Dag Volvo-rijders,
mijn teller staat bijna op 300.000 kilometer. Onlangs kreeg ik de melding Versnellingsbak Service Vereist. Naar de dealer (officieel Volvo). Uitlezen: er was meer vermogen ingegaan dan eruit gegaan. Of andersom, dat weet ik niet meer. Kon weleens een nieuwe bak worden... Was wel logisch (volgens de garage) bij die kilometerstand.
Nu vraag ik mij af wat er nog meer logisch is bij zo'n KM-stand. Wat kunnen jullie me vertellen over de onderdelen die nu of binnenkort aan vervanging toe kunnen zijn?
De schokbrekers achter zijn al vernieuwd. En natuurlijk begrijp ik dat lagers, banden, de accu en zulk soort slijtageonderdelen nu eenmaal komen. Maar wat kan ik nog meer verwachten? De motor verbruikt 1 liter olie in 12.000 KM. Dus die gaat nog wel even mee denk ik. Graag lees ik jullie ervaringen zodat ik kan bepalen of ik doorrijd, of dat ik een andere zoek met minder kilometers op de klok. De auto bevalt me trouwens prima.
Alvast bedankt.
Wat voor onderhoud mag je verwachten bij +300.000 KM?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Nieuwe bak omdat er een keer een storing gemeld wordt? Niet echt. Als het een automaat is, kun je de olie eens verversen [flushen]. Maar anders is de koppeling aan de beurt als het geen automaat is.
Verder denk ik aan stabilisator-stangetjes en rubbers van de voorwielophanging. Dat merk je aan rommelig rijden en geklepper aan de voorkant.
Nieuwe dempers en veerpoten aan de voorzijde.
Alles eens laten tectyleren aan de onderkant. Tevens alle afwatering-gaatjes weer eens open prikken in de dorpels, deuren en onder de paravan.
ECC verdient aandacht, eigenlijk gehele airco-systeem dus.
Alle lampen eens vervangen. Die houden er ook een keer mee op na continu branden.
Handremkabel kan gaan rafelen en afbreken.
En motorisch zou ik denken aan de turbo (kan erg duur uitvallen) en de "carter-damp-afvoer-systeem".
Ik zie trouwens dat je auto ongeveer 7 jaar oud is. Die gemaakte kilometers zijn vast geen ritjes rond het kerkplein. Het zou dus wel eens mee kunnen vallen met de te verwachten kosten.
Verder denk ik aan stabilisator-stangetjes en rubbers van de voorwielophanging. Dat merk je aan rommelig rijden en geklepper aan de voorkant.
Nieuwe dempers en veerpoten aan de voorzijde.
Alles eens laten tectyleren aan de onderkant. Tevens alle afwatering-gaatjes weer eens open prikken in de dorpels, deuren en onder de paravan.
ECC verdient aandacht, eigenlijk gehele airco-systeem dus.
Alle lampen eens vervangen. Die houden er ook een keer mee op na continu branden.
Handremkabel kan gaan rafelen en afbreken.
En motorisch zou ik denken aan de turbo (kan erg duur uitvallen) en de "carter-damp-afvoer-systeem".
Ik zie trouwens dat je auto ongeveer 7 jaar oud is. Die gemaakte kilometers zijn vast geen ritjes rond het kerkplein. Het zou dus wel eens mee kunnen vallen met de te verwachten kosten.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- AlbertS80
- 3rd Gear member
Dank voor je uitgebreide antwoord Mark. Ik rijd inderdaad geen rondjes om de kerk, maar flinke afstanden. In doorsnee minimaal 100 kilometer per rit en meestal over de snelweg. Ik ben geen scheurneus en rij met respect voor 'het materiaal'. Er zit een geartronic in dus flushen zal ik bij de 300.000 KM-beurt laten doen (over 2.000 km). Heb daar al veel positiefs over gelezen op dit forum en jij geeft dat ook als mogelijkheid.
Tectyleren en gaatjes doorsteken doe ik normaal al van tijd tot tijd. (Wat is trouwens een paravan? Van Dale geeft aan dat een paravaan een apparaat tegen zeemijnen is, maar dat zal je wel niet bedoelen
) Dat de turbo een keertje komt, calculeer ik in. De andere zaken die je noemt vind ik normaal onderhoud, incl. ECC.
