V70 2.4T 200pk AWD tuning

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
CptCaveman
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 29.10.2008 - 21:31
Locatie: Breda

dan ben ik benieuwd welke argumentatie je daarvoor hebt, overleden Visco's ontstaan alleen door verschil in profieldiepte voor zover ik de forums af kan speuren.
2007 Audi A6 Avant 2.7 TDI MT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ik heb daar geen nadere argumenten bij, ik maak ze namelijk niet open als ze stuk zijn, we monteren een verse daar ze nooit in de garantieperiode zijn stuk gaan.
Vrijwel iedere Volvodealer heeft hier mee te maken gehad, die profieldiepte is zondermeer een factor, het is voor zover ik het zie alleen niet de enige factor
Volvo for life
CptCaveman
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 29.10.2008 - 21:31
Locatie: Breda

volgens mij is het van exact dezelfde onderdleen gemaakt als Haldex, alleen regelt Haldex de wielsnelheid via een computertje en Visco door de viscositeit van de vloeistof. M.a.w. als je op Visco zwaardere krachten loslaat, die je dat op dezelfde onderdelen als Haldex. Logisch beredeneerd kan ik geen andere reden voor schade bedenken.
2007 Audi A6 Avant 2.7 TDI MT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Laten we TS gewoon kijken of en wanneer hij stuk gaat na tuning, ons beider advies is vooral de profieldiepte goed in de gaten te houden.

Jouw gevoel is dat hij dan niet zomaar stuk mag gaan als die profieldiepte in orde is, mijn ervaring is dat ze gewoon regelmatig stuk gaan, ook als die profieldiepte binnen de norm was.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20649
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Oké,

Laten we nu even kijken. Bart Simpson en VolvoMafia werken beiden bij een dealer (zoals bekend mag zijn. daar doen ze niet echt geheimzinnig over.)
Zij zijn ervaringsdeskundigen voor wat betreft het terugkomen van auto's met kapotte Visco koppelingen!.

We hebben TS gewaarschuwd voor de mogelijk te verwachten problemen.
Een eventueel technische uiteenzetting kan wat mij betreft in een ander draadje worden begonnen.

Voor een goede betrouwbare tuner. De adressen zijn wel bekend hier. Enkele daarvan zijn ook forumsponsor.

Voordat we een welles/nietes discussie krijgen. Dit topic gaat voorlopig op slot.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gesloten

Terug naar “Tuning (niet optisch)”