Pagina 2 van 6

Geplaatst: 18.07.2009 - 23:39
door Paul
Ohw sorry, kijk niet naar alle post bij elke naam.

Geplaatst: 19.07.2009 - 00:49
door PeerTronic
Ik kan er wel een beetje mee instemmen dat de XC70 iets zweveriger aanvoelt. Ik heb meerdere V70's proef gereden en ook verschillende XC70's. De V70's liggen inderdaad wat strakker op de weg.
Maar alles bij elkaar opgeteld vind ik de XC70 een geweldige wagen. Ik ben niet zo van het type zo hard mogelijk door de bocht. Ik hou meer van het "cruisen" dan snel optrekken.
Dat de XC70 door zijn iets hogere zwaartepunt wat meer deint en windgevoeliger is heb ik al in diverse autotests gelezen, maar of je het echt negatief ondervindt is een kwestie van smaak zoals hier weer blijkt.
Voor mij een XC70!

Geplaatst: 19.07.2009 - 11:21
door Hans
Ik kan me wel vinden in het relaas. De XC70 is idd een heel andere auto qua rijgedrag dan de V70. Maar toch.... je moet er met een nadere instelling in gaan rijden. Heerlijk cruisen, niet als een dolle door de bocht. Dan gaat het perfect. Het is gewoon geen bochtenridder. Maar dat is niet anders bij andere cross overs.

Wel moet ik zeggen dat bij harde zijwind op de snelweg het soms niet meer comfortabel is. Zeker een beetje vreemd voor zo'n zware auto.

Geplaatst: 19.07.2009 - 11:23
door Paul
Gewoon op Marktplaats zetten en een V70 R uit Amerika halen. Kost daar ook niks.

Geplaatst: 19.07.2009 - 11:24
door bart simpson
en wijkt ook af van een europeaan

Geplaatst: 19.07.2009 - 11:29
door Frumpy
menjo schreef:De rubbers in de draagarmen kunnen ook wel eens aan vervanging toe zijn.
Was ook mijn eerste gedachte toen ik het relaas las. Die draagarmrubbers van Volvo verdienen niet de hoofdprijs qua duurzaamheid.

Wat ook even de aandacht zou kunnen krijgen zijn de schokbrekers. Al laten testen op een echte testbank, dus niet eventjes op gevoel?

Geplaatst: 19.07.2009 - 11:35
door Paul
Klopt Bart, wijkt goed af, optie lijst, airco vloeistof sommige hebben geen 300pk maar minder.

Geplaatst: 19.07.2009 - 11:35
door ravdevil
bart simpson schreef:en wijkt ook af van een europeaan
Kun jij dan eens uitleggen wat er zo afwijkt. Niet bijv de mijlenteller en de radio maar andere zaken.

Geplaatst: 19.07.2009 - 11:51
door bart simpson
Raadpleeg bij gelegenheid zo'n onderdelenfiche eens, van zo'n beetje alle onderdelen is er een US en een EU variant.
In het accessoireboek is het al zo met o.a. trekhaken, audio's, navigatiesysteem en telefoons, datzelfde loopt ook door de hele auto heen, dempers, veren, motormanagement, overbrengingsverhoudingen, glasdikte, er zijn ongelofelijk veel verschillen en verschilletjes

Geplaatst: 19.07.2009 - 11:53
door Ben
En als de auto in Californie geimporteerd is, zal hij een stalen brandstoftank hebben ipv een kunststof exemplaar.

Geplaatst: 19.07.2009 - 14:01
door Wim J
Zie ook dat 'Volvo1080' op 16 inch velgen rijdt met zijn XC70 ( ik ook trouwens)
Misschien is een overstap naar 17 inch met stijvere banden wel een groot deel van de oplossing voor hem. De 16 inch kan als winterbanden velg dienen,...

Geplaatst: 19.07.2009 - 14:14
door denkweb
Een paar sport-schokbrekers kan vaak al wonderen doen. Ik erger me ook aan de belabberde prestaties van een S80... laatst in een versie met een IPD-stabilisatorset + Koni FSD schokbrekers gereden.

