Pagina 2 van 2

Geplaatst: 19.05.2009 - 07:39
door V70 T5 assen
Bouwe schreef:Dat is wel heel prijzig MaickelS60. Snel even gekeken bij mijn verzekeraar (Ohra), daar betaal je allrisk voor jou leeftijd en auto €119,15 per maand incl. belasting.
Ik zou zeggen overstappen !! scheelt toch 110 euro in de maand daar kun je andere leuke dingen mee doen ..

Geplaatst: 19.05.2009 - 08:28
door JSS
Op deze leeftijd hangt het heel veel af van hoeveel schadevrije jaren je hebt (lees: hoe lang je al een auto verzekerd hebt). Ik zit in hetzelfde schuitje; ik ben 22 en rij een S60 D5 uit 2003. Gelukkig heb ik al sinds mijn 19e een auto gehad en daardoor bijna 3 schadevrije jaren (in juni). Ik betaal ongeveer € 160 all risk bij Univé voor deze auto.

Ter vergelijking: hiervoor had ik -2 schadevrije jaren doordat ik een schade had die ik toen nog niet had afgekocht (inmiddels is dat gedaan en m'n jaren hersteld) en reed ik een Rover 620SDi '97. Daarvoor betaalde ik WA € 110 per maand (!!) :P

Overigens maakt het helemaal niet zoveel uit of het nu een D5 is of niet. Het verschil tussen de 2.4D (130pk) en de D5 (163pk) was in de verzekering voor mij maar een paar euro.

Geplaatst: 19.05.2009 - 09:52
door piotrV70
Zie mijn onderschrift (weliswaar een v70) 2.4, 140pk benzine. Gemiddelde verbruik over ruim 10.000km.

Geplaatst: 19.05.2009 - 18:15
door MaickelS60
Helaas, was het maar een grapje! In mijn andere topic had ik beschreven dat ik tot mijn grote spijt een ongeluk heb gehad (met een vrachtwagen). Jammer genoeg was het mijn fout (ook al kon ik er niks aan doen). Nou én daar gaat je No- claim korting dan... Ik betaalde 170 euro (voor mijn S40 T5), nu voor deze D5 230 euri's in de maand! Ik moet inderdaad eens verder gaan zoeken voor een verzekering, het kan inderdaad vast goedkoper!

Groeten, Maickel

Geplaatst: 19.05.2009 - 19:32
door Johan
Terug naar de vraag.

Ik ben een stevige rijder en dan gaat het verbruik ook wel omhoog 12L/100 km. Een 2.5T neem je niet voor de zuinigheid.

Geplaatst: 19.05.2009 - 22:52
door Thuurc
Volvopa schreef:Terug naar de vraag.

Ik ben een stevige rijder en dan gaat het verbruik ook wel omhoog 12L/100 km. Een 2.5T neem je niet voor de zuinigheid.
Zeker niet inderdaad. Echter wil ik wel weten of het enigsinds te verantwoorden is. 1:8 of 1:12 is nogal een verschil natuurlijk, zeker op 85km per dag.

Geplaatst: 19.05.2009 - 22:58
door V70 T5 assen
Als je gewoon rustig rijd , woon werk verkeer zeg maar "go with the flow" dan is het verbruik gewoon normaal .

Voordeel van de turbo,s is dat je in het weekend ook een heerlijke wagen hebt om eens lekker te gassen..

Geplaatst: 19.05.2009 - 23:00
door S60RHeico
ik rij gemiddeld 11,9 l/100km met de S60R, veel binnendoor en ook korte ritten. de rechtervoet is bepalend.

Roelf

Geplaatst: 20.05.2009 - 06:02
door Johan
Dat vindt ik heel knap. Dat haalde ik net met mijn D5 bij korte (stads)ritten.

Geplaatst: 20.05.2009 - 07:08
door JSS
Ik denk al met al dat het verbruik niet zoveel zal verschillen. Als je een wat krappere motor vergelijkt met een ruim gemotoriseerde versie zal die laatste aan de ene kant misschien iets zuiniger zijn omdat hij minder hard hoeft te werken om hetzelfde vermogen te leveren (zie het voordeel dat vaak behaald wordt bij chiptuning).
Aan de andere kant zul je een zwaardere motor waarschijnlijk net iets vaker op z'n staart trappen omdat dat nou eenmaal leuk is :P Die dingen kun je denk ik wel aardig tegen elkaar wegstrepen...

Ik zou de keuze vooral laten afhangen van wat je lekker vindt rijden. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de D5 t.o.v. de 2.4D en ben achteraf heel blij dat ik dat gedaan heb!
Oh, en de vergelijking diesel/benzine zou ik eerder op basis van wegenbelasting doen dan op verzekering!

Geplaatst: 20.05.2009 - 09:26
door Thuurc
JSS schreef: Oh, en de vergelijking diesel/benzine zou ik eerder op basis van wegenbelasting doen dan op verzekering!
Zeker :)

Dat was ook meer een grap dan wat anders. Jammer genoeg is de wegenbelasting schandalig hoog in Nederland en is met 25.000km per jaar, ondanks het benzine <--> diesel verschil van momenteel 39 eurocent, het omslagpunt nog niet bereikt.

Geplaatst: 29.05.2009 - 22:32
door RGiezen
Stevig doorrijdend haal ik vrijwel altijd 1 op 10 op LPG met een gechipte 140pk. Gemeten aan de pomp uiteraard. BC geeft 8.3l/100. Bij langere ritten op 100 km wegen haal ik 1 op 11 en BC 7.7/100.

in duitsland, op wintersport of met fietsen op het dak wordt het verbruik een stuk slechter en haal ik een werkelijke 1 op 8.

Waarom niet gewoon doorrijden met een diesel die je toch al hebt, of heb ik iets over het hoofd gezien?