Heeft er iemand ervaring met het achteraf inbouwen van een gastank in een V70 2.4T?
Ik heb een V70N uit 2000.
Zo ja....bevalt het?
Wat zijn de inbouwkosten?
Hoeveel wegenbelasting betaal je dan?
Groetjes,
Claudia
achteraf gastank inbouwen...
Hier heb je "even" wat leesvoer (inclusief linken naar andere topic's), als je er dan nog niet uitkomt horen we het wel.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7365 V70 naar gas ombouwen, ervaringen.
Lees ze.....

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7365 V70 naar gas ombouwen, ervaringen.
Lees ze.....
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Een 2.4T? Zoek een inbouw-professional zoals Mesman: http://www.mesman.nl/specials.htm
Heb je alles al gelezen dan?Claudia schreef:Dank jullie wel!
Heb Mesman inmiddels gemaild.
- Claudia
- 3rd Gear member
- Berichten: 409
- Lid geworden op: 06.05.2005 - 22:52
Ja, heb ik.
Blijft een boel abracadabra voor me...omdat het niet over mijn type Volvo gaat.
(of ik moet iets over het hoofd hebben gezien)
Ik begrijp uit wat reactie's dat er twijfel bestaat of het LPG en turbo's (ookal is het een kleine variant) samen gaan....
Blijft een boel abracadabra voor me...omdat het niet over mijn type Volvo gaat.
(of ik moet iets over het hoofd hebben gezien)
Ik begrijp uit wat reactie's dat er twijfel bestaat of het LPG en turbo's (ookal is het een kleine variant) samen gaan....
* Volvo 940HPT'98
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Amazon '66 (zie topic 'yesssss' bij projecten)
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Amazon '66 (zie topic 'yesssss' bij projecten)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
LPG en turbo gaat wel goed (mits ingebouwd door specialist). De discussies spelen zich m.i. vooral af rondom de vraag of de modernere Volvo motoren (met vaste, dus niet hydraulische klepstoters) wel/niet geschikt zijn voor LPG.
Het enige dat ik daarop kan zeggen is dat mijn 2.5T er nu ruim 80.000 km op LPG op heeft zitten zonder problemen. Afgelopen weekend liep hij, in Duitsland nog vlot 230km/h op de teller op LPG voordat ik van het gas af moest vanwege overig verkeer. De afgelopen week in de Vogezen was een feest met de power van de 2.5T. Normaal ben ik een rustige rijder.
Mijn wagen heeft een Flashlube systeem. Goedkoop adresje nodig voor de Flashlube navulling? Kijk hier: http://www.lpgonderdelen.com/epages/614 ... ucts/F0005 Met name de 5 liter is scherp geprijsd. Ik heb 10 liter op de plank staan (ivm verzendkosten). Bij een verbruik van 1 liter Flashlube op 1000 liter brandstof, kan ik dus zo'n 75.000 à 100.000 km vooruit. Dan weet ik ook meer te vertellen over de betrouwbaarheid van mijn exemplaar van de 2.5T bij mijn rijgedrag.
Het enige dat ik daarop kan zeggen is dat mijn 2.5T er nu ruim 80.000 km op LPG op heeft zitten zonder problemen. Afgelopen weekend liep hij, in Duitsland nog vlot 230km/h op de teller op LPG voordat ik van het gas af moest vanwege overig verkeer. De afgelopen week in de Vogezen was een feest met de power van de 2.5T. Normaal ben ik een rustige rijder.
Mijn wagen heeft een Flashlube systeem. Goedkoop adresje nodig voor de Flashlube navulling? Kijk hier: http://www.lpgonderdelen.com/epages/614 ... ucts/F0005 Met name de 5 liter is scherp geprijsd. Ik heb 10 liter op de plank staan (ivm verzendkosten). Bij een verbruik van 1 liter Flashlube op 1000 liter brandstof, kan ik dus zo'n 75.000 à 100.000 km vooruit. Dan weet ik ook meer te vertellen over de betrouwbaarheid van mijn exemplaar van de 2.5T bij mijn rijgedrag.
- Claudia
- 3rd Gear member
- Berichten: 409
- Lid geworden op: 06.05.2005 - 22:52
Dank voor de info!
Wat heeft het inbouwen je gekost? (heb offerte-aanvraag gedaan)
En wat betaal je aan wegenbelasting?
Wel ideaal dat er ringtanks van 95 liter zijn!
Sta je niet om de dag bij het tankstation.
Wil eindelijk ook weer eens lachend tanken (had gas in de 940).
Wat heeft het inbouwen je gekost? (heb offerte-aanvraag gedaan)
En wat betaal je aan wegenbelasting?
Wel ideaal dat er ringtanks van 95 liter zijn!
Sta je niet om de dag bij het tankstation.
Wil eindelijk ook weer eens lachend tanken (had gas in de 940).

* Volvo 940HPT'98
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Amazon '66 (zie topic 'yesssss' bij projecten)
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Amazon '66 (zie topic 'yesssss' bij projecten)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
lees ook mijn ervaringen eens door op:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=22171
Je leest er het hele verhaal van de beslissing tot lpg te plaatsen tot nu,...
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=22171
Je leest er het hele verhaal van de beslissing tot lpg te plaatsen tot nu,...
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
Daar was ik bang voor.
Met Flashlube (electronische) gaat het heeeel lang goed. Niet op bezuinigen.

