto waarvan een logboekbestand word overgeseind naar de centrale database rara wat daar allemaal in staat :
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
vraag :
het veelgenoemde "chiptunen " is toch niets anders dan het aanpassen/veranderen van de motormanagement parameters ?
als anderen dan Volvo de mogelijkheid hebben om in deze software te komen en te veranderen dan is het toch voor de hand liggend dat andere software onderdelen eveneens benaderd kunnen worden ?
( zie topic softwarematig afsluiten EGR )
het veelgenoemde "chiptunen " is toch niets anders dan het aanpassen/veranderen van de motormanagement parameters ?
als anderen dan Volvo de mogelijkheid hebben om in deze software te komen en te veranderen dan is het toch voor de hand liggend dat andere software onderdelen eveneens benaderd kunnen worden ?
( zie topic softwarematig afsluiten EGR )
Ik ben al een tijdje niet meer bij die Volvo-specialist geweest (tja probleemloze auto héhadico schreef:Bij Volvo opgehaalde software heeft een houdbaarheidsdatum :pukeright: en word vanzelf van de pc verwijdert ,ook is hij maar eenmalig te gebruiken en dan op chassisnr yype etc ,afrekenen van de software geschied na een succesvolle download in de auto waarvan een logboekbestand word overgeseind naar de centrale database rara wat daar allemaal in staat :

maar als ik in de buurt ben zal ik eens informeren.
Men had het toen ook over ander programma.
Trouwens de houdbaarheid datum is afhankelijk van de ingestelde computer datum
Dus overzetten op een andere PC en vervolgens de "ini" opzoeken met de validinfodate.

Zoals we vroeger aankeken tegen een elektronische ontsteking, is het nu de huidige software.
Hier komen zeker legale infinitieve oplossingen voor.
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
en zo kun je eveneens andere blokkades opheffen / overschrijvenDus overzetten op een andere PC en vervolgens de "ini" opzoeken met de validinfodate
( meeste zijn te openen met de gangbare textverwerkers )
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
fijn dat ewr aan onze gevoelens gedacht wordt. Dan kan ik me nu bezighouden met mensen helpen.
Probeer het eens met die software. Helaas werkt datum terug zetten niet altijd, heb dat met een proefversie van Flash: datum teruggezet en toen zij flash dat die het pas weer ging doen als de datum terug gezet was. Hoe dat met de Volvo software is weet ik niet, maar je blijft met het probleem zitten dat (zoals Bart aangeeft) de software chassinummer afhankelijk is. Dat zit erin verwerkt en het werkt niet op andere auto's
Probeer het eens met die software. Helaas werkt datum terug zetten niet altijd, heb dat met een proefversie van Flash: datum teruggezet en toen zij flash dat die het pas weer ging doen als de datum terug gezet was. Hoe dat met de Volvo software is weet ik niet, maar je blijft met het probleem zitten dat (zoals Bart aangeeft) de software chassinummer afhankelijk is. Dat zit erin verwerkt en het werkt niet op andere auto's
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
en storingen weer opheffen gaat per uur, dus......... ZEKER DOEN DIE EIGENMAAKSELS!
Volvo for life
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
heb geen inzicht in de gang van zaken bij Volvo m.b.t. dit onderwerp
maar kan mij het vlgd. voorstellen ( corrigeer mij indien nodig )
stel topicstarter komt bij een dealer om de CC te activeren
de dealer zal deze software dienen aan te schaffen bij een Volvo database
om dit te verwerven zal hij/zij een aantal gegevens moeten aanleveren ( dealer ID - softwarepakketnr. - chasisnr. etc )
deze worden vervgls. geïntergreerd in de benodigde software en er zuller ter beveiliging 1 of meerdere "crossreferences " worden ingevoerd
hierna word het pakket teruggestuurd naar de dealer waarbij hij/zij gelimiteerd is t.a.v. het gebruik in tijd en chasisnr.
