Pagina 2 van 2

Geplaatst: 11.06.2009 - 17:33
door evanmandos2
haal anders gewoon een andere tellerbak! kosten je de kop niet hoor. sloop of via elch-teile.de(deze test zjn spul tenminste ;P)

lijkt mij persoonlijk niet de moeite waard om je hele tellerbak uitelkaar te pielen, alle soldeercontact hersolderen etc etc. terwijl een andere tellerbak een paar tientjes kost.

als je toch bezig gaat met de tellerbak zelf, check dan alleereerst de stekkeraansluitingen, deze zijn nou niet echt een toonbeeld van volvo-degelijkheid in de 440 :P

Geplaatst: 11.06.2009 - 17:48
door Blade
Tellerbak heb ik wel voor je. Komt uit een 460 uit 1995 staat rond de 220.000km op. Alles werkt prima !

Geplaatst: 11.06.2009 - 19:25
door 460volvo
Dat scheelt niet veel. Heb er nu 210.000km op staan. Ik kijk van het weekend even of ik iets kan vinden aan de tellerbak, zo niet stuur ik je een pb!
Begin me zolangzamer hand wel te ergeren aan deze volvo. Geluk dat ik veel dingen zelf kan, maar echt alles is al kapot geweest.

Geplaatst: 11.06.2009 - 19:56
door schaefer
km stand hoef je niet naar te kijken hoor. Heb ooit ook mijn bak vervangen toen ik nog een 440 had. De km teller kun je vanuit je eigen bak zonder problemen overzetten, paar boutjes losdraaien.
tellerbakje op de sloop kost idd maybe x 2 tientjes ofzo.
suc6

Geplaatst: 13.06.2009 - 13:24
door 460volvo
Zo, vanochtend wat gehobbyd en probleem is opgelost.
De waterpomp en thermostaat zijn vervangen, verse kvs in het systeem. De oorzaak zat hem waarschijnlijk in de thermostaat zelf. De pakking was gescheurd, en erg beunhaas terug gekit.
De tankmeter doet het ook weer. Had de tellerbak toch niet helemaal lekker terug in elkaar gezet en 1 contact puntje was verbogen.
Kortom, auto is weer in orde! Dank voor het mee denken.

Geplaatst: 29.06.2009 - 21:00
door 460volvo
Even een korte, wellicht makkelijke vraag voor de kenners.
Heeft de fan van een 460 met a/c 2 draaisnelheden?

Geplaatst: 29.06.2009 - 21:02
door Iroll
Ja. Trap 1 slaat in op 100c en trap 2 op 105c dacht ik uit mijn hoofd.

Geplaatst: 30.06.2009 - 18:26
door 460volvo
top! bedankt voor je antwoord.

Geplaatst: 03.07.2009 - 19:45
door 460volvo
Zojuist even gecontroleerd, de temp. meter deugt voor geen meter. Bij een temperatuur van 37gr geeft deze al aan dat hij op bedrijfstemperatuur is. Stationair loopt de meter op tot kookpunt, echter de temperatuur is dan 89gr, de koelvin slaat dan ook netjes in. Als deze zn werk gedaan heeft is het afgekoeld naar zoon 40gr, hierna loopt hij weer netjes op naar 89gr en slaat de vin weer in. Prima dus.
Gezien alles wat er vervangen is, sensor+bedrading, thermostaat,waterpomp, laat ik het er maar bij zitten. Weet nu dat het systeem zelf gewoon goed werkt.

Geplaatst: 04.07.2009 - 19:19
door Ron440Fleet
Goed gedaan joh, lekker bezig met je volvo.

Geplaatst: 04.07.2009 - 23:18
door Iroll
Als deze zn werk gedaan heeft is het afgekoeld naar zoon 40gr, hierna loopt hij weer netjes op naar 89gr en slaat de vin weer in. Prima dus
Da's dus niet prima. De fan slaat bij een te lage temp aan en blijft veel en veel te lang doordraaien. Sensor in de radiateur is waarschijnlijk niet goed meer. Fan hoort pas aan te springen rond de 100c en weer af te slaan rond de 90+c. Motortemp. fluctueerd zo veel te veel, is niet best voor je motor en je brandstof verbruik.