Pagina 2 van 7
Geplaatst: 29.05.2009 - 16:02
door bart simpson
@ ludo, heel erg veel verder dan een probleem simpelweg ontkennen lijk je nog steeds niet gevorderd te zijn.
Geplaatst: 29.05.2009 - 18:01
door Ludo
bart simpson schreef:@ ludo, heel erg veel verder dan een probleem simpelweg ontkennen lijk je nog steeds niet gevorderd te zijn.
ieder probleem heeft een oorzaak.
van jouw hebben we hier nog nooit 1x een oorzaak vernomen, terwijl al je klanten met gas problemen hebben. ??
dat de 2000+ motoren minder geschikt zijn, is nooit betwist.
maar dat betekent niet dat het niet kan.
er rijden genoeg exemplaren probleemloos rond, met enkele tonnen op de klok.
verder zou ik nog steeds, graag willen lezen hoe vaak deze kleppen al gesteld zijn, en waar het op gebaseerd is dat de kop bij 1 ton weer moet vervangen worden.
Geplaatst: 29.05.2009 - 21:18
door LodewijkEmmen
Bart, weer heb je een punt in je reactie. Maar natuurlijk heb ik doorgevraagd. De antwoorden hebben bij mij onvoldoende de alarmbellen doen rinkelen. Kortom men blijft een beetje wazig om de klant en de deal niet te verspelen, of ik ben oliedom en grenzeloos naief. Het laatste valt niet uit te sluiten maar ik word er in het wild zelden van beticht.
Voor de andere gespreksdeelnemers; bij de eerste beurt (iets te laat, oei!) bij precies 38.500 km werd geconstateerd dat er sprake was van behoorlijk compressieverlies op 2 van de 5 cilinders. Omdat dit de eerste beurt was, had een eerdere mogelijkheid de klepspeling te controleren zich simpelweg niet voorgedaan. Ik bezuinig niet op onderhoud. De Volvo is in prive bezit maar gebruik ik strikt zakelijk. Bedrijfszekerheid staat voorop en de auto zit nog (net) binnen de garantieperiode. Hij krijgt alle onderhoud volgens schema. Prive vermaak ik mij met auto's die meer passie oproepen (Saab 900 turbo classic, en twee MG's). Het leed was dus op het moment van de eerste beurt al geschied en het probleem werd evident toe het begon te vriezen; hij startte echt niet meer. (Vonden de buren wel grappig, buurman aangesleept door buurvrouw met ochtendhumeur in oude Saab, lopend als het spreekwoordelijke zonnetje.....)
Maar.....WIE HEEFT ER NU DEZELFDE ERVARING ALS IK?
Geplaatst: 29.05.2009 - 22:50
door Ludo
als ik het goed begrijp (je beantwoord de vragen niet) is er gewoon vastgesteld dat de klepspeling te klein is. (compressieverlies)
dat heeft weinig te maken met de kop vervangen.
berichten dat de kleppen moeten gesteld worden vanaf de N motoren, staan zat op het forum.
verder rijst de vraag, welk lpg systeem heb je er in?.
word er gebruik gemaakt van flashlube klepbescherming?.
Geplaatst: 29.05.2009 - 23:48
door LodewijkEmmen
Hi Ludo, Voor zover mij duidelijk is geworden zijn de kleppen niet te stellen. Dit zou een modificatie zijn aan de motoren van het modeljaar 2007. Zowel mijn dealer als een onafhankelijk Volvo specialist bevestigt mij dat. Op de mogelijkheid van flashlube had niemand mij vooraf gewezen. Ik zal zeker zorgen voor installatie daarvan nadat het probleem werd opgelost. Uiteraard in de hoop dat ik daarna wat meer geluk heb. De installatie is van Vialle (GasFX)
Geplaatst: 30.05.2009 - 14:33
door Ludo
LodewijkEmmen schreef:De installatie is van Vialle (GasFX)
Gasfx, ik heb er vaker over geschreven.
dat is al het begin van de oorzaak. :?
Geplaatst: 30.05.2009 - 15:40
door bart simpson
Gasfx is een van de zeer weinige gasinbouwers die ueberhaupt nog gas levert voor een Volvo
Geplaatst: 30.05.2009 - 19:37
door Ludo
bart simpson schreef:Gasfx is een van de zeer weinige gasinbouwers die ueberhaupt nog gas levert voor een Volvo
hoe kom je weer aan die wijsheid.
er zijn meerdere fabrikanten die een installatie leveren voor Volvo.
in veel gevallen zal het maatwerk zijn, zeker voor de turbo's, daarmee heb je dan wel de garantie dat het wél goed gaat.