neemt niet weg dat hoe je het ook wendt of keert : dit zijn gegevens die ingevoerd worden in een bestaand software pakket ( heb niet de illusie dat voor ieder afzonderlijke auto de software opnieuw word geschreven )
dergelijke gegevens zijn dus ook te verwijderen / veranderen
is afhankelijk van de gebruikte programmeertaal ( en niet zelden is een gangbare textverker al voldoende )
al met al ben je op deze wijze niet bezig met de software maar met de validatie !!!
maar kan mij het vlgd. voorstellen ( corrigeer mij indien nodig )
stel topicstarter komt bij een dealer om de CC te activeren
de dealer zal deze software dienen aan te schaffen bij een Volvo database
om dit te verwerven zal hij/zij een aantal gegevens moeten aanleveren ( dealer ID - softwarepakketnr. - chasisnr. etc )
deze worden vervgls. geïntergreerd in de benodigde software en er zuller ter beveiliging 1 of meerdere "crossreferences " worden ingevoerd
hierna word het pakket teruggestuurd naar de dealer waarbij hij/zij gelimiteerd is t.a.v. het gebruik in tijd en chasisnr.
neemt niet weg dat hoe je het ook wendt of keert : dit zijn gegevens die ingevoerd worden in een bestaand software pakket ( heb niet de illusie dat voor ieder afzonderlijke auto de software opnieuw word geschreven )
dergelijke gegevens zijn dus ook te verwijderen / veranderen
is afhankelijk van de gebruikte programmeertaal ( en niet zelden is een gangbare textverker al voldoende )
al met al ben je op deze wijze niet bezig met de software maar met de validatie !!!
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
24AB2; doe geen moeite om het uit te leggen, de mensen die hier meer ervaring mee hebben weten dit toch al. Volgens mij is het hier aan dovemansoren gericht.
Alle software is te kraken, de vraag is alleen hoeveel moeite dat kost. De software in een auto is nog steeds redelijk beperkt, dus echt heel ingewikkeld wordt het nooit.
Het zijn ook allemaal stand-alone scripts in feite, je electrische spiegels hebben niets te maken met je CC enz. waardoor je gemakkelijk aan 1 deel kunt herprogrammeren terwijl je al het andere ongemoeid laat. Dat zorgt er ook voor dat de dealer gemakkelijk per optie een softwarebundel kan downloaden.
Die validatie zal niet 1.2.3. te kraken zijn verwacht ik, maar een geoefend kraker zal er hooguit een paar uur mee bezig zijn. En aangezien het waarschijnlijk voor alle softwarepakketten min of meer hetzelfde is zou het nog lonend zijn ook...
Hoe diep kun je een chassisnummer embedden als de software er in eerste instantie een lege plek heeft om het zo maar te zeggen. Kwestie van bronbestand binnen zien te halen en de tijdbegrenzing eruit pulken. Mocht het zo zijn dat de software bij de bron voorzien wordt van chassisnummer alvorens de software te versturen dat wordt het wat meer werk. Feit blijft dat het de software moeilijk structureel zou kunnen veranderen en je dus zonder al te veel risico kunt rommelen aan de beveiligingen.
Alle software is te kraken, de vraag is alleen hoeveel moeite dat kost. De software in een auto is nog steeds redelijk beperkt, dus echt heel ingewikkeld wordt het nooit.
Het zijn ook allemaal stand-alone scripts in feite, je electrische spiegels hebben niets te maken met je CC enz. waardoor je gemakkelijk aan 1 deel kunt herprogrammeren terwijl je al het andere ongemoeid laat. Dat zorgt er ook voor dat de dealer gemakkelijk per optie een softwarebundel kan downloaden.
Die validatie zal niet 1.2.3. te kraken zijn verwacht ik, maar een geoefend kraker zal er hooguit een paar uur mee bezig zijn. En aangezien het waarschijnlijk voor alle softwarepakketten min of meer hetzelfde is zou het nog lonend zijn ook...
