Jongens "mannen" wat een stoere praat allemaal hier.
Als al onze auto's de snelheden al halen die hier genoemd worden dan zijn het onverantwoorde snelheden waarbij anticiperen weinig to geen nut heeft.
Al eens een uitwijk manoeuvre mogen maken bij laat ik zeggen: 130 ?
Ik kan je aangeven dat geen van ons inclusief ik zelf de auto nog onder controle zal houden en fijn de vangrail zal opzoeken.
De auto's die wij rijden zijn niet gemaakt om snelheden zoals hierboven genoemd worden te rijden, bij het minste geringste loopt het zweet door je bilnaad als de auto b.v. in een verkeerd ingeschatte bocht uit begint te breken en niet meer te houden is.
Onze auto's zijn allemaal getest op snelheden die de veiligheidssysteemen nog kunnen handelen.
80 km per uur tegen een boom of muurtje is misschien in 50% al dodelijk, bedenk je maar eens dat al jouw inwendige organen van 80 km abrupt tot stilstand komen, echt lekker zullen ze het niet vinden.
Daarnaast opmerkingen van 170 km per uur merk je niks van, ik vraag me af waar je met je gedachte bent als je die snelheid rijd om te zeggen dat je dat niet merkt, je legt namelijk elke seconde bijna 50 meter af !
Daarnaast is je remweg tot stilstand +/- 190 meter (en dat in de meest ideale omstandigheden).
O ja, ik vergeet nog in de meest ideale omstandigheid dat je reactievermogen ronde de 1 sec ligt dus tel er maar even dik 50 meter bij op voordat je stilstaat.
Hoeveel meter houd iedereen ook alweer aan als ze in een treintje rijden???????
Er is hier nog een forumlid die kan beamen vanwege zijn werk/wellicht voormalig dat een treintje rijden met 130 km per uur een enorme inspanning is ondanks dat we dit met grote regelmaat gedaan hebben.
Een treintje van 230 km per uur is waanzin en een soort Russisch roulette, hier gaat het alleen nog maar om dat er niks verkeerd mag gaan of het leed is niet meer te overzien.
Maar, we blijven allemaal mensen die de grenzen van het bestaan opzoeken inclusief mijzelf meegeteld.
Dit jaar in Duitsland wilde ik ook graag weten hoe snel een getunde V50 T5 nou werkelijk gaat.
Ik kan het jullie niet vertellen aangezien het onverantwoord was om sneller dan 200 km op de teller te rijden, en dat voor een paar minuten.
De auto ligt ondanks de t5 uitvoering (ander onderstel meen ik) belabberd op de weg en trilde hevig.
Ik kan mij dus wel voorstellen hoe dat bij 250 zou moeten.
Ondanks dit stukje "frustratie" blijf ook ik zo nu en dan hard rijden leuk vinden, en neem ik ook deel aan een stukje onverantwoord rijgedrag waarmee ik mijzelf zeker niet goed zal praten tegenover de rest, integendeel. :evil:
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.