Hoi allemaal,
net nieuw hier en heb een vraag over chip tunning.
ik heb een v70 2.4T 200pk AWD uit eind 2001. Ik wilde hem laten tunnen door ziptunning te utrecht na zeer goeie verhalen gehoord te hebben over deze tuner. Maar helaas doen zei geen chip tuning van auto's ouder dan 8 jaar waar ik dus net buiten val. Welke tuner is er nog meer aan te bevelen die hoog staat aangescheven met garantie etc? heb wel eens gehoord over rica?
groet
V70 2.4T 200pk AWD tuning
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
weleens gehoord???
lijkt mij dat het verstandig is om eerst goed rond te kijken voordat dat je naar een prijs-vechter gaat, de sponsors van deze site kunnen je alles vertellen en hebben ervaring genoeg op dit gebied, en ja Rica is heel goed
lijkt mij dat het verstandig is om eerst goed rond te kijken voordat dat je naar een prijs-vechter gaat, de sponsors van deze site kunnen je alles vertellen en hebben ervaring genoeg op dit gebied, en ja Rica is heel goed
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
naast welke tuner zou ik ook eens goed nadenken of je een Visco AWD wel wil tunen...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
een goeie tuner zal het dat aangeven lijkt mijVolvoMafia schreef:naast welke tuner zou ik ook eens goed nadenken of je een Visco AWD wel wil tunen...
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15.07.2009 - 16:11
mijn technische kennis gaat niet al te ver, maar wat is eventueel het nadeel van de tuning?VolvoMafia schreef:naast welke tuner zou ik ook eens goed nadenken of je een Visco AWD wel wil tunen...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat er zaken overbelast gaan worden (en daardoor gaan sneuvelen)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
er wordt hier gevraagd naar een eventueel nadeel, het mogelijk kapot gaan is voor de eigenaar een mogelijk nadeel en voor mij als dealer een zeker voordeel, zo duidelijker? IK JUICH HET IN DIT GEVAL DUS TOE!!!
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20806
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Laat ik het dan anders verwoorden.Delta schreef:Daarrrrrrrrrr gaan we weer!!!bart simpson schreef:dat er zaken overbelast gaan worden (en daardoor gaan sneuvelen)
Al zonder tuning is een visco AWD niet zonder problemen in de aandrijflijn! En die hebben allemaal met het vermogen te maken.
Vandaar ook de opmerking van VolvoMafia, En de toelichting van bart simpson.
Dus in dezen is een waarschuwing zeeeeeer wel op zijn plaats.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Alleen het visco deel kost +/- € 3.000,--, een automatische bak +/- € 5.000,--, en die prijzen ken ik dan weer omdat ze nooit stuk gaan.
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
dutchmanvg,
denk dat je hier toch duidelijk advies krijgt, toch?
denk dat je hier toch duidelijk advies krijgt, toch?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15.07.2009 - 16:11
bedankt V480-S60, aan jouw antwoord heb ik teminste wat!!:) thanksV480-S60 schreef:Laat ik het dan anders verwoorden.Delta schreef:Daarrrrrrrrrr gaan we weer!!!bart simpson schreef:dat er zaken overbelast gaan worden (en daardoor gaan sneuvelen)
Al zonder tuning is een visco AWD niet zonder problemen in de aandrijflijn! En die hebben allemaal met het vermogen te maken.
Vandaar ook de opmerking van VolvoMafia, En de toelichting van bart simpson.
Dus in dezen is een waarschuwing zeeeeeer wel op zijn plaats.
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Een goede tuner kijkt niet naar de leeftijd maar de staat van de auto, motor koppeling, en tuned ook auto's met hoge KM standen, bouwjaren.
Ik kan je Hartog tuning (forum sponsor) zeer aanraden. Maatwerk voor een vriendelijke prijs (forum korting)
Ik kan je Hartog tuning (forum sponsor) zeer aanraden. Maatwerk voor een vriendelijke prijs (forum korting)
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 29.10.2008 - 21:31
- Locatie: Breda
Problemen met Visco die door vermogen komen is volledig uit de lucht gegrepen. Mechanisch is Visco van exact dezelfde onderdelen gemaakt als Haldex. Tuning heeft dus op Visco exact dezelfde uitwerking als op Haldex. Bart Simpson heeft wel gelijk dat onderdelen sneller zullen slijten bij vol vermogen. De vraag is natuurlijk hoe vaak en hoe lang je op vol vermogen rijdt. Antwoord: bij stoplichten en af en toe een inhaalactie, verder niet. Hoe lang duurt dit: enkele seconden. Gevolgen voor de aandrijflijn zijn dus niet heel erg groot. Effect is hetzelfde als een caravan of paardentrailer tegen een helling van 20% optrekken. Auto gaat dan geen 500.000km mee, maar misschien slechts 400.000. Succes met tunen!
2007 Audi A6 Avant 2.7 TDI MT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik zie relatief veel overleden visco koppelingen en heb nog geen overleden haldex koppeling gezien, visco is ondanks dezelfde onderdelen dan toch duidelijk de mindere
Volvo for life
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
dappere uitspraak... Waarom hebben de V70R AWD (97-2000) vaker problemen dan 2.4T's? Kun je onderbouwen dat het uit de lucht gegrepen is?CptCaveman schreef:Problemen met Visco die door vermogen komen is volledig uit de lucht gegrepen. Mechanisch is Visco van exact dezelfde onderdelen gemaakt als Haldex. !
Ik sluit me aan bij Bart, visco's gaan wel kapot en haldex niet. Tot nu toe. Maar ik zou een 2.4T met visco niet gaan tunen, dat gaat volgens mij kosten opleveren.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
2000/2002 is het verhaal niet anders met de 285/V70 en de 295/XC70's
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 29.10.2008 - 21:31
- Locatie: Breda
omdat de Visco problemen voort komen uit verschillen in wielomtrek. Daar kan een Visco koppeling niet voor corrigeren en Haldex wel dankzij een klein regelunitje. Die unit is dan ook gelijk het enige verschil tussen Haldex en Visco. Visco werkt nog op natuurkundige wetten, is daarom ook wat trager dan Haldex, maar gebruikt verder dezelfde onderdelen.
Dit alles betekent dus dat je de slijtage van je banden goed in de gaten moet houden. Als je met veel vermogen vaak plankgas wegrijdt zullen je voorbanden sneller verslijten en zou je met Visco op de duur problemen kunnen krijgen als je de banden niet op tijd van voor naar achter doet. Dat is dus het enige probleem met Visco, je moet je profieldiepte regelmatig checken anders draai je de boel wel in de soep.
Dit alles betekent dus dat je de slijtage van je banden goed in de gaten moet houden. Als je met veel vermogen vaak plankgas wegrijdt zullen je voorbanden sneller verslijten en zou je met Visco op de duur problemen kunnen krijgen als je de banden niet op tijd van voor naar achter doet. Dat is dus het enige probleem met Visco, je moet je profieldiepte regelmatig checken anders draai je de boel wel in de soep.
2007 Audi A6 Avant 2.7 TDI MT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Visco is onbetrouwbaarder dan Haldex, ook als je de profieldiepte goed in de gaten houdt (deze mag nooit meer dan 4mm verschillen onderling) heb zelf nog geen enkele overleden haldex gezien.
Maar even terugkomend op die 200pk AWD (met visco) en tunen, gewoon doen! (iedere dealer vervangt tenslotte graag een Visco!)
Maar even terugkomend op die 200pk AWD (met visco) en tunen, gewoon doen! (iedere dealer vervangt tenslotte graag een Visco!)