Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28.05.2013 - 07:03
door Marcnij
TheSaint77 schreef:@Marcnij de mijne heeft 177dkm en is van 2009. Enkel snelweg kilometers. Maar ik herken jou problemen niet. Welke fabriek komt die vandaan? Mijne is uit Torslanda.
Gent. Ik dacht dat alle 30/40/50 modellen daar geproduceerd werden, maar blijkbaar toch niet.

Geplaatst: 28.05.2013 - 10:46
door mslik
Hoi,

Wat ik heb is dat mijn rolhoes die terug schiet. Dealer heeft er naar gekeken en die zegt dat het goed is. Echter als ik hem uittrek, en ik gooi de klep dicht dan rolt hij vanzelf weer in (vaak) of tijdens het rijden.

Dealer melde dat ik er vooral moest kijken of ie in het midden zit, maar ik vind het een prulding.

Dat is in de 3k die ik er nu in gereden heb het enige. Naast de licht opbrengst natuurlijk, maar daar ben ik al naar aan het kijken.

Michiel

Geplaatst: 28.05.2013 - 13:25
door Elho
- rolhoes bagage ruimte (ik vind dat een volvo onwaardig prul)
- slot achterklep (inmiddels gesmeerd en OK)
- veerpoten voor (gaat nog onder garantie verholpen worden)
- gordel (even een keer aan treken en is weer weg)
Heb nu ongeveer 2000 - 3000 km gereden in een V50 2.0D. Mijn grootste "ergernissen" zijn een beetje gelijklopend.

-De rolhoes vanachter is niet van de grootste kwaliteit, zeker de zacht plastieken haakjes waarmee je hem moet vastklemme. Je trekt bijna altijd strepen op je plastiek.

-Van slot achterklep heb ik geen last, alleen vind ik dat mijn koffer snel dichtvalt, alsof de pompjes al op zijn (na 110 000km?). Ik begeleid hem tot hij stilletjes dichtvalt.

-Veerpoten geen last van

-Gordel, inderdaad, als ik mijn gordel uitklik dan moet ik hem altijd nog eens zelf extra begeleiden vooralleer hij oprolt.

-Het openen van de deurklinken voelt niet altijd solide aan.

-Alu interieurinleg is echt wel krasbestendig

-Plastieke onderdelen voelen niet altijd even goed aan. Zeker die niet onmiddellijk zichtbaar zijn. Dashboard is degelijk, maar het plastiek van de middenconsole aan de handrem is even wennen.

- Af en toe een resonantie trilling uit het dashboard die optreedt bij een bepaald toerental

Uiteraard wegen ze niet op tegen de positieve punten:

-Heerlijke, goed afstelbare zetels
-Ergonomische zitpositie, je kan tijdens het rijden aangenaam je handrem vastnemen :-)
-Vlotte motor (2.0D)
-Goed verbruik
-Mooi design
-Tijdloos interieur
-Goede iPod integratie en super geluid (High Performance)
-Leuke veiligheidsaspecten (kinderslotvergrendeling via schakelaartje, verhoogde kinderzitjes in achterbank, airbags, ...)

Geplaatst: 28.05.2013 - 15:16
door Nik0la
De rammeltjes. Definitief de rammeltjes.
Nu in deze s40 25000km erop zitten en geen grote problemen gehad.

Maar:
- Op hobbelige wegen bij ongeveer 30-40km/h een verschrikkelijk hinderende trilling/rammel ergens links naast het stuur. Geen idee waar het vandaag komt. waar ik mn hand ook houd het stopt niet. Langs de dealer geweest, zelf met de monteur gereden, maar toen was het natuurlijk niet op te wekken haha
- plasticen kastje boven de achteruitkijk spiegel raakt steeds iets los en begint hard te kletteren bij optrekken, even vastdrukken en het is weer over..
- Rammeltjes uit de deuren.
- Rammeltjes vanuit overal bij muziek harder zetten, met name de bas.

Geplaatst: 31.05.2013 - 11:50
door TheSaint77
Marcnij schreef:
TheSaint77 schreef:@Marcnij de mijne heeft 177dkm en is van 2009. Enkel snelweg kilometers. Maar ik herken jou problemen niet. Welke fabriek komt die vandaan? Mijne is uit Torslanda.
Gent. Ik dacht dat alle 30/40/50 modellen daar geproduceerd werden, maar blijkbaar toch niet.
Zal t nog eens goed checken binnenkort. Was ook in de veronderstelling dat ze allen uit Gent komen.

Geplaatst: 24.06.2013 - 09:35
door AtroX
Hoi,

ik heb een V50 1.6D MY2008 gekocht aan 98.000km en hij was toen 3 jaar oud. Intussen zijn we bijna 2 jaar verder en heb ik 143.000km op de teller staan.

Intussen in nog geen twee jaar al het volgende moeten laten herstellen:
- parkeersensor achteraan vervangen
- alternator vervangen
- de dichtingsringen van 2 injectoren vervangen
- luchtslang naar motor met luchtmassameter in vervangen
- nummerplaatverlichting vervangen

en de roetfilter natuurlijk...

Alles bij elkaar genomen, ben ik nog niet overtuigd van deze wagen. Wat ik vaak voorheb, is dat mijn V50 geen vermogen krijgt wanneer ik bij een voorrangsbaan vertraag tot bijna stilstand en dan terug wil optrekken. Dan schokt ie en trek hij tergend langzaam op...

