Pagina 2 van 2
Geplaatst: 25.06.2009 - 14:55
door whitehorsekart
Ik wens je succes, en rijdt vooral een flink stuk voordat je koopt!
Tom
Geplaatst: 25.06.2009 - 15:10
door Endless Quest
Ook een 940 lpt met LPi installatie is niet de meest veilige keuze. De veiligste keuze is een 940lpt op benzine met lage km-stand kopen en daar zelf een lpg installatie in laten zetten. Mijn lpt loopt ook op (Vialle) lpi en die heeft mij ook aardig wat duiten gekost, waaronder een nieuwe tank a € 1.000,- Waarmee ik maar aan wil geven, ook de "betrouwbare" redblocks op lpg kunnen voor problemen zorgen.
Geplaatst: 25.06.2009 - 15:35
door HSGHOR
Hallo Endless Quest, bedankt voor jouw relativerende antwoord! Inderdaad, als je een nieuwe lpi installatie laat monteren weet je wel waar je aan toe bent (inclusief garantie). Ik ga het één en ander eens evalueren. Heb bijvoorbeeld ook een hele mooie 240 GLE estate van het laatste bouwjaar gezien waar het de moeite waard kan zijn een nieuwe lpg installatie in te laten zetten.
Greetz, Eric
Geplaatst: 25.06.2009 - 16:17
door Endless Quest
De 240 is wel een beetje een aparte auto. Qua rijeigenschappen toch een stuk spartaanser dan bijvoorbeeld de 940. Maar, wel een auto die veel karakter heeft en op en top een echte Volvo. Ook in de 240 liggen de redblocks die, daar ben ik het wel mee eens, tot de meest betrouwbare blokken in de 900 serie bestempeld mogen worden. De 240 ken ik zelf niet erg goed, dus daar kan ik je niet over vertellen. De 850/S/V/70 is echt een heel andere auto weer dan de 900 serie.
Voor alle auto`s geld inderdaad wel; ga er mee rijden en voel hem flink aan de tand. Voor aankooptips voor de 700/900 kun je het beste even kijken op
www.volvo700vereniging.nl en zoeken op aankooptips, dan vind je een hele checklist. Succes met de overwegingen!
Geplaatst: 25.06.2009 - 19:31
door vin940
Tja de onderblokken die gaan niet zo gauw stuk, maar de koppen die gaan schuren. Oja JA die gaan stuk spreek uit ervaring. Heb twee jaar bij volvo gewerkt in de jaren 1991 en 1992. Denk dat we in één jaar tijd een kop of 80 hadden liggen. Zo next

Geplaatst: 25.06.2009 - 19:39
door whitehorsekart
Juist.
Geplaatst: 25.06.2009 - 20:06
door Endless Quest
Was dat nou dankzij of ondanks jou?

:D:D
Geplaatst: 26.06.2009 - 10:50
door HSGHOR
Hallo Vin940,
Je vertelde dat je aan die motorblokken hebt gewerkt. Hoe kan ik de toestand van een diesel beoordelen? Heb een mooie 940 estate 2.4 diesel zien staan met minder dan 300.000 op de klok.
Groeten, Eric
Geplaatst: 26.06.2009 - 16:58
door vin940
Eric,
Ik zal persoonlijk niet voor z'n diesel gaan. of je moet handig zijn om zo nu en dan een motor revisie te doen

