Vanavond wezen kijken

Voor kenners: de "Roffel"
Welles
5th Gear member

MauritsvdT schreef:kun je eventueel een ANWB keuring laten doen, mocht je deze persé willen.
Volvo-dealers doen ook aankoopkeuringen, voor - ik meen - € 90.
Als een verkoper met zo'n keuring niet akkoord gaat weet je ook genoeg.
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Ok, ik wist niet dat 'merk garages' dat ook doen, das dan nog makkelijker m.b.t. de kennis die ze hebben.
En inderdaad, gaat de verkoper daar niet mee accoord: prettige dag wensen en verder gaan kijken.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
Welles
5th Gear member

Correctie: € 95

Check hier

En inderdaad, groot voordeel als het een Volvo-dealer is (misschien wel je eigen dealer!) die een dergelijke keuring doet.
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
niwesa
2nd Gear member

Wat is eigenlijk nog een beetje redelijke kmst. Wij hebben afgelopen 4 jaar slechts 8.200 km/jaar gereden.

Zie er namelijk veel staan met standen tussen 200.000-250.000. Is dat een probleem (mits onderhouden +boekjes)?

En zou het veel uitmaken als ik er over een jaar of vier weer vanaf wil?
niwesa
2nd Gear member

Topic kan op slot. Vanmorgen een V70 gekocht. Nette auto, natuurlijk wel hier en daar een plekje. Maar goed gevoel bij. Komplete onderhoudshistorie en alle beurten gehad.
Overigens gaat het om de auto bij Dhr. Rieder. Het feit dat hij al33 jaar gebruikte Volvo's verkoopt wekte ook vertrouwen. Bovendien staan de auto's er niet opgelapt bij voorzien van bandenzwart en interieur verfrissende luchtjes. Je koopt wat je ziet.

Een ieder die informatie verstrekt heeft welke bijgedragen heeft aan deze in mijn ogen vertandige keus bedankt.

PS; Nog weleven op zoek naar een dakspoilertje en iets leukere velgen.
Henriëtte
7th Gear member

Gefeliciteerd met de aankoop ! En heel veel plezier en veilige kilometers met de V70 !
niwesa
2nd Gear member

Dank je wel. Vanavond de auto opgehaald. Rijdt heerlijk maar heb toch nog een paar kleine zaken over het hoofd gezien. Zitten ook zoveel knoppen op en aan.

Linker kopmlampwisser doet het niet

Krijg de cruisecontrol niet aan

En het alarm gaat niet aan.

Zal morgen eerst de zekeringen controleren. En anders zien we wel. Auto rijdt er neit minder om.
Euro
2nd Gear member

Cruisecontrol kan ook een afgebroken stukje plastic van 5 euro zijn ... (soort van hevelsysteem) heb het zelf ook gehad. (en ik al het hele vacuumsysteem willen nakijken bij de dealer ;-))

Alarm kunnen ze bij de dealer wel uitlezen maar eerst idd zekeringen.
JJapie
2nd Gear member

Koplampwissers gaan vaak kapot heb ik mij laten vertellen, althans, het motortje ervan. Lijkt me niet dat het heel veel geld kost om die te vervangen. Bij mij is er ook 1 vervangen, onder garantie, dus heb geen idee van de kosten.
Heb je geen garantie? Ik zou hoe dan ook gewoon teruggaan..
Volvo C70 T5 Automaat - Comfort-Line - Luxury-Line - Exclusive-Line - RTI - 80.000km
Volvo 480 2.0L Collection AUT '95
Volvo 440 1.6 '94
niwesa
2nd Gear member

Had een mailtje gestuurd en werd vanmorgen even teruggebeld. Heel correct dus.

Het wisser probleempje is nog niet opgelost. Alarm zit er niet op, dus dat is wel opgelost.

Die Cruisecontrol moet ik nog even bekijken. Maar het lukt me niet om hem aan de praat te krijgen.

Als ik hem op on zet en op het plusje druk gebeurd er niets. Maar misschien doe ik toch iets fout.

Overigens heb ik geen officiële garantie op de auto. Maar ik denk dat ik er wel uitkom met de verkoper.
niwesa
2nd Gear member

Net nog even bij de hendel gekeken. Zag dat daar een blauw draadje gebroken is. Dat zou dus heel goed de oorzaak kunnen zijn.

Dus zo maar even krimpkous halen en zien of ik het kan solderen.

Hopelijk werkt het dan weer
Euro
2nd Gear member

niwesa schreef:Net nog even bij de hendel gekeken. Zag dat daar een blauw draadje gebroken is. Dat zou dus heel goed de oorzaak kunnen zijn.

Dus zo maar even krimpkous halen en zien of ik het kan solderen.

Hopelijk werkt het dan weer
Mogelijk dat je er ook foto's van maakt?
Ik zelf weet wel hoe die kabelboom eruit ziet (ook gecontroleerd toen mijn CC niet werkte) maar voor de andere leden :)

Wat de CC betreft, kijk onder je schutbord (bestuurderskant) daar zit dus een balgje en een plastic heveltje, die is vaak losgeschoten. Nieuwe kost bij de dealer rond de 5 euro. En ander even het vacuumsysteem nalopen! :)

Edit -> bedenk mij net dat dat mogelijk bij de nieuwere electronische blokken niet meer zo is met ETM. Tot 1998 ben ik het in iedergeval zeker dat het op deze manier gaat maar omdat na 1998 er ETM bijkwam weet ik niet of het na 98 ook nog zo werkt!
niwesa
2nd Gear member

Zal zo eerst even het draadje doorverbinden. Het is een blauw draadje en dat is helemaal door. Kan helaas geen foto maken, mijn vrouw heeft het toestel mee naar haar werk.

Mocht dit niet de oplossing zijn ga ik jou tips nalopen. Bedankt alvast!
niwesa
2nd Gear member

Ik heb geluk, het is dat ene draadje. Netjes gesoldeerd, krimpkousje er om heen en het werk zoals het hoort.

Moet ik alleen nog uitzoeken waarom het alarmlampje niet gaan knipperen.
Ik begreep namelijk dat dat ook als je geen alarm hebt wel moet knipperen als je de auto afsluit.
FLA
3rd Gear member

niwesa schreef:Ik heb geluk, het is dat ene draadje. Netjes gesoldeerd, krimpkousje er om heen en het werk zoals het hoort.

Ik begreep namelijk dat dat ook als je geen alarm hebt wel moet knipperen als je de auto afsluit.
Klopt. En ook wanneer je hem opent.
niwesa
2nd Gear member

Geen idee waar ik moet zoeken om dit werkend te krijgen. Maar ik zal er een nieuw topic voor openen als ik er niet uit kom.
Fi-Wi
2nd Gear member

FLA schreef:
niwesa schreef:Ik heb geluk, het is dat ene draadje. Netjes gesoldeerd, krimpkousje er om heen en het werk zoals het hoort.

Klopt. En ook wanneer je hem opent.
Klopt niet.

Op mijn V70 2.5 10v (1997) zit geen alarm en geen knippersignaal bij openen/sluiten van de sloten. Ik heb Hooftman dit laten uitpluizen. Niet alle modellen hebben dit.
niwesa
2nd Gear member

Het schijnt dat er verschillende zaken zijn. Sprak gisteren een Volvo monteur. En die zegt dat de meesten niet knipperen, althans als er geen alarm op zit.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”