Geplaatst: 24.06.2013 - 19:19
door Fons099
Terugschakelen? ::wink:

Geplaatst: 27.06.2013 - 16:00
door AtroX
Fons099 schreef:Terugschakelen? ::wink:
Hollandse humor? :D

Ik schakel terug naar tweede (ik ga ook niet tot in stilstand) en dan trekt hij echt niet op. Is soms beangstigend als er een auto met hoge snelheid aan komt gereden...

Tja, naar eerste versnelling kan ook maar is niet echt de bedoeling volgens mij als je niet vanuit stilstand vertrekt...

Geplaatst: 27.06.2013 - 16:16
door Markh
@Atrox ja ik ken het probleem. Ik kom uit een 1.9 pompverstuiver, dan is de over stap naar een 1.6 met een koppel wat pas vrij komt vanaf 1700 toeren wel even wennen. Maar ach die 14% bijtelling hier in NL is dat wel waard.

Geplaatst: 27.06.2013 - 16:17
door Markh
Het nieuwe rijden wat men in NL hoog in het vaandel heeft waaronder als tip in de 3e gang een bocht door is met deze auto een echte uitdaging hahaha

Geplaatst: 01.07.2013 - 22:00
door V50-Mart
de 2e versnelling is nogal lui ja. het is wel te compenseren hoor, gewoon ietsjes enthousiaster optrekken in de 1e, en dan pas naar 2...dan gaat ie wel lekker

Geplaatst: 02.07.2013 - 21:09
door Schorpioen
Handrem er vanaf halen en gaspedaal intrappen wil ook wel helpen.
Geen problemen met m'n 1,6.
Hij wil echt wel.

Geplaatst: 04.07.2013 - 12:33
door Markh
vanaf 1500 toeren gaat hij loskomen, maar daaronder is het minimaal. Die handrem tip is misschien wel een goed idee ;)

Geplaatst: 01.09.2013 - 23:37
door TheSaint77
Jullie hebben allen één pedaal te veel :P

Geplaatst: 13.09.2013 - 15:05
door Whimbrel
V50 1.8 2008 (MY2009)
- Piepende multiriem (2x vervangen, na de 2e keer lijkt dit in orde te zijn)
- Handremhandel (bleef in aangetrokken stand staan)
- Nummerplaatverlichting (verroest)
- Dynamo (ergens bij 85.000 km)
- Condensor airco (90.000 km)
- Bekleding bestuurdersstoel vanwege scheurtjes in T-Tec (40.000km/2jr, nu weer aan vervanging toe, dit type bekleding is een heel zwak punt van de V50)
- Kraak/knak vd bestuurdersstoel in bochten, opgelost met invetten/smeren
- Kraakgeluiden van de plastic interieurdelen en afdekhoesbevestiging bij de achterwielophanging
- Bestuurdersmat (na 2x een Volvo exemplaar nu toch maar een merkloze die wel langer dan anderhalf jaar heel blijft)

Geplaatst: 14.11.2013 - 21:45
door Chaufftimmer
Heb ook wel wat problemen gehad met mn V50.

o.a

Roetfilter 20.000km te vroeg op.
Dubbelmassavliegwiel
Regelklep roetfilter
condensor van de airco
dynamo

Maar het zijn vooral ouderdom's kwalen. Kocht m met 163.000km op de klok en er staan er nu 220.000km op. Als je 30.000km per jaar rijdt heb je ook meer onderhoud. En een schrale troost m'n buurman met z'n Audi heeft ook de zelfde kwalen met z'n even oude A4 en die betaald voor de zelfde reparatie's zeker meer als ik met m'n Volvo. En Bij Volkswagen's zijn de vliegwielen helemaal niet aan te slepen, mn vader heeft n Golf waar het vliegwiel bij 80.000km al slijtage vertoont.

Heel gek en mijn V50 kraakt helemaal niet!!!! En er gaan zelden lampen stuk. Dat was bij m'n Peugeot 207 wel anders die rammelde al op de factuur en die had ik nieuw gekocht.

Maar ondanks alles blijft het een heerlijke auto met fantastische stoelen en een snaar strakke wegligging. Stap nog altijd met plezier in.

De kwaaltjes van de V50 of zijn er nog meer??

Geplaatst: 07.03.2021 - 08:44
door J.neug
Probleem met mijn linker achterportier en raam.
Ze weigeren alle 2 zekeringen zijn goed.
Deur gaat niet meer van slot en raam niet meer open iemand een idee

De kwaaltjes van de V50 of zijn er nog meer??

Geplaatst: 07.03.2021 - 08:59
door Jelmer de Jong
Stekker (of de massa daar van) ligt los.

De kwaaltjes van de V50 of zijn er nog meer??

Geplaatst: 28.11.2022 - 22:40
door Velsen
Water op de rolhoes achter....
Heb ik ook gehad. (Volvo V50) Oorzaak bleek de afdichting van de ruitensproeier op de achterklep. Dus, bekleding van de achterkep losmaken en nu kan men aan de onderzijde de ruitensproeier losmaken. Het slangetje voorzichtig losmaken Nu de sproeier uit het plaatwerk nemen en reinigen. Opnieuw aanbrengen met aan de onderzijde aangebrachte plastische afdichtingskitNu opnieuw de sproeier in het plaatwerk aanbrengen. Ik dacht dat er ook een klemveer aan de onderzijde zat om e.e.a. vast te zetten.
Een tweede oorzaak zou ook de haaievin-antenne kunnen zijn die achter op het dak zit. Dit is niet erg waarschijnlijk omdat die verder op het eigenlijke dak zit en het lekwater dan niet als een plasje op de rolhuis staat.