Hoe diep kun je een chassisnummer embedden als de software er in eerste instantie een lege plek heeft om het zo maar te zeggen. Kwestie van bronbestand binnen zien te halen en de tijdbegrenzing eruit pulken. Mocht het zo zijn dat de software bij de bron voorzien wordt van chassisnummer alvorens de software te versturen dat wordt het wat meer werk. Feit blijft dat het de software moeilijk structureel zou kunnen veranderen en je dus zonder al te veel risico kunt rommelen aan de beveiligingen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Dat klopt en het is nog minder boeiend: de software wordt gewoon per email als attachment verstuurd.AlexV70 schreef:Nu heb ik (enige tijd geleden) gehoord bij een Volvo-specialist dat ze de software ook mogen downloaden.
Deze software zou ook opgeslagen kunnen worden, dus niet rechtstreeks of in copy naar auto.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
klopt helemaal. Maar geldt dat niet voor alle software op de compu bv?24AB2 schreef:heb geen inzicht in de gang van zaken bij Volvo m.b.t. dit onderwerp
maar kan mij het vlgd. voorstellen ( corrigeer mij indien nodig )
stel topicstarter komt bij een dealer om de CC te activeren
de dealer zal deze software dienen aan te schaffen bij een Volvo database
om dit te verwerven zal hij/zij een aantal gegevens moeten aanleveren ( dealer ID - softwarepakketnr. - chasisnr. etc )
deze worden vervgls. geïntergreerd in de benodigde software en er zuller ter beveiliging 1 of meerdere "crossreferences " worden ingevoerd
hierna word het pakket teruggestuurd naar de dealer waarbij hij/zij gelimiteerd is t.a.v. het gebruik in tijd en chasisnr.
neemt niet weg dat hoe je het ook wendt of keert : dit zijn gegevens die ingevoerd worden in een bestaand software pakket ( heb niet de illusie dat voor ieder afzonderlijke auto de software opnieuw word geschreven )
dergelijke gegevens zijn dus ook te verwijderen / veranderen
is afhankelijk van de gebruikte programmeertaal ( en niet zelden is een gangbare textverker al voldoende )
al met al ben je op deze wijze niet bezig met de software maar met de validatie !!!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Frank, probeer eens positief te kijken.FrankS60 schreef:24AB2; doe geen moeite om het uit te leggen, de mensen die hier meer ervaring mee hebben weten dit toch al. Volgens mij is het hier aan dovemansoren gericht.
Alle software is te kraken, de vraag is alleen hoeveel moeite dat kost. De software in een auto is nog steeds redelijk beperkt, dus echt heel ingewikkeld wordt het nooit.
Het zijn ook allemaal stand-alone scripts in feite, je electrische spiegels hebben niets te maken met je CC enz. waardoor je gemakkelijk aan 1 deel kunt herprogrammeren terwijl je al het andere ongemoeid laat. Dat zorgt er ook voor dat de dealer gemakkelijk per optie een softwarebundel kan downloaden.
Die validatie zal niet 1.2.3. te kraken zijn verwacht ik, maar een geoefend kraker zal er hooguit een paar uur mee bezig zijn. En aangezien het waarschijnlijk voor alle softwarepakketten min of meer hetzelfde is zou het nog lonend zijn ook...
Hoe diep kun je een chassisnummer embedden als de software er in eerste instantie een lege plek heeft om het zo maar te zeggen. Kwestie van bronbestand binnen zien te halen en de tijdbegrenzing eruit pulken. Mocht het zo zijn dat de software bij de bron voorzien wordt van chassisnummer alvorens de software te versturen dat wordt het wat meer werk. Feit blijft dat het de software moeilijk structureel zou kunnen veranderen en je dus zonder al te veel risico kunt rommelen aan de beveiligingen.
