Als aller eerst moet ik zeggen, voordat ik misschien mensen laat schrikken van de topic titel, dat ik nog steeds heel erg tevreden ben met de V50, het is echt een heerlijke en mooie wagen!
Maar ook deze auto heeft net als alle andere merken toch ook helaas zo zn kwaaltjes!
Ik heb de auto 6 maanden gelden 2e hands gekocht bij een universeelgarage, incl 6 maanden BOVAG garantie (gelukkig!)
BWJ 2005, km stand 87.000
Na een maand rijden werkte het portierslot r.achter niet meer op de CV.
Check door dealert, portierslot kapot! Hierbij aanspraak gemaakt op mijn garantie bij de univ. garage en alles is netjes onder garantie vervangen, een nieuwportierslot erin a 500 eur (incl montage door dealert)
Na 1,5 maand begon ik me behoorlijk(vreselijk)te iritteren aan het gekraak van mn stoel, voornamelijk had ik een kraak/tik als ik door de bocht rij.
Op een mooie dag de vaseline en de WD 40 uit de schuur gepakt en alle mechanische delen onder/naast en ook de kunstof bewegende delen ingesmeerd. Het was lekker weer, dus het vet deed snel zn werk. Na een proefrondje, nergens meer last van...
Na 2 maanden, reed ik met mn raam een stukje open en hoorde een mechanisch tikje bij het linkervoorwiel.. een schrapend metallisch geluid, aanlopen remmen? Meteen maar even naar de dealert gereden en ze hebben beide lagers van de voor wielen ingevet en aan beide kanten een nieuwe centrale bout geplaatst. en ja hoor opgelost!! (moest wel 65 eur aftikken, maar goed het scheelt een hele hoop ergenis en het had zomaar iets ernstig kunnen zijn..
Na 3 maanden, iedere keer wanneer het regent en de kofferruimte hoes uitgerold staat, ligt er een kleine plasje water op de hoes, ben er nog niet helemaal achter waar het water vandaan komt, niet via rubber van de ruitenwisser. Ben nog niet naar de dealert geweest, ga eerst eens het rubber boven de kofferdeksel invetten en eens inkitten. to be continued...
net voordat mn garantie afliep (nog 2 weken te gaan), ja hoor het linker achterportier weigerde weer op slot te gaan met de CV.
Ook deze keer weer netjes door de garage onder garantie vervangen!!
Volgens mij heb ik best geluk gehad dat dit allemaal net in de garantietijd is gebeurt (scheelt toch 1000 Eur bij elkaar!)
2 weken geleden, met het warme weer blies het rechter airco unit warme lucht, balen! Maar goed dit was maar van korte duur. Maar even bij de volgende beurt een airco check laten uitvoeren...
Zo, dit zijn zo een beetje de kwaaltjes die ik in het afgelopen 1/2 jaar eraan heb gehad. Alles valt wel mee, zolang er niks aan de motor aan de hand is!!
Zoals ik boven al schreef ben ik uiterst tevreden met V50 en hoop hiermee nog veel veilige en fijne km's te rijden, daarvoor heb ik hem gekocht en ook een beetje voor de 170 pk'tjes