Gasfx is niks meer als een samenwerking tussen Vialle en BK gas.
ze leveren een (Vialle) installatie voor een (te) lage prijs.
iedere inbouwer die een Gasfx installatie moet inbouwen, krijgt daarvoor een vast (lees: te laag) bedrag uitgekeerd.
en daar knelt nu net het schoentje, voor hetgeen ze krijgen kunnen ze niks extra doen.
een standaard installatie plaatsen - aansluiten en klaar.
ze mogen al blij zijn als ze wegkomen met het bedrag dat uitgekeerd word voor montage.
eigen tijd erin steken, zal geen enkele inbouwer doen.
flashlube is voor hun ook uit den boze... en laat de N motoren nét dat, nodig hebben...
Geplaatst: 30.05.2009 - 20:12
door bart simpson
@ ludo, plaats voor belangstellenden eens een linkje van één of meer gasinbouwers c.q. lpginstallatiefabrikanten die hedendaagse Volvo's op gas zetten en ook alle fabrieksgaranties overnemen.
Geplaatst: 30.05.2009 - 21:09
door Ludo
daar istie weer met zijn garantie.
net alsof Volvo heilig is met garantie. :roll:
lees maar eens
goed op de Gasfx site, met Gasfx is er ook geen fabrieksgarantie.
maar dat wil in tegenstelling tot wat jij wil beweren, helemaal niet zeggen dat het niet probleemloos kan.
kom een keer van je ivoren troon af, an ga eens een weekje kijken wat gerenomeerde inbouwers doen.
Volvo zou er nog van kunnen leren.

Geplaatst: 30.05.2009 - 22:16
door bart simpson
Ik vroeg je om een linkje, ééntje is ook al goed.
Als er gas in gaat bij iemand die gas inbouwt voor den brode mag je toch minimaal verwachten dat het geen schade toebrengt aan je kostbare bezit en dat men daar dan ook gewoon voor instaat door simpele garanties? je mag Volvo daar iig niet op aanspreken.
Welk belang had Volvo nu ook alweer om gasinbouw (zelfs van die gerenomeerde gasinbouwers) niet te willen ondersteunen als het allemaal echt probleemloos functioneren zou? het zou de afzet van Volvo toch vergroten?
Geplaatst: 30.05.2009 - 23:09
door Ludo
bart simpson schreef:Als er gas in gaat bij iemand die gas inbouwt voor den brode mag je toch minimaal verwachten dat het geen schade toebrengt aan je kostbare bezit en dat men daar dan ook gewoon voor instaat door simpele garanties? je mag Volvo daar iig niet op aanspreken.
ik zeg ook nergens dat Volvo aansprakelijk moet zijn.
maar voor gasinbouw via Gasfx, moet de inbouwer ook niet instaan voor garantie.
stel, er word een instantie opgericht, bedrijf X.
via bedrijf X, kan je bij de Volvodealers het onderhoud laten doen, voor laat ons zeggen, 60% van de prijs die Volvo hanteert.
kunnen Volvodealers dan nog blijven bestaan?.
krijg je dezelfde service, word er gewerkt in dezelfde tijd.... krijg je dezelfde garantie op de service?.
dat antwoord is voorspellend, toch?.
alles is dus afhankelijk van de prijs, zowel bij Volvodealers als gasinbouwers.
Geplaatst: 30.05.2009 - 23:34
door bart simpson
Wie heeft dat gas nu gemonteerd? wat ik uit de tekst opmaak een gasinbouwer van gasfx (corrigeer me vooral als ik er naast zit) als er vervolgens een motorschade ontstaat door die gasinbouw zeg jij nu dat je daarvoor deze gasinbouwer niet aansprakelijk kunt stellen (toch?)
Als je wat doet of levert voor zeg eens diezelfde 60% van de prijs moet je toch 100% instaan voor het geleverde goed, c.q. de geleverde dienst.
Het zal lekker worden dat je voor minder geld zegt (of suggereert) dat je het zelfde kunt leveren maar als het fout gaat dat je omdat je minder vroeg ook minder garantie geeft.
De klant heeft hier te maken met een leverancier die een product levert, en die levert kwalitatief nu klaarblijkelijk niet dat wat een klant verwachten mocht (een overleden kop stond deze klant tenslotte niet voor ogen bij de genoemde kilometerstand) en wat redelijk is krachtens het consumentenrecht, daardoor gaat die leverancier gewoon voor een gerecht en kan deze langs die weg worden verplicht om aan zijn aangegane verplichtingen te voldoen.
