AlbertS80 schreef:Dag Volvo-rijders,
mijn teller staat bijna op 300.000 kilometer. Onlangs kreeg ik de melding Versnellingsbak Service Vereist. Naar de dealer (officieel Volvo). Uitlezen: er was meer vermogen ingegaan dan eruit gegaan. Of andersom, dat weet ik niet meer. Kon weleens een nieuwe bak worden... Was wel logisch (volgens de garage) bij die kilometerstand.
Nu vraag ik mij af wat er nog meer logisch is bij zo'n KM-stand. Wat kunnen jullie me vertellen over de onderdelen die nu of binnenkort aan vervanging toe kunnen zijn?
De schokbrekers achter zijn al vernieuwd. En natuurlijk begrijp ik dat lagers, banden, de accu en zulk soort slijtageonderdelen nu eenmaal komen. Maar wat kan ik nog meer verwachten? De motor verbruikt 1 liter olie in 12.000 KM. Dus die gaat nog wel even mee denk ik. Graag lees ik jullie ervaringen zodat ik kan bepalen of ik doorrijd, of dat ik een andere zoek met minder kilometers op de klok. De auto bevalt me trouwens prima.
Alvast bedankt.
Ik wilde toch graag even reageren op het eerste bericht. Ik ben eigenlijk vrij recentelijk trotse eigenaar geworden van een XC70 2.4T bouwjr. 2.000. Op de teller 234.000km. Voorzien van alle denkbare opties, leer, navigatie, opendak, climat control, familie uitvoering etc. Lak in perfecte staat, volledig schade vrij. Voor een een bedrag van 4.950euro! Toen ik hem aangekocht wist ik wel dat de automaat niet goed was, derde versnelling was weggevallen. Maar ik liet me dit buitenkansje niet voorbij gaan. Ik heb de bak afgelopen week laten reviseren bij TSC in Geldermalsen voor een bedrag van 2.000 euro ex btw, maar inclusief een jr. garantie op de bak en de uren.
Binnenkort krijgt hij zijn beurt bij de garage. Mogelijk nog wat piepjes weglaten halen, door wat rubbertjes of voorveren te vervangen. Maar ik verwacht daar geen schokkende problemen. Vandaag even wezen toeren met het gezin, 400km (oa dagje schevingen vanuit Friesland). De bak doet het perfect! Dus mocht je bak kuren gaan vertonen, dan is reviseren zeker een optie. Tot slot. Mijn Volvo garage kon alleen garantie geven op de bak en niet op de uren. TSC, reviseert zelf de bakken en demonteert ze ook. Sterker nog, voor 75 euro hebben ze de auto uit Friesland bij me thuis opgehaald.
Mvgr, Mark Pruimboom
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.