Trekhaak gemonteerd
- snorremans
- 5th Gear member
Moet je trekhaak niet softwarematig aangemeld worden, in de auto ?
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- Bakboord1
- 4th Gear member
Ik had dit topic nog niet gezien maar ik hoop dat je er nog veel plezier aan gaat beleven.
Voor de goede voor de overige geïnteseerden: er zit een unit bij die zorgt dat je geen foutmeldingen krijgt op je bc. Daarnaast moet je afhankelijk van de auto (bouwjaar en parkeersensoren) zelf nog drie kabeltjes aanbrengen tussen twee meegeleverde stekkertjes. (Voor de 2.0d van sequence is de verbinding gelijk aan mijn 2.4 benzine.) De hele kabelboom die wordt meegeleverd lijkt zo van volvo zelf te komen. Ziet er gewoon erg professioneel uit.
Opvallend detail is dat in mijn auto de zekering voor de trekhaak al aanwezig was. Ik hoefde mijn 2.4 benzine uit 2005 niet aan te melden in de bc.
Mocht iemand zelf besluiten een trekhaak te monteren let dan op dat je niet zoals volvo aangeeft de hele achterbekleding losmaakt. Alleen het achterste deel bij de lampen rechts is genoeg. Links hoef je met een beetje geluk helemaal niets los te maken.
Voor de goede voor de overige geïnteseerden: er zit een unit bij die zorgt dat je geen foutmeldingen krijgt op je bc. Daarnaast moet je afhankelijk van de auto (bouwjaar en parkeersensoren) zelf nog drie kabeltjes aanbrengen tussen twee meegeleverde stekkertjes. (Voor de 2.0d van sequence is de verbinding gelijk aan mijn 2.4 benzine.) De hele kabelboom die wordt meegeleverd lijkt zo van volvo zelf te komen. Ziet er gewoon erg professioneel uit.
Opvallend detail is dat in mijn auto de zekering voor de trekhaak al aanwezig was. Ik hoefde mijn 2.4 benzine uit 2005 niet aan te melden in de bc.
Mocht iemand zelf besluiten een trekhaak te monteren let dan op dat je niet zoals volvo aangeeft de hele achterbekleding losmaakt. Alleen het achterste deel bij de lampen rechts is genoeg. Links hoef je met een beetje geluk helemaal niets los te maken.
- Bakboord1
- 4th Gear member
Bij de trekhaak die ik had en er nu bij sequence onderzit was de zekering overigens al meegeleverd bij de trekhaak.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 5th Gear member
Dit is een mogelijkheid: http://www.trekhaakshop.be/
V40 T2 Nordic+
- Schuurmanneke
- 1st Gear member
Ik wil dit ook gaan doen bij mijn S40. Dus ik maak hieruit op dat ik beter geen 'dealer-haak' kan bestellen?
-
- 5th Gear member
Hoeft niet, maar koop bij de trekhaak een kabel die specifiek voor het type auto is en niet een universele. Op de genoemde trekhaak website kun je kiezen tussen die twee. Universeel is goedkoper, maar zeker in dit geval bij een Canbus auto kun je beter de duurdere kabel nemen.
Ik heb een Bosal trekhaak met meegeleverde Canbus kabel van Bosal, en alles past goed en werkt goed.
Ik heb een Bosal trekhaak met meegeleverde Canbus kabel van Bosal, en alles past goed en werkt goed.
V40 T2 Nordic+
- Tarantino
- 3rd Gear member
Kijk even op pagina 1 van dit topic, bij D5R-Design. Hij heeft een afneembare trekhaak onder de V50 van Westfalia. Voordeel tov Volvo, je ziet niets meer van de haak. Prijs leek mij ook ok. Weet alleen niet wat de bekabeling kost :roll: .Schuurmanneke schreef:Ik wil dit ook gaan doen bij mijn S40. Dus ik maak hieruit op dat ik beter geen 'dealer-haak' kan bestellen?
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
-
- 2nd Gear member
Nu wet het toch over trekhaken ed hebben.
Ik ben van het weekend met de caravan weggeweest, maar de caravanspiegels die ik had, pasten niet echt goed. Weet iemand welke spiegels (behalve de originele dan) wel goed passen.
Op zich heb ik geen probleem met de volvo spiegels, maar ik heb ze maar één keer nodig om de caravan naar Italië te brengen, maar dan vind ik € 130 aan de forse kant. Dus als iemand een alternatief weet of wellicht een paar gebruikte in de aanbieding heeft hoor ik het graag.
Ik ben van het weekend met de caravan weggeweest, maar de caravanspiegels die ik had, pasten niet echt goed. Weet iemand welke spiegels (behalve de originele dan) wel goed passen.
Op zich heb ik geen probleem met de volvo spiegels, maar ik heb ze maar één keer nodig om de caravan naar Italië te brengen, maar dan vind ik € 130 aan de forse kant. Dus als iemand een alternatief weet of wellicht een paar gebruikte in de aanbieding heeft hoor ik het graag.
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
-
- 5th Gear member
He Mike
Ik heb spiegels van Repusel er op zitten en deze passen goed.
spiegeltje aan de wand
Was wel een gok want de spiegels laggen in de caravan en deze stond nog steeds in de stalling.
Dus afgelopen vrijdag kon ik ze passen.
Spiegels van de V50 zijn een stuk groter als van mijn skoda maar gelukkig zat er nog genoeg ruimte om ze te verstellen.
PS heb je een foto van je caravan combi gemaakt zet deze in:
Hier
Ik heb spiegels van Repusel er op zitten en deze passen goed.
spiegeltje aan de wand
Was wel een gok want de spiegels laggen in de caravan en deze stond nog steeds in de stalling.
Dus afgelopen vrijdag kon ik ze passen.
Spiegels van de V50 zijn een stuk groter als van mijn skoda maar gelukkig zat er nog genoeg ruimte om ze te verstellen.
PS heb je een foto van je caravan combi gemaakt zet deze in:
Hier
Was één V90
-
- Starter
Hallo,
Past een V50 trekhaak altijd? Diesel, modeljaarwijziging na 2007?
Past een V50 trekhaak altijd? Diesel, modeljaarwijziging na 2007?
sequence schreef:Gisteren heb ik onder de V50 een trekhaak van Bosal gemonteerd, deze heb ik gekocht van Tom, beter bekend als bakboord1 op dit forum.
Tom bij deze nog bedankt voor de mooie deal en extra informatie mbt de montage.
Montage ging voorspoedig en stekkerdoos werkt direct.
Paar foto's
-
- Starter
Hallo,
Past een Bosal trekhaak altijd? Diesel, modeljaarwijziging 2007?
Ik wil er via marktplaats een kopen maar weet niet zeker of hij past?
Is het overigens echt plug and play?
Dank u!
Roger
Past een Bosal trekhaak altijd? Diesel, modeljaarwijziging 2007?
Ik wil er via marktplaats een kopen maar weet niet zeker of hij past?
Is het overigens echt plug and play?
Dank u!
Roger
-
- 5th Gear member
Vanaf MY07 is er geen technische aanpassing gedaan aan de trekhaakbevestiging. In het Bosal bestelboekje staat ook maar 1 trekhaak voor alle V50 modellen, zowel benzine als diesel.
Let wel op de juiste kabelboom, het moet er een zijn specifiek voor de V50 met besturingseenheid voor Canbus.
Let wel op de juiste kabelboom, het moet er een zijn specifiek voor de V50 met besturingseenheid voor Canbus.
V40 T2 Nordic+