Pagina 2 van 3
Geplaatst: 09.06.2009 - 15:12
door daf46
Claudia schreef:bruto en B.T.W.
Wil dat zeggen btw incl ?
Hier in B betaal ik 2395€ btw incl ZONDER flashlube !
Zou dat mogen een intallatie in NL laten installeren ?
Geplaatst: 09.06.2009 - 15:33
door Claudia
Hee daf..ook hier?
De tank is bruto 72 liter...er kan uiteraard niet 72 liter in...dat bedoelt men.
De B.T.W. zit bij de prijs in....zo ook die duurdere Flashlube., en nog wat dingen (zal straks eens nakijken).
Als je 'm in Nederland laat installeren...moet je 'm dan in België niet ook nog eens opnieuw laten keuren?
Geplaatst: 09.06.2009 - 15:36
door daf46
Claudia schreef:
Als je 'm in Nederland laat installeren...moet je 'm dan in België niet ook nog eens opnieuw laten keuren?
Dat weet ik niet (hoewel die installatie hebben tegenwoordig toch een europees keurmerk e67?)
Geplaatst: 09.06.2009 - 16:01
door Wim J
daf46 schreef:Claudia schreef:
Als je 'm in Nederland laat installeren...moet je 'm dan in België niet ook nog eens opnieuw laten keuren?
Dat weet ik niet (hoewel die installatie hebben tegenwoordig toch een europees keurmerk e67?)
Ja, de auto moet in ieder geval naar de keuring in België ! Dat deed de LPG installateur voor mij ( service!) Als je natuurlijk de zaak in Ndl laat inbouwen mag je waarschijnlijk achteraf zelf naar de keuring,...
Geplaatst: 09.06.2009 - 16:03
door Wim J
Claudia schreef:Ik las de prijsverschillen in Wim's topic....
Zou daar idd nooit op bezuinigen.
Lijkt me een nachtmerrie als je achteraf problemen krijgt, en je weet dat het komt door de 'zuunige' beslissing.
Ik had er ook niet op bezuinigd had het ding al beschikbaar geweest. Helaas was er op het moment dat ik de wagen liet ombouwen enkel de klassieke FlashLube.
Werkt de electronische variant ook met de wielrennersdrinkbus, of kan je een groter vat monteren,...?
Geplaatst: 09.06.2009 - 16:16
door daf46
Wim J schreef:
Werkt de electronische variant ook met de wielrennersdrinkbus, of kan je een groter vat monteren,...?
Denk niet dat het vat groter is, wel anders:
Pdf je met afbeelding in
Geplaatst: 09.06.2009 - 18:25
door Ludo
Claudia schreef:De B.T.W. zit bij de prijs in....zo ook die duurdere Flashlube.,
ben je daar zeker van?.
het V-lube systeem kost normaal bij nieuw inbouw alleen al 300 euro.
Geplaatst: 09.06.2009 - 18:38
door Claudia
Ja....lees maar:
Voor uw Volvo V70 II 2.4T hebben wij een Vialle LPi G3 systeem leverbaar.
Tankplaatsing 72 liter (bruto) op de plaats van het reservewiel, vloer blijft vlak.
Tevens wordt het vernieuwde FlashLube gemonteerd.
Dit electronische klepbeschermingssysteem doseert per cilinder en onder druk.
Ondanks de aangetoonde werking kan dit geen garantie op eventuele vervolgschade geven.
Klepslijtage is voor uw eigen risico. Controleer regelmatig de klepspeling.
Op dit moment hebben wij speciale ACTIE PRIJZEN!
De kosten voor inbouw zijn nu € 2.495,=
Deze prijs is inclusief:
- eventuele afwerking koffervloer, wielhoes of bandenreparatieset.
- electronische FlashLube
- montage, RDW melding en BTW.
Indien nodig is er een vervangende auto tijdens inbouw beschikbaar, deze dient u vooraf te reserveren!
Renault Twingo (€ 35,=/dag), zonder kilometerbeperking in Nederland. Auto aftanken bij terugkomst.
Garantie op deze installatie geldt voor materiaal en arbeid, termijn is 2 jaar (max 100.000KM).
Geplaatst: 09.06.2009 - 18:50
door Wim J
72 liter bruto? Bij mij zit een 67 liter, en ik zie niet in hoe ze daar nog veel aan kunnen toevoegen,... kan 58 liter tanken, Haal hiermee 430-450km
Geplaatst: 09.06.2009 - 19:08
door Claudia
Misschien zit er in mijn type meer ruimte?
Geplaatst: 09.06.2009 - 19:10
door Ludo
of een tank van een andere fabrikant?.
het is wel een scherpe prijs Claudia.
Geplaatst: 09.06.2009 - 19:23
door Wim J
Ja of zo'n ringtank, waarvan ze het donut-gat ook dicht gemaakt hebben en zo extra volume hebben,....
Zal ik mijn laspost eens boven halen? :shock: :?:
Geplaatst: 09.06.2009 - 19:45
door Claudia
Ludo schreef:of een tank van een andere fabrikant?.
het is wel een scherpe prijs Claudia.
Ben ik me wel van bewust...maar word wel steeds huiveriger.
Vanmorgen op het 850-forum een bericht waar ik eigenlijk nog niet eens bij stil had gestaan....
Als ze de wegenbelasting van LPG nu óók aan gaan pakken...en het voordeel weg/minimaal is?
Kans is toch wel groot he?
