Gisteren heb ik onder de V50 een trekhaak van Bosal gemonteerd, deze heb ik gekocht van Tom, beter bekend als bakboord1 op dit forum.
Tom bij deze nog bedankt voor de mooie deal en extra informatie mbt de montage.
Montage ging voorspoedig en stekkerdoos werkt direct.
Is de bekabeling simpel aan te sluiten, of moet er nog één en ander worden gewijzigd die voor normale mensen niet heel makkelijk zijn of werkt alles gelijk? De bumper hoeft er bij dit type trekhaak niet af om te monteren?
Heb je ook nog foto's van het installeren trouwens?
Bumper moet er wel af, maar dat zijn 4 torx aan de achterzijde en 5 torx per wielkast. De trekhaakconsole zelf zit namelijk met 4 bouten aan de bumperbalk. Wat je op de foto ziet zijn alleen de trekstangen.
Kabelboom is plug and play, kwestie van vastklikken op reeds aanwezige stekkers. Heb helaas geen foto's van de montage gemaakt.
Vincent bedankt voor de tip, en Mark natrekken met momentsleutel moet nog even. Maar wanneer met beleid goed aangetrokken kan dit ook best zonder momensleutel.
Zit er netjes onder! Altijd erg praktisch een trekhaak.
@ sequence dat grijze blok, ik weet het niet, maar zou dat iets voor de ESP kunnen zijn?? Als het licht is zal ik eens onder mijn S40 kijken want vlgs mij heb ik dat er ook zitten.
Volvo XC60 2.4D FWD Momentum DRIVe 07-2009 Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
Afneembaar valt best mee ik heb er westfalia onder en haak zonder elktra was ongeveer €290,-
En deze is wel onzichtbaar bij demontage kogel , en niet zo als Volvo Haken met dat achterlijke kapje er voor.