Tuurlijk is het te kraken maar als dat zo eenvoudig was, waarom is dat nog niet gedaan ? Overigens, waar staat jouw auto normaliter? Kan wel een set mooie wielen gebruiken, steel ik die onder je auto vandaan. Of is dat anders?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Bij ons komt het binnen in VADIS en wordt het via een kabel (of BT transponder) in de auto geladen. Niet via email maar dat zegt niet dat het niet zo gebeurdpiotrV70 schreef:Dat klopt en het is nog minder boeiend: de software wordt gewoon per email als attacment verstuurd.AlexV70 schreef:Nu heb ik (enige tijd geleden) gehoord bij een Volvo-specialist dat ze de software ook mogen downloaden.
Deze software zou ook opgeslagen kunnen worden, dus niet rechtstreeks of in copy naar auto.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
:shock: wij hebben nog postduivenpiotrV70 schreef:Dat klopt en het is nog minder boeiend: de software wordt gewoon per email als attacment verstuurd.AlexV70 schreef:Nu heb ik (enige tijd geleden) gehoord bij een Volvo-specialist dat ze de software ook mogen downloaden.
Deze software zou ook opgeslagen kunnen worden, dus niet rechtstreeks of in copy naar auto.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
ow... ik heb nog wel een werkloze pixelkabouter voor je, die kan razendsnel afbeeldingen op je beeldscherm ministecken! Heb 'm met zijn knapzak naar jou gestuurd, cadeautje!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik heb vandaag die software laten downloaden & installeren voor het automatisch laten vergrendelen bij het (weg-)rijden. Kosten bij de dealer om en nabij de € 50,00 terwijl de software zelf maar € 10,00 kost!!!! Dus als de dealer € 300,00 rekent voor je CC zou het bij de Volvo-specialist zo maar eens € 60,00 kunnen kosten! Even rondbellen kan dus zomaar geld besparen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
en waar heb jij het laten installeren? dealer? volvo specialist? en waar zit ie dan?
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Bij Combigarage in Westerbroek (tussen Groningen en Hoogezand), Volvo-specialist.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
In Hoorn in het centrum, ik nodig je van harte uit! Neem wel een goede accuboor mee want er zitten slotbouten op. Kratjes ook handig, als je er 1 of 2 tekort komt kun je die wel komen lenen.VolvoMafia schreef:Frank, probeer eens positief te kijken.FrankS60 schreef:24AB2; doe geen moeite om het uit te leggen, de mensen die hier meer ervaring mee hebben weten dit toch al. Volgens mij is het hier aan dovemansoren gericht.
Alle software is te kraken, de vraag is alleen hoeveel moeite dat kost. De software in een auto is nog steeds redelijk beperkt, dus echt heel ingewikkeld wordt het nooit.
Het zijn ook allemaal stand-alone scripts in feite, je electrische spiegels hebben niets te maken met je CC enz. waardoor je gemakkelijk aan 1 deel kunt herprogrammeren terwijl je al het andere ongemoeid laat. Dat zorgt er ook voor dat de dealer gemakkelijk per optie een softwarebundel kan downloaden.
Die validatie zal niet 1.2.3. te kraken zijn verwacht ik, maar een geoefend kraker zal er hooguit een paar uur mee bezig zijn. En aangezien het waarschijnlijk voor alle softwarepakketten min of meer hetzelfde is zou het nog lonend zijn ook...
Hoe diep kun je een chassisnummer embedden als de software er in eerste instantie een lege plek heeft om het zo maar te zeggen. Kwestie van bronbestand binnen zien te halen en de tijdbegrenzing eruit pulken. Mocht het zo zijn dat de software bij de bron voorzien wordt van chassisnummer alvorens de software te versturen dat wordt het wat meer werk. Feit blijft dat het de software moeilijk structureel zou kunnen veranderen en je dus zonder al te veel risico kunt rommelen aan de beveiligingen.
Tuurlijk is het te kraken maar als dat zo eenvoudig was, waarom is dat nog niet gedaan ? Overigens, waar staat jouw auto normaliter? Kan wel een set mooie wielen gebruiken, steel ik die onder je auto vandaan. Of is dat anders?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
Ik help je ze wel effe leeg drinken (uitsluitend Heineken)
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987