Met Flashlube (electronische) gaat het heeeel lang goed. Niet op bezuinigen.
Wat dat precies kost weet ik niet.
Maar de elctronische regelt het beter, op de juiste momenten.
Maar de elctronische regelt het beter, op de juiste momenten.
- Claudia
- 3rd Gear member
- Berichten: 409
- Lid geworden op: 06.05.2005 - 22:52
Ik las de prijsverschillen in Wim's topic....
Zou daar idd nooit op bezuinigen.
Lijkt me een nachtmerrie als je achteraf problemen krijgt, en je weet dat het komt door de 'zuunige' beslissing.
Zou daar idd nooit op bezuinigen.
Lijkt me een nachtmerrie als je achteraf problemen krijgt, en je weet dat het komt door de 'zuunige' beslissing.
* Volvo 940HPT'98
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Amazon '66 (zie topic 'yesssss' bij projecten)
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Amazon '66 (zie topic 'yesssss' bij projecten)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Mijn S80 heeft een massa van ruim 1600kg. Ik betaal €106,00 per maand.Claudia schreef:En wat betaal je aan wegenbelasting?
De installatie is drie jaar geleden ingebouwd. De inbouwprijs is dus niet goed meer te vergelijken.
- Claudia
- 3rd Gear member
- Berichten: 409
- Lid geworden op: 06.05.2005 - 22:52
Da's best een boel he?
Betaal nu de helft.....maar tanken is dan wel weer heel frustrerend.
Zou veel vaker eens op zondag richting strand toeren...320 km heen en terug....als me dat niet 40 euro (zoals nu) zou kosten.
Hoeveel km rijd jij jaarlijks, als ik vragen mag?
Betaal nu de helft.....maar tanken is dan wel weer heel frustrerend.
Zou veel vaker eens op zondag richting strand toeren...320 km heen en terug....als me dat niet 40 euro (zoals nu) zou kosten.
Hoeveel km rijd jij jaarlijks, als ik vragen mag?
* Volvo 940HPT'98
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Amazon '66 (zie topic 'yesssss' bij projecten)
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Amazon '66 (zie topic 'yesssss' bij projecten)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
duur? Voor de s80 per maand:
benzine: 73 euro
lpg/g3: 106 euro
diesel: 132 euro
bron: http://download.belastingdienst.nl/bela ... l_2009.pdf
Als ik 40 liter benzine tank, dan kost me dat 40 * 1,33 = 53,20
Als ik 50 liter lpg tank, dan kost me dat 50 * 0,40 = 20,00
Verschil is 33,20 euro per tank, dus het verschil in belasting heb ik er in één tank ruim uit.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik mijn auto's altijd tweedehands koop met reeds ingebouwde lpg installatie. Het prijsverschil tussen benzine en lpg occasions is dan te verwaarlozen waardoor de hogere belasting de enige extra kostenpost is.
Bij 25.000 km/jaar zou ik dus 2500 liter benzine verstoken (2500 * 1,33 = 3325 euro)
Bij 25.000 km/jaar verstook ik dan 120% * 2500 liter lpg (120%* 2500 * 0,40 = 1200 euro.
Aan belasting betaal ik 12 * 33 = 396 euro extra.
De besparing is dus 3325 - 1200 - 396 = 1729 euro/jaar.
Dit is zonder extra onderhoudskosten vanwege lpg-gebruik (nog niet gehad) en bij de huidige, lage brandstofprijzen.
benzine: 73 euro
lpg/g3: 106 euro
diesel: 132 euro
bron: http://download.belastingdienst.nl/bela ... l_2009.pdf
Als ik 40 liter benzine tank, dan kost me dat 40 * 1,33 = 53,20
Als ik 50 liter lpg tank, dan kost me dat 50 * 0,40 = 20,00
Verschil is 33,20 euro per tank, dus het verschil in belasting heb ik er in één tank ruim uit.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik mijn auto's altijd tweedehands koop met reeds ingebouwde lpg installatie. Het prijsverschil tussen benzine en lpg occasions is dan te verwaarlozen waardoor de hogere belasting de enige extra kostenpost is.
Bij 25.000 km/jaar zou ik dus 2500 liter benzine verstoken (2500 * 1,33 = 3325 euro)
Bij 25.000 km/jaar verstook ik dan 120% * 2500 liter lpg (120%* 2500 * 0,40 = 1200 euro.
Aan belasting betaal ik 12 * 33 = 396 euro extra.
De besparing is dus 3325 - 1200 - 396 = 1729 euro/jaar.
Dit is zonder extra onderhoudskosten vanwege lpg-gebruik (nog niet gehad) en bij de huidige, lage brandstofprijzen.
- Claudia
- 3rd Gear member
- Berichten: 409
- Lid geworden op: 06.05.2005 - 22:52
Geweldig, zo'n 'optelsom'! =D>
Dank!
Is inderdaad de beste optie...een auto kopen waar de G3 al in zit!
Heb ondertussen bericht van Mesman.....2495,- inclusief de electronische Flashlube-versie....een ringtank van 72l. bruto en B.T.W.
Dank!
Is inderdaad de beste optie...een auto kopen waar de G3 al in zit!
Heb ondertussen bericht van Mesman.....2495,- inclusief de electronische Flashlube-versie....een ringtank van 72l. bruto en B.T.W.
* Volvo 940HPT'98
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Amazon '66 (zie topic 'yesssss' bij projecten)
* Volvo V70 2.4T
* Volvo 850 GLT'92
* Volvo 940 GL'92
* Amazon '66 (zie topic 'yesssss' bij projecten)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Klinkt goed, maar maak wel je eigen berekeningen. En ik heb geen idee hoe de balans tussen volvo en wel/niet lpg uit gaat vallen en kan hier dus ook nog niks over zeggen. Het is een risico wat je wel of niet wenst te accepteren...