Wat het carter-damp-afvoer-systeem inhoudt? Ik weet het niet. Maar is dat een dure zaak, om dat te repareren/vervangen?
Al met al vind ik dit een te behappen zaak. Eventueel de versnellingsbak en turbo vervangen vind ik oké. Ik bedoel: afschrijving heb ik amper (als ik doorrijd) en wat die dingen kosten dat schrijft menigeen in een of twee jaar af aan zijn nieuwe auto.
Je hebt me precies de antwoorden gegeven waar ik naar op zoek was Mark, bedankt.
Andere mensen nog aanvullingen? Ik hoor ze graag.
Tectyleren en gaatjes doorsteken doe ik normaal al van tijd tot tijd. (Wat is trouwens een paravan? Van Dale geeft aan dat een paravaan een apparaat tegen zeemijnen is, maar dat zal je wel niet bedoelen

Wat het carter-damp-afvoer-systeem inhoudt? Ik weet het niet. Maar is dat een dure zaak, om dat te repareren/vervangen?
Al met al vind ik dit een te behappen zaak. Eventueel de versnellingsbak en turbo vervangen vind ik oké. Ik bedoel: afschrijving heb ik amper (als ik doorrijd) en wat die dingen kosten dat schrijft menigeen in een of twee jaar af aan zijn nieuwe auto.
Je hebt me precies de antwoorden gegeven waar ik naar op zoek was Mark, bedankt.
Andere mensen nog aanvullingen? Ik hoor ze graag.
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
Even zonder Volvo, maar met RAV4
En nu weer met een V70 (1999), 2.4 / 144, My 2000
XC70, 2.5T, My 2003
- Bover
- 8th Gear member
De afschrijving van je mogelijk nieuwe auto "wegzetten" tegen een redelijke som aan reparaties van je huidige volvo is een mooi vergelijk.
Mocht je willen inruilen is belangrijk om te weten wat je weer wilt investeren.
Hoe nieuwer de volvo hoe hoger de afschrijving. :shock:
Kun je ook gebruiken voor wat onderhoud.
Meestal is onderhoud lager dan afschrijving is mijn ervaring.
Daarnaast is 300.000km ook niet baanbrekend voor een volvo.
Lange baan kilometers vragen veel minder van een auto dan de hele dag stadse ritten.
Ik neem aan dat je prive rijdt
Zakelijk speelt meestal het financiele element een andere rol.
En de automaat flushen doet zeker wonderen zoals eerder gezegd.
Succes met je overwegingen,
Bob
Mocht je willen inruilen is belangrijk om te weten wat je weer wilt investeren.
Hoe nieuwer de volvo hoe hoger de afschrijving. :shock:
Kun je ook gebruiken voor wat onderhoud.
Meestal is onderhoud lager dan afschrijving is mijn ervaring.
Daarnaast is 300.000km ook niet baanbrekend voor een volvo.
Lange baan kilometers vragen veel minder van een auto dan de hele dag stadse ritten.

Ik neem aan dat je prive rijdt
Zakelijk speelt meestal het financiele element een andere rol.
En de automaat flushen doet zeker wonderen zoals eerder gezegd.
Succes met je overwegingen,
Bob
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- AlbertS80
- 3rd Gear member
Dank voor je post Bob.
Was ik vergeten te zeggen: ik rijd liever niet nieuw. De auto's van tegenwoordig, en zeker Volvo's, kunnen zulke kilometerstanden aan dat ik het prima vind om in een oudere auto te rijden. Maar dan wil ik 'm wel optimaal houden. En natuurlijk volgens het boekje laten onderhouden. Bij de Volvo-dealer zodat ik Volvo Assistance heb. Op die manier denk ik 'zo goed als nieuw' te kunnen rijden. Een ander chroompje of klokje interesseert me niet zoveel. Een lekkere motor, vierwielaandrijving en ruimte wel! En leren bekleding, een Air Quality System, rondom airbags, LM-velgen, standverwarming... de hele bups zit erop en ik geniet er steeds weer van.
Ik startte dit topic om erachter te kunnen komen of ik wel verantwoord bezig ben. Want als ik heel veel kosten kan verwachten, dan zoek ik een andere auto met veel minder kilometers. Maar liever niet, want deze bevalt me nog zo goed.
Ook wil ik graag weten wat er aan reparaties te verwachten is om pech voor te zijn (een nadeeltje van 'oudere' wagens met hogere KM-standen).