Nu ben ik aan het sparen... ;)

Geplaatst: 19.07.2009 - 14:16
door ravdevil
Ik vind ook dat mijn XC wat zweverig rijdt incl de Pirelli Scorpions. Ik vind zelfs dat mijn oude V70 classic een betere wegligging had en minder zijwindgevoelig was. Ik herken wel wat van de schrijver Volvo1080

Geplaatst: 19.07.2009 - 16:45
door Ben
Ben schreef:Gezien de voorkeur van Amerikanen voor slappe wegligging zou ik me kunnen voorstellen dat het voor de US geproduceerde Michelins zijn die op jouw auto liggen.
Morgen zal ik vertellen welke ik heb :D
Zoals beloofd:
Mijn XC70 rijdt op andere banden dan die van jou.
Michelin 4X4 SYNCHROME Radial XSE 215/65/R16

Geplaatst: 19.07.2009 - 19:35
door C70ESBen
Paul schreef:Klopt Bart, wijkt goed af, optie lijst, airco vloeistof sommige hebben geen 300pk maar minder.
Hebben allemaal 300pk en ook allemaal die belachelijk zwakke haakse overbrenging.

Koplampen zijn wel veel zwakker en radio zal ook afwijken.

Geplaatst: 19.07.2009 - 20:12
door Paul
Ohw, nah in ieder geval zijn er ook een paar US-specs naar Duitsland gekomen en die hadden niet het volle vermogen (stond ooit keer op swedespeed).

Geplaatst: 19.07.2009 - 21:40
door Kees XC60
Kan hier wel een goede learning uittrekken. Niet zomaar zonder te zien een auto uit Amerika halen.

Weet je al wat je gaat doen met deze XC70? In Wassenaar naast de mercedes dealer (op de A44 bij de stoplichten) heb je zo'n estate bedrijf die allemaal import auto's heeft. Anders moet je daar even kijken of ze hem willen hebben.

Geplaatst: 19.07.2009 - 22:33
door Goelette
ach, een kennis van me heeft pas ook een auto ongezien uit de USA gehaald, had zelfs het hele model nog nooit gezien in het echt (Honda Element). Hem is het wel goed bevallen. Moet een beetje geluk hebben zeg maar :)

Maargoed, kennelijk hier pech gehad met de import, misschien eens bij de dealer of andere garage langs om te zien of er wat scheelt aan de ophanging? Anders eens kijken of het inderdaad een ander onderstel is qua nummers en uitzien enzo, eventueel vervangen voor Euro-spec? Maar ik zou beginnen met even de banden van een collega- XC rijder te proberen of dat al scheelt. Misschien kan de dealer je daar ook wel aan helpen.

Geplaatst: 19.07.2009 - 22:35
door bart simpson
die moet wel weinig gekost hebben, er is hier niets voor te koop en hij zal daardoor ook nooit een hondaconforme prijs opbrengen

Geplaatst: 19.07.2009 - 23:12
door jeroen cc70
Ook ik herken me wel een beetje in het relaas. De XC (ook scorpions DIRECT vervangen voor Michelin Tour HP, wat een rotbanden zijn die Pirellis zeg!) is inderdaad erg " schommelachtig" , met name in de bochten. Daar moet je echt rustig in en uit. Maar goed, mijn dagelijkse auto is een BMW 5, de Volvo is de gezinsauto waarin mijn vriendin dagelijks rijdt. En daarvoor is ie perfect! met de 16" + ballonbanden hoef je niet bang te zijn voor velgschade, ze kan er lekker de stoep mee op en af, verkeersdrempels lijken er niet te zijn, de kleine kan makkelijk in en uitgetild worden, lekker veilig met al die airbags, SIPS, Whips, AWD etc. etc. Ze is altijd bang voor gladheid, hoop dat het deze winter minder zal zijn.. :wink:

Verder vind ik het een mooie, stoere verschijning. Maar het is inderdaad de minst sportieve auto qua wegligging die ik ooit gereden heb. Wel super comfortabel. Ik denk inderdaad gewoon je rijstijl erop aanpassen, of als dat niet helpt, inruilen op een andere Volvo.

Ik weet wel iemand die hem graag zou willen ruilen voor een V70 R, zwart, zwart. Interesse?