Pagina 2 van 2

Geplaatst: 15.10.2009 - 21:13
door Volvoman
Persoonlijk vind ik die VS lampen erg lelijk!

Geplaatst: 16.10.2009 - 09:23
door Maurice Pierik
Stinky schreef:nog een mooie

mooie prijs ook! :bday:
Helaas is het een samenraapsel van allerlei details die de originaliteit geweld aan doen. Wat moet je nu denken van die zwarte randen onderlangs de portieren?

Geplaatst: 16.10.2009 - 09:38
door Maurice Pierik
ID19 schreef:Is inderdaad een erg mooie auto deze 265, ideale combi misschien ook met de B23 motor ... automaat heeft helaas wel mijn voorkeur

En het vouwdak... beetje huiverig voor. Auto zal bij mij ook altijd buiten staan.

mooie foto's op de web-site
Schuifdaken op een 245 en 265 zijn altijd een na levering aangebrachte accessoire. De 245/265 werd af fabriek nimmer met een schuifdak geleverd.

Persoonlijk heb ik een hekel aan die later ingebouwde dingen: bijna altijd roest en lekkage.

Als ik je verhaal aanzie lijkt het me verstandig dat je naar een 240 GL of GLI Stationcar kijkt van de jaren 1984-1985. Deze werden geleverd met een automaat+overdrive en hebben gewoon een rechttoe-rechtaan 4 cilinder. Doorgaans heeft zo'n auto stuurbekrachtiging wat ook wel erg prettig is.
Laat je niet zo snel verleiden door allerlei machtige accessoires als niet originele velgen, of andere 'verbeteringen'. Helaas zijn dergelijke aanpassingen een teken van het minder nauw nemen van de originaliteit of kwaliteit.

Amerikaanse modellen zou ik alleen overwegen als je écht weet hoe dergelijke auto's horen te zijn. Er zijn adressen die welhaast gespecialiseerd zijn in 'bijzondere' types. Vaak uit dat bijzondere zich in de prijs en de compleet onduidelijke historie van de betreffende auto. Het is echt ongelooflijk om te zien wat voor een onwijze troep sommige 'specialisten' en particulieren durven aan te bieden.

Het vinden van een zowat fabrieksoriginele 240 uit de hiervoor genoemde jaren is een klusje waar je goed de tijd voor moet nemen. Ga in ieder geval meerdere 240's rijden, zodat je een beetje gevoelkrijgt over hoe zo'n auto hoort te rijden. Het is een compleet andere rijervaring dan een ID/DS, dus dat moet je wel aanspreken.

Geplaatst: 16.10.2009 - 10:00
door Stinky
Ik ben ook van de originele. Ik vind het al vervelend als ik ergens
een kruiskop schroef aantref waar een torx moet zitten. Maar (juist)
de 240 kun je ook heel anders bekijken. Als werkpaard, lastezel.
Alstie het maar doet. Kijk eens voor de grap naar wat die Zweden
allemaal met hun 240's uithalen. Ik word er niet vrolijk van, maar
ze mogen het zelf weten.
Noud (ID19) is mischien ook meer van 'de Franse slag' :)

Geplaatst: 16.10.2009 - 11:34
door ID19
tot nu toe ben ik inderdaad weinig 84/85 types tegengekomen maar dat is wel het type wat mij het meeste aanstaat denk ik. heb in principe alle tijd om naar dat type te zoeken dus.........alhoewel, iets wat leuk is, wil je altijd (te) snel ::D

het is trouwens niet zo dat ik geen Volvo ervaring heb. Heb een 164 uit '72 gehad en een 244 uit, ik dacht, eind 70 . hadden allebei een automaat zonder od . De 244 vond ik een fijnere auto dan de 164.

waar ik wel benieuwd naar ben is het comfort van een 245. Ik zal de auto hoofdzakelijk in onbeladen toestand berijden ( een contrabas is vooral groot maar niet echt zwaar ) Ik heb ooit in het verleden peugeot 504 Break aangeschaft voor mijn hond ( en ook voor mijzelf hoor :dog: ) maar zij gaf er toch de voorkeur aan om naast mij op de voorstoelen te zitten ipv achterin. maar deze Break had in onbeladen toestand een veel stuggere achtervering dan een 504 sedan

Ik begrijp er uit dat de 265 een hoogteregeling bezit? kan hier ook de soepelheid van de achtervering mee geregeld worden? en heeft de 245 dit ook?

groetjes

Geplaatst: 16.10.2009 - 11:46
door Maurice Pierik
De zogenaamde automatische niveauregeling was standaard op de 245 GL, 245 GLI en 265. Alleen de basis 245 (DL) -maar die heeft ook geen hoge neus- en (volgens mij) de 245 Turbo hadden dat niet.

Geplaatst: 16.10.2009 - 14:19
door volvorider
Ik begrijp er uit dat de 265 een hoogteregeling bezit? kan hier ook de soepelheid van de achtervering mee geregeld worden? en heeft de 245 dit ook?

Standaard alleen maar in de laatste jaren. En dat geldt zeker niet voor alle landen. Die amerikanen moeten er niet aan denken.....

Geplaatst: 16.10.2009 - 14:31
door Stinky
Latere versies hebben nivomats. Dure schokbrekers die qua hoogte
zelf-regulerend zijn. Je hoeft dus niks in te stellen.

Waarom willen de Amerikanen dit niet?

Geplaatst: 16.10.2009 - 14:48
door admiral

Geplaatst: 16.10.2009 - 17:52
door volvorider
De amerikanen rijden graag in schommelschepen. Volvo heeft originele slappe veren in combi met zachte dempers (zwart en made in Belgium).

Rock the boad baby.....

Geplaatst: 25.10.2009 - 14:42
door bazis
admiral schreef:Is dit wat http://link.marktplaats.nl/253844518
Deze auto heb ik gezien en het is een drama, wielkasten zijn aardig weggerot en motor lekte flink olie. Toch wou hij er de hoofdprijs voor hebben, wel een mooi interieur en een hele berg reserve spullen....

Groet Bas

Geplaatst: 25.10.2009 - 15:25
door Gast
zo zie je maar weer dat je niets van een plaatje kunt kopen. Altijd je eigen ogen gebruiken.

Geplaatst: 24.11.2010 - 19:32
door volvorider
De 245 in hollandse uitvoering heeft nivomats standaard vanaf 1990.

Geplaatst: 24.11.2010 - 19:37
door Ramon&Ramon
Heb wel een zeer knappe 945 voor weinig..:)