Ooit versleet ik Mecedessen 300 en 250. En het viel me op dat bij drie auto's die ik achter elkaar had, de dynamo rond de 180.000 KM kaduuk ging. Dat was bij diesel of benzine gelijk. Zou zoiets ook voor m'n XC70 gelden, dan kan ik daar op inspelen. Ik heb tijdens vakanties in Frankrijk met m'n vorige en met deze Volvo met een geel lampje brandend terug moeten rijden en dat geeft toch enige spanning. (Ik spreek amper Frans.) Maar goed, we zijn weer teruggekomen.
Nu ik dit zo overlees, denk ik dat ik overkom als een zekerheidszoekend mannetje. Dat valt echt wel mee hoor, maar ik ben gewoon op m'n comfort gesteld. En met pech langs de kant vind ik zeer oncomfortabel. Misschien is het nog leuk om te vertellen dat ik afgelopen voorjaar bij Hilversum een heel oude en roestige Volvo 240 rond een rotonde zag scheuren. Het was een wagen met een Zweeds kenteken en achter het stuur zat een zeer oude mevrouw met een sigaar in haar mond (niet zo'n dunnetje, maar een echte bolknak). Toen dacht ik: zo kan het ook en ik besloot om door te rijden met mijn auto tot ie uit mekaar valt. Maar of ik dat ga halen...
Was ik vergeten te zeggen: ik rijd liever niet nieuw. De auto's van tegenwoordig, en zeker Volvo's, kunnen zulke kilometerstanden aan dat ik het prima vind om in een oudere auto te rijden. Maar dan wil ik 'm wel optimaal houden. En natuurlijk volgens het boekje laten onderhouden. Bij de Volvo-dealer zodat ik Volvo Assistance heb. Op die manier denk ik 'zo goed als nieuw' te kunnen rijden. Een ander chroompje of klokje interesseert me niet zoveel. Een lekkere motor, vierwielaandrijving en ruimte wel! En leren bekleding, een Air Quality System, rondom airbags, LM-velgen, standverwarming... de hele bups zit erop en ik geniet er steeds weer van.
Ik startte dit topic om erachter te kunnen komen of ik wel verantwoord bezig ben. Want als ik heel veel kosten kan verwachten, dan zoek ik een andere auto met veel minder kilometers. Maar liever niet, want deze bevalt me nog zo goed.
Ook wil ik graag weten wat er aan reparaties te verwachten is om pech voor te zijn (een nadeeltje van 'oudere' wagens met hogere KM-standen).
Ooit versleet ik Mecedessen 300 en 250. En het viel me op dat bij drie auto's die ik achter elkaar had, de dynamo rond de 180.000 KM kaduuk ging. Dat was bij diesel of benzine gelijk. Zou zoiets ook voor m'n XC70 gelden, dan kan ik daar op inspelen. Ik heb tijdens vakanties in Frankrijk met m'n vorige en met deze Volvo met een geel lampje brandend terug moeten rijden en dat geeft toch enige spanning. (Ik spreek amper Frans.) Maar goed, we zijn weer teruggekomen.
Nu ik dit zo overlees, denk ik dat ik overkom als een zekerheidszoekend mannetje. Dat valt echt wel mee hoor, maar ik ben gewoon op m'n comfort gesteld. En met pech langs de kant vind ik zeer oncomfortabel. Misschien is het nog leuk om te vertellen dat ik afgelopen voorjaar bij Hilversum een heel oude en roestige Volvo 240 rond een rotonde zag scheuren. Het was een wagen met een Zweeds kenteken en achter het stuur zat een zeer oude mevrouw met een sigaar in haar mond (niet zo'n dunnetje, maar een echte bolknak). Toen dacht ik: zo kan het ook en ik besloot om door te rijden met mijn auto tot ie uit mekaar valt. Maar of ik dat ga halen...
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
XC70, 2.5T, My 2003
-
- 2nd Gear member
Pippi Langkous-op-leeftijd op weg naar The Bulldog in Amsterdam?AlbertS80 schreef:Misschien is het nog leuk om te vertellen dat ik afgelopen voorjaar bij Hilversum een heel oude en roestige Volvo 240 rond een rotonde zag scheuren. Het was een wagen met een Zweeds kenteken en achter het stuur zat een zeer oude mevrouw met een sigaar in haar mond (niet zo'n dunnetje, maar een echte bolknak).
