Vrienden waarschuwden mij en wist het eigenlijk zelf ook wel, maar wat is die wegligging van de XC70 beroerd. Met de strakke wegligging van mijn voormalige V70 classic awd in het hoofd en kijkend naar het mooie uiterlijk van de XC heb ik de handtekening onder het koopcontract gezet.
Mijn fijne S80 2.9 kon ik nog in de achteruitkijkspiegel zien staan toen ik het terrein van de garage afreed en rustig de eerste bocht inzette. In de eerste bocht had ineens compleet geen idee waar ik mij op de weg bevond. Sponzig sturend en overhellend kwam ik deze bocht uit. Even wennen dacht ik nog.
Nu een week verder en een paar keer de grenzen van de auto te hebben opgezocht weet ik het zeker. Ik heb spijt van deze aankoop en vraag mijzelf af waarom ik niet gewoon een V70 awd gekocht heb. Vond ik die paar cm hoger en al het plastic aan de onderkant nou echt zo mooi? Of heb ik mij in de luren laten leggen door het marketing team van volvo??
Testresultaat na 1 week:
+ Stoer uiterlijk
- Kort onderstuur voor achter bijkomt
- Overhellen in bochten
- Sponzig gedrag in bochten
- Gevoelloos stuurgedrag
- zijwind gevoelig
- Wat sober t.o.v. S80
- Prijs (achteraf veel te duur voor hoop plastic)
XC70, Spijt spijt....heel erg spijt
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41049
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Heb je geen proefrit gemaakt dan?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zou een yank dan nog wat andere nadelen kennen? wat je schetst is imho geen europese XC70 ervaring
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41049
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Die fout heb ik ook 1x gemaakt.
Niet lang daarna ben ik Volvo gaan rijden en er niet meer uitgestapt. En ook nu maak ik altijd eerst een lange proefrit voor ik besluit te kopen. Heb nu m'n 2e XC70. heerlijke auto.
Niet lang daarna ben ik Volvo gaan rijden en er niet meer uitgestapt. En ook nu maak ik altijd eerst een lange proefrit voor ik besluit te kopen. Heb nu m'n 2e XC70. heerlijke auto.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:45
Wat maakt dat hij voor jou beter rijdt dan de V70 awd?Ben schreef:Die fout heb ik ook 1x gemaakt.
Niet lang daarna ben ik Volvo gaan rijden en er niet meer uitgestapt. En ook nu maak ik altijd eerst een lange proefrit voor ik besluit te kopen. Heb nu m'n 2e XC70. heerlijke auto.
240 GLT
940 2.3 lpt
960 3.0
V70 awd
V50 2.0D (lease)
S80 2.9 executive
XC70 2.5T
940 2.3 lpt
960 3.0
V70 awd
V50 2.0D (lease)
S80 2.9 executive
XC70 2.5T
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21460
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Nou zouden we allerlei flauwe opmerkingen kunnen gaan maken maar dat lijkt me wat ongepast.
Jammer om te lezen dat deze Volvo niet voldoet aan de verwachtingen.
Jammer om te lezen dat deze Volvo niet voldoet aan de verwachtingen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41049
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Het rijcomfort is perfect voor mij. Ik wil geen strak afgeveerde auto.
En de iets hogere instap t.o.v. een V70 scheelt mij veel rugpijn.
En de iets hogere instap t.o.v. een V70 scheelt mij veel rugpijn.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:45
Bart, is echt onzin wat je zegt. Qua auto / ophanging is er echt geen verschil tussen een US model en een EU model. Er zijn kleine verschillen in interieur zoals lampjes en piepjes bij het niet dragen van gordel e.d.bart simpson schreef:zou een yank dan nog wat andere nadelen kennen? wat je schetst is imho geen europese XC70 ervaring
240 GLT
940 2.3 lpt
960 3.0
V70 awd
V50 2.0D (lease)
S80 2.9 executive
XC70 2.5T
940 2.3 lpt
960 3.0
V70 awd
V50 2.0D (lease)
S80 2.9 executive
XC70 2.5T
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:45
Klopt. Het voordeel extra rijcomfort is er zeker, maar brengt voor mijn wensen wel een hoop nadelen met zich mee. Zo heeft ieder zijn beweegredenen een auto wel of niet aan te schaffen. Ik ben ook echt niet op zoek naar een auto als bijvoorbeeld een V70R, maar een beetje reageren op het stuur mag wel.Ben schreef:Het rijcomfort is perfect voor mij. Ik wil geen strak afgeveerde auto.