Geplaatst: 09.06.2009 - 20:55
door Wim J
Claudia schreef:Ludo schreef:of een tank van een andere fabrikant?.
het is wel een scherpe prijs Claudia.
Ben ik me wel van bewust...maar word wel steeds huiveriger.
Vanmorgen op het 850-forum een bericht waar ik eigenlijk nog niet eens bij stil had gestaan....
Als ze de wegenbelasting van LPG nu óók aan gaan pakken...en het voordeel weg/minimaal is?
Kans is toch wel groot he?
Als ze echt ernstig zijn met het milieu ed, dan zouden ze van LPG de minst belastte brandstof moeten maken, ook in Belgïe betalen we extra belasting op LPG wagens,... Hier was er wel even sprake om deze belasting af te schaffen net omdat het de minst vervuilende brandstof is. Nu de verkiezingen voorbij zijn zal het wel weer even duren voor dat thema weer boven komt,...
Geplaatst: 10.06.2009 - 13:24
door Wijnand
Claudia schreef:Ludo schreef:of een tank van een andere fabrikant?.
het is wel een scherpe prijs Claudia.
Ben ik me wel van bewust...maar word wel steeds huiveriger.
Vanmorgen op het 850-forum een bericht waar ik eigenlijk nog niet eens bij stil had gestaan....
Als ze de wegenbelasting van LPG nu óók aan gaan pakken...en het voordeel weg/minimaal is?
Kans is toch wel groot he?
Hé Claudia,
Sommige mensen kom je ook overal tegen! Volgens mij zal er niet zo snel iets veranderen aan het LPG tarief voor de MRB. Alles is er nu immers op gericht om de kilometerheffing ingevoerd te krijgen (huidige planning 2012). En daarnaast het BPM vrij maken van de auto's, en er straks (2018/'19) helemaal geen MRB meer betaald hoeft te worden. Ondertussen stijgt de MRB daardoor de laatste tijd wel, maar dat geldt voor zover ik weet ook voor benzine en diesel.
Ik zou mij vooral ongerust maken over het feit dat Mesman (als dè Volvo specialist op gebied van gasinbouw) zelfs in de offerte al een voorbehoud maakt over eventuele schade aan de kleppen, etc. Ondank het gebruik van flashlube.
Succes met je keuze!
Wijnand.
Geplaatst: 10.06.2009 - 13:38
door M@rcel
Wijnand schreef:Ik zou mij vooral ongerust maken over het feit dat Mesman (als dè Volvo specialist op gebied van gasinbouw) zelfs in de offerte al een voorbehoud maakt over eventuele schade aan de kleppen, etc. Ondank het gebruik van flashlube.
Zo vreemd vind ik dat niet. Ik denk dat als Claudia nu (op benzine) klepproblemen krijgt, Volvo ook gewoon een rekening stuurt.
Haar V70 is uit de Volvo garantie, dus de LPG leverancier neemt geen garantie over.
Geplaatst: 10.06.2009 - 13:49
door Wijnand
M@rcel schreef:Wijnand schreef:Ik zou mij vooral ongerust maken over het feit dat Mesman (als dè Volvo specialist op gebied van gasinbouw) zelfs in de offerte al een voorbehoud maakt over eventuele schade aan de kleppen, etc. Ondank het gebruik van flashlube.
Zo vreemd vind ik dat niet. Ik denk dat als Claudia nu (op benzine) klepproblemen krijgt, Volvo ook gewoon een rekening stuurt.
Haar V70 is uit de Volvo garantie, dus de LPG leverancier neemt geen garantie over.
Dat mag zo zijn, maar waarom wordt dan ten aanzien van de garantie alleen de klepproblemen genoemd en niet bijvoorbeeld de benzinepomp, of andere onderdelen van de auto? Omdat ze zelf ook wel weten dat bij een vast klepstelsysteem er nu eenmaal meer problemen voorkomen dan bij een hydraulisch systeem.
Bij mijn (inmiddels vorige) 850 heb ik Mesman een Lpi installatie in laten bouwen. Ondanks dat die auto toen al aanzienlijk meer kilometers had gereden dan de V70 van Claudia nu, stond die opmerking toen niet op de offerte. En mijn Volvo was ook ruim uit de garantie....
Groet,
Wijnand.
Geplaatst: 10.06.2009 - 14:05
door M@rcel
Er wordt een speciaal systeem ingebouwd om de kleppen te beschermen. Om te voorkomen dat de koper denkt dat er dan nooit meer iets met de kleppen kan gebeuren, staat deze vermelding er. En omdat de auto uit de fabrieksgarantie is (en de kleppen dus ook), geven ze geen garantie op de kleppen. Het is immers niet zo dat de bestaande kleppen ineens beter worden door de montage van flashlube. Bovendien wordt de slijtage nooit nul, maar hooguit gelijk aan de slijtage als de wagen op benzine blijft rijden.
Ik ben het wel met je eens dat de overgang van hydraulische naar vaste stoters "niet leuk" is voor lpg-rijders. En al helemaal niet omdat de controle/afstelling van de klepspeling een erg arbeidsintensieve operatie is.
En, ja, ik ben een verstokte lpg rijder. Ik probeer objectief te blijven maar ik slaag daar zeker niet altijd in...

Geplaatst: 10.06.2009 - 14:09
door M@rcel
:-x Wiens idee is dat trouwens geweest om de bovenste lagerschalen van de nokkenassen in het kleppendeksel te integreren.... :-x
Geplaatst: 10.06.2009 - 14:16
door M@rcel