Pagina 2 van 2
Geplaatst: 25.07.2009 - 20:19
door CptCaveman
dan ben ik benieuwd welke argumentatie je daarvoor hebt, overleden Visco's ontstaan alleen door verschil in profieldiepte voor zover ik de forums af kan speuren.
Geplaatst: 25.07.2009 - 20:37
door bart simpson
Ik heb daar geen nadere argumenten bij, ik maak ze namelijk niet open als ze stuk zijn, we monteren een verse daar ze nooit in de garantieperiode zijn stuk gaan.
Vrijwel iedere Volvodealer heeft hier mee te maken gehad, die profieldiepte is zondermeer een factor, het is voor zover ik het zie alleen niet de enige factor
Geplaatst: 25.07.2009 - 20:45
door CptCaveman
volgens mij is het van exact dezelfde onderdleen gemaakt als Haldex, alleen regelt Haldex de wielsnelheid via een computertje en Visco door de viscositeit van de vloeistof. M.a.w. als je op Visco zwaardere krachten loslaat, die je dat op dezelfde onderdelen als Haldex. Logisch beredeneerd kan ik geen andere reden voor schade bedenken.
Geplaatst: 25.07.2009 - 20:50
door bart simpson
Laten we TS gewoon kijken of en wanneer hij stuk gaat na tuning, ons beider advies is vooral de profieldiepte goed in de gaten te houden.
Jouw gevoel is dat hij dan niet zomaar stuk mag gaan als die profieldiepte in orde is, mijn ervaring is dat ze gewoon regelmatig stuk gaan, ook als die profieldiepte binnen de norm was.
Geplaatst: 25.07.2009 - 20:57
door V480-S60
Oké,
Laten we nu even kijken. Bart Simpson en VolvoMafia werken beiden bij een dealer (zoals bekend mag zijn. daar doen ze niet echt geheimzinnig over.)
Zij zijn ervaringsdeskundigen voor wat betreft het terugkomen van auto's met kapotte Visco koppelingen!.
We hebben TS gewaarschuwd voor de mogelijk te verwachten problemen.
Een eventueel technische uiteenzetting kan wat mij betreft in een ander draadje worden begonnen.
Voor een goede betrouwbare tuner. De adressen zijn wel bekend hier. Enkele daarvan zijn ook forumsponsor.
Voordat we een welles/nietes discussie krijgen. Dit topic gaat voorlopig op slot.