Pagina 2 van 3

Geplaatst: 13.08.2009 - 16:55
door lancer
2-3 jaar is genoeg, dan is de eerste uit het achterwaartse zitje gegroeid en ben ik toe aan een nieuwe leaseauto. Het idee is om dan op 1 auto over te gaan, daar er altijd maar 1 in gebruik is.

Geplaatst: 13.08.2009 - 16:57
door ALF
Een V70 kleiner achterin? dan wat? Groter als een S40 in ieder geval. en een zee van ruimte uiteraard.

Geplaatst: 13.08.2009 - 16:59
door lancer
Kleiner dan een S80

Geplaatst: 13.08.2009 - 17:01
door ALF
Tja, maar ik geloof dat dat daar toch wel die kinderzitjes moeten passen?

Geplaatst: 14.08.2009 - 16:06
door lancer
Vandaag gepast in een S80 bij de dealer. Het blijkt precies te passen, er is misschien een centimeter over, maar meer niet.

Maar een afspraak gemaakt voor een proefrit.

Geplaatst: 14.08.2009 - 17:16
door ALF
Ok! Nou ik ben benieuwd...

Geplaatst: 16.08.2009 - 21:35
door lancer
Wat is wijsheid trouwens?

De dealer heeft er op dit moment 2 in de aanbieding:
1) S80 2.4 170pk Geartronic in Sapphire uitvoering, 2005, 50.000km
2) S80 D5 Geartronic Exclusive, 2004, 160.000km

De eerste kost rond de €21.500, de tweede €17.900. Mijn initiele voorkeur gaat uit naar de eerste, maar daar moet wel wat aan gebeuren, deze auto heeft geen navigatie en geen CD-wisselaar of Jukebox. De tweede moet voorzien te worden van ISOfix beugels en al het hout moet er uit en vervangen worden door alu.

Beide auto's worden schadevrij opgeleverd en het interieur is in beide auto's nog als nieuw.

Ik verwacht dat we de auto in 2012 weer inruilen. Ik denk dat we in 3 kaar max. 20.000km rijden. Het doel is om de auto te kiezen die uiteindelijk de laagste kosten oplevert.

Geplaatst: 16.08.2009 - 21:38
door ALF
Waarom moet het hout eruit, als je zit zou laten zitten, dan is de 2e auto wel de aanrader, want voor die kilometerstand zou ik hem niet laten staan, als je weet wat ze kunnen hebben.

Geplaatst: 16.08.2009 - 22:41
door Rob Bakker
Qua restwaarde zou ik denk ik toch gaan voor de eerste, ook gekeken naar de periodieke kosten van de auto, op benzine is de wegenbelasting al € 200 + in de 3 maanden, en weet niet helemaal hoeveel de diesel is.

Verder kom je toch richting de 2 ton, en dan gaan meestal toch wel wat slijtage onderdelen een rol spelen in het onderhoud. Denk aan Spoorstangen en remschijven ed.

Zijn ze alle twee wel van na de facelift?

Geplaatst: 16.08.2009 - 23:49
door gsx750r
Ok, wil je het echt weten ?

Onmiddellijk stoppen met nadenken over een '2de kleine' en als de bliksem een S80 kopen ! :twisted: :twisted:

Geplaatst: 17.08.2009 - 08:04
door lancer
Rob Bakker schreef: Zijn ze alle twee wel van na de facelift?
Van buiten zijn de autos nauwelijks te onderscheiden. Je verhaal raakt idd aan de dingen waar ik me zorgen over maak. Slijtage van onderdelen die niet binnen het reguliere onderhoud vallen.

Ik denk zelfs dat de auto met de meeste kilometers relatief het minste afschrijft (20.000 km is 10-15% mee kms terwijl het bij de 50.000km auto al40% is), alleen ik ben bang voor een aantal verassingen die uit de hoge hoed komen.