En de iets hogere instap t.o.v. een V70 scheelt mij veel rugpijn.
240 GLT
940 2.3 lpt
960 3.0
V70 awd
V50 2.0D (lease)
S80 2.9 executive
XC70 2.5T
940 2.3 lpt
960 3.0
V70 awd
V50 2.0D (lease)
S80 2.9 executive
XC70 2.5T
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41049
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Misschien heeft de US-eigenaar de rijeigenschappen laten aanpassen?
Welk MY is het? Ga ter vergelijk eens in een Nederlandse XC rijden.
Welk MY is het? Ga ter vergelijk eens in een Nederlandse XC rijden.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:45
Ik heb de auto gisteren bij een specialist laten uitlijnen en de settings van de ophanging naar de std. instellingen laten zetten. Hier zijn geen grote afwijkingen naar voren gekomen.
Het is een goed idee is een proefrit te maken bij een dealer.
Aan de andere kant hebben we wel te maken met een natuurkundige wet. Hoe hoger het zwaarte punt........ Mogelijk is er nog wat te compenseren met andere banden. Ik rij nu met Michelin Latitude Tour HP in de maat 215-65-16.
Het is een goed idee is een proefrit te maken bij een dealer.
Aan de andere kant hebben we wel te maken met een natuurkundige wet. Hoe hoger het zwaarte punt........ Mogelijk is er nog wat te compenseren met andere banden. Ik rij nu met Michelin Latitude Tour HP in de maat 215-65-16.
240 GLT
940 2.3 lpt
960 3.0
V70 awd
V50 2.0D (lease)
S80 2.9 executive
XC70 2.5T
940 2.3 lpt
960 3.0
V70 awd
V50 2.0D (lease)
S80 2.9 executive
XC70 2.5T
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik kraam wel vaker onzin uit, er zijn toch behoorlijke verschillen tussen Amerikaanse Volvo's en Europese, ik zou zelf voor geen goud een yank willen hebben.Volvo1080 schreef:Bart, is echt onzin wat je zegt. Qua auto / ophanging is er echt geen verschil tussen een US model en een EU model. Er zijn kleine verschillen in interieur zoals lampjes en piepjes bij het niet dragen van gordel e.d.bart simpson schreef:zou een yank dan nog wat andere nadelen kennen? wat je schetst is imho geen europese XC70 ervaring
In dit geval lijk je zelfs niet eens de moeite te hebben genomen om een europese XC te proberen, zullen we stoppen?.
- Sailor
- 2nd Gear member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 22.09.2006 - 21:33
Dat schijnen juist de betere banden te zijn. De standaard Pirelli Scorpions schijnen wat 'slappe wangen' te hebben waardoor de auto zweveriger aanvoelt. Ik zal het komende week ervaren want dan worden mijn Scorpions door deze Michelin's vervangen!Volvo1080 schreef: Ik rij nu met Michelin Latitude Tour HP in de maat 215-65-16.
Volvo XC70 2.5T 'Ocean Race' (BJ 2006)
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken

- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41049
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik heb om die reden op beide XC's de Scorpio's laten vervangen door Michelin. (Weet even niet welk type en het is nu te donker om buiten te gaan kijken
)
Gezien de voorkeur van Amerikanen voor slappe wegligging zou ik me kunnen voorstellen dat het voor de US geproduceerde Michelins zijn die op jouw auto liggen.
Morgen zal ik vertellen welke ik heb

Gezien de voorkeur van Amerikanen voor slappe wegligging zou ik me kunnen voorstellen dat het voor de US geproduceerde Michelins zijn die op jouw auto liggen.
Morgen zal ik vertellen welke ik heb

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Is redelijk vroeg, maar kan best. Meestal zijn ze bij 100.000km al wel een keer vervangen. Kan geen kwaad een dealer/garage er eens naar te laten kijken, terwijl jij een proefrit in een andere XC70 maakt.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ben ook benieuwd welk modeljaar het is, ik vond de eerste XC's ook wat zweverig rijden, maar de XC70 die mijn pa nu heeft, heeft dat absoluut niet.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een 2.5T is er vanaf half 2002 en een HU613 is alleen in de phase I gebruikt, deze XC is dus van ergens vanaf juni 2002 tot aug 2004, of my 2003 of my 2004