Pagina 2 van 5

Geplaatst: 25.05.2009 - 18:22
door Driven2Shine
Sailor schreef:Ok, nou we moeten er maar mee leren leven dan :-(

@ prodetailing: wat zou jij voor polijst, sealer en wax aanraden voor volvo lakken? Heb nu gepolijst met PB SSR 2.5 icm oranje Lake Country pad (middel), maar krijg de swirls hier niet mee weg. Heb jij misschien een alternatief dat uit ervaring wel goed werkt?
Ik las dat je al de juiste polijst middelen bezit dus daar hoef ik niet op te antwoorden :)

Met sealants en waxen kun je alle kanten uit het ene merk zal iets langer houden als de andere.
Wil je bij Poorboys blijven kan ik je de PB-EX of PB-EX-P van harte aanbeleven als sealant.
Deze hebben een uitstekende standtijd van wel 6 tot 9 maanden (mits niet mishandeld uiteraard).
Als wax kan je dan de pasta waxen uit de Natty`s range gebruiken bv de Blue doet het erg goed op donkere kleuren zoals zwart, blauw en donker rood.

Geplaatst: 30.05.2009 - 08:08
door asta
En Sailor is het nog gelukt?
Je kan rustig 3 passes uitvoeren voordat je een tevreden resultaat hebt.
De combinatie die steve genoemd heeft is ook degene die ik gebruik voor mijn auto, ik kan hem je aanbevelen.

Geplaatst: 01.06.2009 - 18:47
door Sailor
Ja ik het is nu helemaal gelukt, maar met een polish van Menzerna (Intensive Polish), daar waar de SSR2.5 van Poor Boys voor een soort waas zorgde (marring?), was het met de Polish van Menzerna direct glashelder met een diepe glans, ook zijn de swirls praktisch verdwenen.

Dat Menzerna is een Duits goedje speciaal voor de Europese (hardere) autolakken heb ik me laten vertellen.

Geplaatst: 01.06.2009 - 19:12
door asta
ok perfect!
Ik heb even de gele path geprobeerd en deze is eventueel ook op de volvo lakken te gebruiken.

Geplaatst: 08.06.2009 - 21:37
door remmm
Voor meer info moet je maar eens het topic doornemen van de detailing dag die georganiseerd werd door forumsponsor Prodetailing
Waar staat deze link? Ik moet hoognodig de auto van mijn vriendin onder handen nemen. Deze auto waste ik altijd met de hand en de laatste keer was ik lui en ben ik door een dure wasstraat gereden (zo 1 met borstels zonder krassen) en de auto zit onder de lichte krasjes, echt heel erg. Ik kon wel huilen :( Ik ga nooit meer door een wasstraat. Volgens mij moet de auto zwaar gepolijst worden. Jammer dat Arnhem zo ver weg is anders had ik hem weg gebracht...

Geplaatst: 10.06.2009 - 19:10
door Driven2Shine

Geplaatst: 14.06.2009 - 20:30
door RoelsT5
nu ik hier met interesse allerlei verhalen lees over het poetsen, kwam ik bij een andere speurtocht de volgende link tegen:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=53720

Hier gaat het dus om het schuren + polijsten van de koplampen (plastic), ook bij mijn V50 zitten er redelijk wat plekjes/steenslag op het plastic en ben een soortgelijke behandeling aan het overwegen, mede ook omdat ik er zojuist (aftermarket-)Xenon in heb gebouwd.

Prodetailing hier ervaring mee?

thanks

Roel.

Geplaatst: 14.06.2009 - 22:41
door Bart
Wow, dat ziet er wel indrukwekkend uit. Ben ook wel benieuwd of Steve hier ervaring mee heeft, de koplampen van onze zojuist aangeschafte V40 hebben ook een beetje last van putjes...

Geplaatst: 14.06.2009 - 23:02
door Driven2Shine
Yep ben hier helemaal op voor bereid en heb alles in huis om het uit te voeren.

Heb het 1x eerder mogen toepassen en het resultaat was erg strak.
De andere keren was het genoeg om met een grove compound de koplampen te polijsten met een rotary machine.

Vrij diepe putjes word toch al een ander verhaal, hiervoor dien je heel veel kunststof weg te halen/schuren/polijsten voordat de putjes niet meer opvallen.