. Zeker met al een km stand van 3 ton. Dat is voor de auto onderstel en bak niet veel maar die motoren is gewoon niet zoveel. Waarom niet één op gas (G3). Je zult zien het onderhoud is goedkoper en rijdt net een stuk fijner. Dat is mijn mening hierover, er zal heus wel eens een goed exemplaar tussen zitten maar ik zal het niet aan durven. Ga voor een benzine/lpg uitvoering. Je wilt dacht ik wel in een 940 rijden toch ??? is een goede keuze en rijden erg fijn. Er is op het net genoeg aanbod en schrik niet van de hoge km standen. Ze gaan pas lekker rijden als er 4 ton en meer op staan
HSGHOR schreef:Hallo Vin940,
Je vertelde dat je aan die motorblokken hebt gewerkt. Hoe kan ik de toestand van een diesel beoordelen? Heb een mooie 940 estate 2.4 diesel zien staan met minder dan 300.000 op de klok.
Groeten, Eric
Geplaatst: 26.06.2009 - 17:29
door HSGHOR
Hoi Vin940,
Ik ben inderdaad echt wel enorm gehecht aan mijn 940, lpg g3 en het rijdt als een zonnetje. Ik heb de hele boel eens overzien en heb besloten om 940 te blijven rijden. Eerst mijn eigen sedan een beetjes verwennen met nieuwe remmerij en dan op mijn gemak rondkijken naar een mooie 940 estate. Wel weer een automaat want die combinatie bijft fijn, zeker in combinatie met cruise-control. Bedankt voor jouw advies, mooi dat dit Forum er is om van gedachte(n) te kunnen wisselen.
Greetz, Eric
Geplaatst: 26.06.2009 - 17:41
door whitehorsekart
Op het gevaar af dat ik een zeurpiet wordt gevonden: die automaat aan een 2,3 is wél een beetje traag!
(Waarschijnlijk krijg ik nu de naam dat ik altijd te hard rijd?)
Nogmaals: uitgebreid proefrijden, of anders van de LPT en HPT maken!
De tijd is gunstig voor het aankopen van onze favorieten: lage prijzen en redelijk wat aanbod!
Geplaatst: 26.06.2009 - 18:08
door vin940
Mee eens.........
whitehorsekart schreef:Op het gevaar af dat ik een zeurpiet wordt gevonden: die automaat aan een 2,3 is wél een beetje traag!
(Waarschijnlijk krijg ik nu de naam dat ik altijd te hard rijd?)
Nogmaals: uitgebreid proefrijden, of anders van de LPT en HPT maken!
De tijd is gunstig voor het aankopen van onze favorieten: lage prijzen en redelijk wat aanbod!
Geplaatst: 26.06.2009 - 19:15
door Fat Rat
whitehorsekart schreef:Op het gevaar af dat ik een zeurpiet wordt gevonden: die automaat aan een 2,3 is wél een beetje traag!
(Waarschijnlijk krijg ik nu de naam dat ik altijd te hard rijd?)
Nogmaals: uitgebreid proefrijden, of anders van de LPT en HPT maken!
De tijd is gunstig voor het aankopen van onze favorieten: lage prijzen en redelijk wat aanbod!
Maar het feit dat HSGHOR een G3 rijdt betekent bijna zeker dat hij een LPT heeft, en ik vermoed dan ook zomaar dat ie niet voor minder gaat...
En ik kan beamen dat de LPT + Automaat heerlijk rijden is.
Geplaatst: 26.06.2009 - 19:34
door whitehorsekart
Dat kan dan inderdaad in een andere rijstijl zitten.... Zo heeft ieder zijn voorkeuren, daar kom ik verder niet aan hoor!
Geplaatst: 26.06.2009 - 19:40
door vin940
Ik heb dan een LPT niet op gas met handbak en ben er zeer tevreden over.
Geplaatst: 26.06.2009 - 23:26
door Endless Quest
Daar ben ik het ook zeker mee eens, de lpt is een erg fijn blok, ook op 0,35 bar en ook in combinatie met M90 bak erg fijn rijden hoor. En ook een 940 TDIC met M46 bak, 382kkm op de teller rijdt zalig!
Niet om het een of ander, maar als je iemand geen diesel aan wilt raden vanwege mogelijke problemen, moet je mijns inziens ook erg voorzichtig zijn bij het aanraden van een auto op lpg. Ook daar kun je gemakkelijk tegen erg hoge onderhoudskosten aanlopen. Storingzoeken in een lpg-bak kan erg veel tijd in beslag nemen en dus in de cijfertjes lopen. En van 940`s op lpg met problemen zijn ook genoeg ervaringen te vinden. Ik zou haast zeggen, voor iedere negatieve diesel ervaring is ook een negatieve lpg ervaring te vinden.