Deze leverancier meende tenslotte (net als jij) dat deze Volvo zonder enige problemen en zonder verdere aanpassingen (daar heb jij inderdaad een wat afwijkende mening) langjarig op gas kon lopen terwijl de fabrikant/importeur/dealer door hun kennis van hun product en hun eerdere ervaringen met dit product daar nu net een hard hoofd in hadden.
Geplaatst: 31.05.2009 - 00:05
door Ludo
wie het gemonteerd heeft maakt niet uit.
je mag zelf kiezen waar je de inbouw laat doen, de opdrachtgever/leverancier blijft Gasfx.
zij moeten dus instaan voor garantie, niemand anders.
en dat gebeurt ook, alleen niet voor Volvo's.
staat ook zo te lezen op de site.
anders kan je net zo goed zeggen, dat als er in de Volvo werkplaats iets mis gaat, dat de monteur de schade maar moet vergoeden.
wat er met deze klant is gebeurd weet ik niet, voor een MY2007 levert Gasfx geen installatie volgens de site.
dus zo lang je niet exact 'de kleine lettertjes' weet, kun je er ook niets van zeggen.
mijn mening is niet afwijkend, er zijn bestaande gevallen genoeg.
je moet er alleen niet voor bij Gasfx zijn...
Geplaatst: 31.05.2009 - 07:32
door bart simpson
Ik doelde met "een gasinbouwer van gasfx" op een zelfstandig opererend gasinbouwbedrijf, niet op een individuele monteur, dat bedrijf is voor 100% verantwoordelijk en dus ook voor 100% aanspreekbaar als het fout gaat, niet gasfx als organisatie, Vialle levert volgens hun site ook geen gasinstallatie voor een Volvo V70 van 2007.
Dus wederom mijn op zich best simpele vraag, kom nu gewoon met één site van een lpg fabrikant die gasinstallaties levert voor Volvo's vanaf 2006.
Kom ter onderbouwing van jouw zorgeloze gasvisie ook nog even met plausibele reden(en) waarom Volvo als organisatie gas niet meer wilde ondersteunen als er toch nooit problemen waren/zijn.
Geplaatst: 31.05.2009 - 11:23
door Ludo
iedere gasinbouwer van Gasfx (Vialle dealers) moet dit doen in opdracht van Gasfx.
als ze het niet moesten doen, deden ze die inbouwen ook niet, er is nl geen cent aan verdient.
Volvo dealers doen ook niet gratis het onderhoud, toch?.
Als bv zoals in boven genoemd bedrijf X, tegen de Volvodealers zegt dat ze een XC90 voor 30.000euro (een fictief bedrag) moeten leveren, zullen ook zij dat moeten doen i.v.m. gemaakte afspraken, maar blij zullen ze daar niet mee zijn.
een gerenomeerde gasinbouwer als bv Mesman ( die ook de Volvo's vanaf 2006 op gas zet) zal nooit een standaard installatie leveren voor deze auto's.
als jij als particulier bij hem gaat aankloppen en persé een standaard installatie wil (omwille van de lage prijs) zal hij je opdracht nooit aanvaarden, noch uitvoeren, dan gaat het inderdaad niet goed, en mag je geheid problemen verwachten.
dat is net het verschil, deze inbouwers monteren niet alleen een installatie, ze stellen ze ook 100% af zodat het wél goed gaat.
zoiets doe je ook niet in een uurtje, Gasfx, noch de klant betaald daar niet voor, die wil(len) alleen een goedkope installatie, want daar draait het allemaal om. :roll:
Geplaatst: 31.05.2009 - 12:05
door Jan W
Hoe het ook zij, de O.P. moet volgens mij als de wiede weerga -per aangetekende post- het inbouwstation aansprakelijk stellen voor de schade.
O.P. geeft aan dat de auto in privébezit is -en, hieruit gemakshalve uit doorredenerend, dat deze óók in 2007 in privé is aangeschaft- en daarom valt het hele gebeuren onder de reikwijdte van het consumentenrecht uit het Burgerlijk Wetboek.
Door de conformiteitsbepalingen (vgl. art 17BW7) moet een afgeleverde zaak aan de, in alle objectiviteit daaraan te stellen, verwachtingen beantwoorden:
"Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te twijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien."
Let wel: bovenstaande bepaling is alléén geldig in het handelsverkeer tussen een kopende particulier en een verkopende partij die handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf (vgl. art 5BW7).
De leverancier en installateur van de LPG-installatie -"het inbouwstation" gemakshalve gezegd- is dus de persoon die aangesproken moet worden.
Dus géén Volvo, géén BK, géén Vialle en géén Gasfx.
Immers: van een auto uit 2007 met 40.000 km op de teller met een gasinstallatie van een gerenommeerd merk en waar een gekende organisatie achter staat, mag een probleemloos gebruik verwacht worden zonder gebeurtenissen als ernstige motorschade(n).