Geplaatst: 14.06.2009 - 23:41
door RoelsT5
Indrukwekkend hoor die foto-reportages op je website :-)

Ik zal binnenkort eens een afspraak met je maken betreffende mn koplampen EN de motorkap die toch aardig wat steenslag heeft, alvorens daar een nieuwe spuitbeurt voor te regelen.

Geplaatst: 15.06.2009 - 10:07
door Driven2Shine
Je bent altijd welkom al is het alleen maar voor een praatje.

Je bent de eerstkomende weken ook tijdens werkdagen welkom aangezien ik afgelopen week ontslag heb gekregen bij mijn werkgever.

Geplaatst: 15.06.2009 - 10:08
door RoelsT5
Ouch, das minder goed nieuws, aan de andere kant een kans om je volledig op Prodetailing te richten?

Ik houd je op de hoogte!

Roel.

Geplaatst: 15.06.2009 - 10:42
door Driven2Shine
Yep voorlopig ga ik mij 100% richten op Prodetailing (detail beurten) en Driven2Shine (detailing Webshop en Forum).

Eerst nog even wachten wat ik mee ga krijgen als gouden handdruk etc want dat gesprek is pas aankomende woensdag.
Daarna zie ik wel weer verder.

Geplaatst: 15.06.2009 - 11:11
door Rob Bakker
Das minder nieuws...

Evengoed succes woensdag, ik hoop voor je dat ze het netjes afhandelen.

Geplaatst: 15.06.2009 - 21:58
door Bart
Succes Steve! En ik kom zeker even langs met de V40 voor de koplampen en evt. steenslagschade...

Geplaatst: 15.06.2009 - 22:00
door RoelsT5
hey dat klinkt als exact het idee wat ik ook opperde ;-)

Geplaatst: 15.06.2009 - 22:17
door Bart
Hey, nou je het zegt ;-)

Geplaatst: 16.06.2009 - 20:42
door Grootje
Oh dat is minder Steve!
Ik wil je nog even bedanken voor de machine en de spullen die ik bij jou hebt aangeschaft. Het gaat echt super en het resultaat mag er zijn. Ik hoop dat je snel weer een baan vind of mss iets in het detailen kunt beginnen.

Geplaatst: 16.06.2009 - 21:26
door Driven2Shine
Ik moest even denken maar nu valt het kwartje ;)
De pm`s kwamen via een ander forum in eerste instantie vandaar.

Bedankt voor je steun.

Geplaatst: 16.06.2009 - 23:20
door VolvoKramer
He je baan moeten verliezen dat is zeker niet leuk. Sterkte daarmee.

Ik wel meteen een vraagje aan je, want je hebt me aan het kleien gekregen. Vanavond heb ik mijn auto gewassen met Meguiars shampoo en daarna heb ik de motorkap eens onder handen genomen met klei en de bijbehorende fles lubricant.

Je voelt idd het verschil tussen het gekleide gedeelte en de niet gekleide gedeeltes. Volgens mij kan klei wel door de opname van kleine korreltjes, kleine krasjes achter laten op de lak maar ok. Ik heb alles schoon gewreven met een meguiars wonderdoekje (3 grote lappen in 1 set, geen idee welke naam ze hier voor verzonnen hebben).

Nu heb ik vorig jaar machinaal mijn auto laten poetsen met commandant en de auto was weer keurig op orde. Na het schoonmaken van de lak schrok ik mij een hoedje want die motorkaplak zit al vol met vogelpoepvlekken en krasjes (van de wasstraat....). Nu wil ik mijn lak weer opnieuw gaan polijsten. Echter een vriend die ik vanavond even had gebeld en destijds had geholpen met het poetsen vroeg me hoe lang ik met mijn lak zou willen doen. Elk jaar polijsten leek hem niet verstandig. Bovendien wist hij me te vertellen dat commandant helemaal jaren 90 is en niet meer van deze tijd.

Mijn vraag aan jou, is dit zo? Of anders gevraagd welk middel van meguiars moet ik dan nemen om mijn auto weer krasjes vrij te krijgen zonder al te veel lak weg te nemen? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer. Je hebt zoveel wax/polijst middelen!

Hoop dat je me antwoord zou kunnen geven.