Pagina 2 van 2
Geplaatst: 18.04.2009 - 16:57
door menjo
Battlecruiser S80 schreef:
Maar een Volvo-automaat (niet te vergelijken met een VW-prutautomaat) schakelt zo fijn en precies en logisch dat zelfschakelen een prehistorisch fenomeen wordt.
Volvo automaten en VW automaten bestaan niet. De geartronic is bijvoorbeeld gewoon een Aisin TF-80SC, die door minsten 10 andere merken ook gebruikt wordt. Volkswagen neemt ook bijna al z'n automatische versnellingsbakken bij Aisin af, weinig verschil dus. De Ford/Volvo Powershift bakken komen van Getrag en die produceren ook de DSG van Volkswagen.
Geplaatst: 18.04.2009 - 19:38
door Battlecruiser
Maar d'r zit wél een Volvo of een VW aan vast. Dat maakt het verschil...
Geplaatst: 18.04.2009 - 22:31
door sequence
De DSG techniek wordt vooralsnog alleen bij VW toegepast, overigens is het principe al veel ouder. De 1e auto met DSG was notabene een Citroen Traction Avant in 1939.....
Geplaatst: 19.04.2009 - 00:22
door menjo
sequence schreef:De DSG techniek wordt vooralsnog alleen bij VW toegepast
Zij zijn misschien de enigen die het DSG noemen, maar dezelfde techniek zit zeker al in Ford/Volvo (Powershift), BMW (DKG) en Porsche (PDK) modellen.