Pagina 2 van 3
Geplaatst: 08.09.2009 - 21:27
door piotrV70
bart simpson schreef:@ maxplus, zou die 198pk daar niet debet aan kunnen zijn?
Denk het wel. Kost ook een hoop centjes. Wat heb je trouwens aan die paar pk extra bovenin het toerenbereik ?
Geplaatst: 08.09.2009 - 21:30
door bart simpson
een std D5 staat niet bekend om excessief hoge kosten
Geplaatst: 08.09.2009 - 21:36
door piotrV70
bart simpson schreef:een std D5 staat niet bekend om excessief hoge kosten
Ik bedoel de kosten van dat "chipje". Kun je ook een grote beurt voor doen

Geplaatst: 10.09.2009 - 00:00
door Maxplus
Kosten waren al gemaakt voordat ik hem heb laten tunen, vandaar!
Groet Hans
Geplaatst: 20.09.2009 - 10:58
door Noof
Tim,
Ik zou even bij een Volvo garage langsrijden en vragen of ze 'm/ze willen uitlezen. Ze kunnen zien of er met de kilometerstand gerommeld is. Ik vindt de kilometerstanden die je noemt namelijk een beetje laag voor de leeftijd van de auto's. Diesel rijden is rendabel vanaf 20.000 per jaar. Bij 8 jaar oud verwacht ik een km-stand van minimaal 160.000. Anders had de vorige eigenaar beter benzine kunnen rijden. Was ie goedkoper uit geweest.
Geplaatst: 21.09.2009 - 23:01
door Voorn
toppertje schreef:waar je wel mee moet uitkijken bij de D5,is dat je niet te laag in de toeren gaat rijden,deze neiging heb je al gauw vanwege het hoge koppel,dat relatief vroeg beschikbaar is.
Het enige nadeel dat ik heb gemerkt wanneer je dit doet dat je meer diesel verbruikt..............of is er nog een nadere reden om dit niet te doen??
Geplaatst: 22.09.2009 - 20:13
door toppertje
Voorn schreef:toppertje schreef:waar je wel mee moet uitkijken bij de D5,is dat je niet te laag in de toeren gaat rijden,deze neiging heb je al gauw vanwege het hoge koppel,dat relatief vroeg beschikbaar is.
Het enige nadeel dat ik heb gemerkt wanneer je dit doet dat je meer diesel verbruikt..............of is er nog een nadere reden om dit niet te doen??
je vliegwiel vind dit niet zo fijn!
dit is een vrij dure reparatie.
Geplaatst: 23.09.2009 - 10:41
door Thijs
Mijn 2.5D, de TDi dus, rijdt erg fijn, zeker nadat hij een beetje gekieteld is door fasttech. Het turbogat is vooral veel kleiner geworden. Eerst kwam die op gang bij plm 1800 omw, dat is nu zo'n 1400 omw. Vooral fijn met een aanhanger/trailer/ in mijn geval caravan.
Het helpt denk ik ook koppeling besparen, je hoeft veel minder met slippende koppeling weg te rijden.
In vergelijking met de D5, mijn carpoolmaatje heeft die, vindt ik de 2.5D wel iets rumoeriger qua geluid, maar qua trillingen, vooral bij lage toeren vindt ik de D5 slechter. Die trilt tot plm 1900 toeren gewoon meer! Eenmaal op gang maakt het niet zo veel meer uit. Het geluid van de banden op het wegdek is veel overheersender bij beide, dus dat verschil hoor je niet.
Ik ben benieuwd hoever je bent met je keuze??
Geplaatst: 23.09.2009 - 21:56
door Tim1975
Hoi,
We hebben dit weekend gekocht, het is een V70 D5 handbak uit 02-2002 met 149.000km geworden, auto ziet er perfect uit! volledige onderhoudshistorie en met stoelverwarming, originele trekhaak en met nieuwe originele 17" Orestes wielen, de oude eigenaar vond de velgen van z'n nieuwe V70 niet zo mooi, PDC, HU-603. Het enige dat nog gemaakt moet worden is de bestuurdersstoel, daar zit op het vinyl deel een kleine barst, hebben jullie ervaring hiermee? Tevens vertoonde de boordcomputer af en toe in de bovenkant niet alle pixels. Als we de auto hebben zal ik een foto maken. groet, Tim
Geplaatst: 23.09.2009 - 23:07
door Gast
Gefeliciteerd en nu nog foto's.
Voor de display kan je hier terecht:
www.ets1.nl
En hier wat tips voor de barst in de bekleding:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=27998
Geplaatst: 23.09.2009 - 23:29
door Tim1975
hee Alex,
Dankje voor de nuttige tips!! Ik zag dat het topic over de bekleding ging over lederen bekleding, die van ons heeft vinyl/stof, weet jij een bedrijf die hier iets mee kan?
groet,
Tim
Geplaatst: 24.09.2009 - 19:06
door Gast
Ik niet, maar misschien iemand in het genoemde topic.
Geplaatst: 25.09.2009 - 21:05
door Tim1975
Hoi Alex,
Ik heb vandaag de auto gehaald, ging allemaal prima. Ik kwam alleen nog 2 dingen tegen die ik niet kon terugvinden in het instructieboekje, achterin de kofferruimte zit links een klepje en daarachter een aantal zekeringen, onder de zekeringen zit een zwart kastje met een oranje knopje met stand 0 en 1. Tevens zag ik in de bak bij het reservewiel een grijze stekker liggen, heb jij een idee wat dit is?
groet,
Tim
Geplaatst: 25.09.2009 - 22:11
door wk
Tim,
Ik ben het met Noof eens over die kilometerstanden. Die zijn verdacht laag. Op dit moment rij ik zelf privé een 2.5D uit 2001 en zakelijk een D5 uit 2003. Ik moet zeggen dat de D5 toch een stuk beter rijdt. Mede ook omdat de D5 over een Dynamic onderstel beschikt. Door de motor en het onderstel is de kwaliteitsbeleving in de D5 een klasse beter. De motor is stiller en heeft meer power. Maar... de 2.5 TDI is geen straf om in te rijden.
Groet,
WK
Geplaatst: 25.09.2009 - 23:02
door Gast
Tim1975 schreef:Hoi Alex,
Ik heb vandaag de auto gehaald, ging allemaal prima. Ik kwam alleen nog 2 dingen tegen die ik niet kon terugvinden in het instructieboekje, achterin de kofferruimte zit links een klepje en daarachter een aantal zekeringen, onder de zekeringen zit een zwart kastje met een oranje knopje met stand 0 en 1. Tevens zag ik in de bak bij het reservewiel een grijze stekker liggen, heb jij een idee wat dit is?
groet,
Tim
Maak er eens een foto's van.
Geplaatst: 26.09.2009 - 10:55
door Tim1975
hieronder de foto's:
Geplaatst: 26.09.2009 - 10:57
door Tim1975
en hieronder de foto van de losse kabel:
Geplaatst: 26.09.2009 - 11:08
door Richard
De schakelaar lijkt haast achteraf ingebouwd
Geplaatst: 26.09.2009 - 11:29
door Max
misschien voor het in/uitschakelen van de parkeersensoren?
Geplaatst: 26.09.2009 - 12:04
door Voorn
Vreemd.
Ik heb net gekeken maar er zit bij mij niet zo'n aparte schakelaar.
Misschien dat je de schakelaar eens om moet zetten en dan rijden. Kijken wat je mist. En misschien heeft je garage een verklaring.
Heb je parkeersensoren? Dan zou het inderdaad daar van kunnen zijn.
We horen het wel van je