Greetz,
JanW
P.S.
Indien het inderdaad zò is dat er ondernemers zijn die zich door Gasfx zò laten knechten -immers werkzaamheden verrichten onder kostprijs dan wel met zo'n geringe marge dat daaruit geen adequate afstelwerkzaamheden -laat staan garantieperikelen- bekostigd kunnen worden, wil ik toch enige vraagtekens plaatsen omtrent het ondernemerschap van die inbouwers......
Geplaatst: 31.05.2009 - 12:09
door bart simpson
@ Ludo, je mist het allerbelangrijkste punt weer volledig, die Vialle dealer levert niet onder dwang ofzo, die levert een product omdat een klant zich bij hem heeft gemeld, als hij die opdracht vervolgens aanvaard is alleen hij vanaf dat moment als inbouwer volledig verantwoordelijk voor het geleverde goed c.q. de geleverde dienst, voor een rechtbank is dat ook een verhaal dat met een minuut of 5 klaar is als het een particuliere koper betreft.
Alle voorbeelden ten aanzien van Volvodealers die gratis onderhoud leveren zijn natuurlijk volstrekt irrelevant, maar zouden zij het gratis doen onslaat dat ze nooit van de verplichting om VOLLEDIG in te staan voor de geleverde diensten.
Het lukt je klaarblijkelijk toch maar niet om een simpel linkje te plaatsen van een gasinstallatiefabrikant met een kant en klare in serie beschikbare lpg installatie voor recente Volvo's, ook lukt het je (na al die jaren) ook nog steeds niet om het hoe en waarom van Volvo's standpunt om gas niet te ondersteunen te verklaren of onderuit te halen, welk belang heeft Volvo daarbij?
Zowel gasinstallatiefabrikanten als gasinbouwers kennen deze standpunten natuurlijk ook, misschien is dat wel de reden dat met die kennis zich weinigen aan gas in een Volvo willen branden?
Geplaatst: 31.05.2009 - 12:27
door Ludo
bart simpson schreef:@ Ludo, je mist het allerbelangrijkste punt weer volledig, die Vialle dealer levert niet onder dwang ofzo, die levert een product omdat een klant zich bij hem heeft gemeld,
nee klopt niet, de klant wil een inbouw via Gasfx.
als een klant zich meld bij de inbouwer, krijgt hij heel ander advies, en ook een hele andere prijs voorgelegd.
daar begint het gezeik dan al... ja maar Gasfx...
zoals ik eerder schreef, kom van je ivoren troon af, en ga een keer kijken hoe het werkt.
de geleverde diensten komen van Gasfx, het is enkel de inbouwer die het werk mag/moet doen.
vergelijk het maar met de individuele monteur waarover je het hebt hierboven.
je schrijft wel dat de Vialle dealer niet onder dwang levert, toch is dat min of meer zo.
doen ze het niet, krijgen ze van Vialle niet veel medewerking meer. (waarom denk je dat Vialle dealers plots ook andere merken aanbieden?)
als je de politiek van Vialle zou begrijpen, praatte je heel anders hier over.
bart simpson schreef:
Het lukt je klaarblijkelijk toch maar niet om een simpel linkje te plaatsen van een gasinstallatiefabrikant met een kant en klare in serie beschikbare lpg installatie voor recente Volvo's,
erger is dat het jouw niet lukt om te
lezen.
al vaker heb ik gezegd dat er geen kant en klare installatie bestaat, zelfs hierboven nog.
installatie voor Volvo's is maatwerk, de adressen daarvoor staan ook vaker vermeld op het forum.
dat Volvo gas niet ondersteund is ook niet relevant, dat wil daarom niet zeggen dat het niet kan.
Geplaatst: 31.05.2009 - 12:40
door bart simpson
@ Ludo, dank voor je uitleg, heb je wel ooit van Nederlands consumentenrecht gehoord?
Maar toch even voor mijn beeldvorming, die gasinbouwer is:
1) een simpele monteur die een doos "GasFX-spul" in zijn handen gedrukt krijgt van GasFX en het op straat dan maar verder uit moet zoeken?
2) een zelfstandige onderneming die in een gebouw zit en namens GasFX een dienst verlenen gaat?
En als ik je goed begrijp zeg je ook dat er geen serieproductie van gasinstallaties voor Volvo's is? is dat niet eigenaardig als er zoveel geleverd zouden worden? maar dat betekend dan automatisch toch ook dat er niet iets als een ISO certificering voor gas is?
Wat je met maatwerk suggereert is dat er dus geen Volvo gelijk is, dat lijkt mij haast onmogelijk.