Geplaatst: 17.08.2009 - 08:24
door Richard
Als je voor de D5 gaat. Hou er dan rekening mee dat de distributieriem en waterpomp vervangen worden voor aflevering. Dat moet bij 160dk of is dit misschien al gebeurt? Dan zou ik nog uitzoeken wanneer de riem voor de benzine aan de beurt is. Ik dacht dat het een bepaald aantal kilometers was of 7 jaar. Weet ik niet zeker. Maar is het wel 7 jaar dan krijg je die ook voor je keizen als je er 2-3 jaar in rijdt. Of je moet hem net voor die tijd weg doen. Verder zou ik in beide gaan rijden. En voelen wat je het lekkerste vind rijden.

Geplaatst: 17.08.2009 - 09:51
door NOS
De D-riem zou bij die km-stand al vervangen moeten zijn. Jij komt met jouw kilometertrage niet meer bij de volgende wissel dus dat scheelt wel duur onderhoud.

Geplaatst: 17.08.2009 - 09:58
door Richard
NOS schreef:De D-riem zou bij die km-stand al vervangen moeten zijn. Jij komt met jouw kilometertrage niet meer bij de volgende wissel dus dat scheelt wel duur onderhoud.
De stand is 160dkm he. Kan ook heel goed zijn dat ie nog niet vervangen is. Die van mij is bij 166dkm pas vervangen. Altijd nakijken/vragen.
Voor de benzine geldt dat hij bij 160dkm of 10 jaar vervangen moet worden. Daar heb je dus geen last mee. Scheelt een flinke kostenpost. Persoonlijk zou ik voor de D5 gaan omdat dat echt een heerlijke motor is. maar bij 10.000 km per jaar wel een erg dure optie. En de s40 particulier verkopen en zelf zoeken naar een mooie s80?

Geplaatst: 17.08.2009 - 10:14
door lancer
Ik wil wel graag garantie op de aankoop, vandaar dat ik hem bij de dealer ga halen. Kost misschien wat meer, maar gekeken naar de prijzen van e.g. het vervangen van een airco verdamper, valt het ook best wel weer mee.

De S40 zou ik prive kunnen verkopen, maar bij de dealer staat hij denk ik voor meer dan €20.000 euro in de etalage. Voor dat geld zou ik er wel garantie op willen. Bovendien, op het moment ben ik er zo zuinig op dat ik er niemand in laat proefrijden ;-) Hij is niet in nieuwstaat, hij is nog gewoon nieuw

Geplaatst: 17.08.2009 - 10:53
door Richard
Ok, helder en duidelijk. Ik zat alleen te denken dat zonder inruil vaak nog korting los te krijgen is op de aanschaf van een andere auto.
Heb je al prof gereden?

Geplaatst: 17.08.2009 - 10:58
door lancer
Vrijdag staat er een D5 klaar. De condities van de inruil bespreek ik later met de dealer, ik vermoed hat hij de deal graag zal sluiten. Volgens mij is het in deze markt makkelijker om een S40 te verkopen dan een S80. Maar dat is een latere zorg. Ik ga in ieder geval proberen om zo min mogelijk bij te leggen.

Geplaatst: 17.08.2009 - 14:00
door Richard
Verstandig, ben benieuwd heo het bevalt.

Geplaatst: 17.08.2009 - 16:15
door Fredhead
Ben ook benieuwd hoe de D5 zal bevallen, vond het zelf een heerlijke motor in de S60 en zal in een S80 niet anders zijn.
Als je kijkt naar de maandelijkse kosten zoals wegenbelasting en verzekering is de benzine variant de voordeligste van de 2, zeker met de kilometers die je verwacht te rijden zou mijn keuze toch voor de benzine zijn

Geplaatst: 17.08.2009 - 16:27
door Richard
Inderdaad is de benzine qua maandelijkse lasten de beste optie. Maar er zit ook nogal een prijsverschil in de aanschaf. Voor 3500,- verschil kun je wel een aantal jaar wegenbelsting betalen :)