- Oceanracer
- Geartronic member
Een paravan zit onder je voorruit. Deze dient als opvangbak voor vuil en regen en heeft links en recht voor het afvoeren van regenwater daarvoor bedoelde roosters.AlbertS80 schreef:(Wat is trouwens een paravan? Van Dale geeft aan dat een paravaan een apparaat tegen zeemijnen is, maar dat zal je wel niet bedoelen)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Albert, een carter-damp-afzuig-systeem is niet veel meer dan een aantal slangetjes inclusief vlamdover die de oliedampen in je carter terugvoeren naar de inlaatzijde van de motor.
Oliedampen ontstaan door lekkage langs de zuigers (geen zorgen maken !) en die mogen niet in het milieu terecht komen. Dus worden ze teruggevoerd naar de inlaatzijde om weer te laten verbranden.
Over de kosten kan de garage je meer vertellen. Ik denk enkele tientjes materiaal en een uur werk. Meer hoeft het niet te zijn.
Oliedampen ontstaan door lekkage langs de zuigers (geen zorgen maken !) en die mogen niet in het milieu terecht komen. Dus worden ze teruggevoerd naar de inlaatzijde om weer te laten verbranden.
Over de kosten kan de garage je meer vertellen. Ik denk enkele tientjes materiaal en een uur werk. Meer hoeft het niet te zijn.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- Wolfs XC
- 5th Gear member
Als de auto nog zo goed bevalt zou ik lekker door blijven rijden. Je zegt zelf al rekening te houden met eventueel hogere kosten voor onderhoud. Deze kosten zullen lager zijn dan de afschrijving van een nieuwe auto.
Met de km's die jij per dag maakt heeft de motor niets te lijden. Een verdamper, startmotor, draagarmen en dynamo zullen er ongetwijfeld een keer aankomen bij +300.000km als deze al niet een keer vervangen zijn.
Laat voor de zekerheid ook eens kijken naar de olie van de Haldex. Kan geen kwaad. Heb je ooit problemen gehad met de Haldex (haakse overbrenging vd achterwielen)?
Onze XC (handgeschakeld) heeft pas 168.000 op de teller. Heb dus nog even te gaan
Met de km's die jij per dag maakt heeft de motor niets te lijden. Een verdamper, startmotor, draagarmen en dynamo zullen er ongetwijfeld een keer aankomen bij +300.000km als deze al niet een keer vervangen zijn.
Laat voor de zekerheid ook eens kijken naar de olie van de Haldex. Kan geen kwaad. Heb je ooit problemen gehad met de Haldex (haakse overbrenging vd achterwielen)?
Onze XC (handgeschakeld) heeft pas 168.000 op de teller. Heb dus nog even te gaan

XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- AlbertS80
- 3rd Gear member
Nou, ik ben weer een boel wijzer.
Ik weet wat een paravan is, heb Pipi Langkous gezien en hoef mee geen zorgen te maken!
Dank allemaal.
Ik weet wat een paravan is, heb Pipi Langkous gezien en hoef mee geen zorgen te maken!

Dank allemaal.
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
XC70, 2.5T, My 2003
- AlbertS80
- 3rd Gear member
En nu weet ik op de valreep ook nog dat ik bij de volgende beurt naar de Haldex-olie ga laten kijken. Want dat ga ik zeker ook laten doen, hoewel ik nog geen problemen heb ondervonden met de Haldex. Dank Wolfs.
Vandaag trouwens een ritje gemaakt in de sinds eergisteren nieuwe tweedehandse RAV van mijn vrouw. Heeft geen automaat en we kwamen in een fikse file. Wat een narigheid is dat zeg; constant koppelen en schakelen...
En wat miste ik het Air Quality System! De hele weg stank van de auto's voor je.
Vandaag trouwens een ritje gemaakt in de sinds eergisteren nieuwe tweedehandse RAV van mijn vrouw. Heeft geen automaat en we kwamen in een fikse file. Wat een narigheid is dat zeg; constant koppelen en schakelen...
En wat miste ik het Air Quality System! De hele weg stank van de auto's voor je.
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
XC70, 2.5T, My 2003
-
- 5th Gear member
Als je jouw auto ziet Albert dan geef je hem zeker geen 300dkm als eerste!
Grappig trouwens dat je mijn schoonmoeder tegengekomen bent op de rotonde, lief vrouwtje hoor maar ze is helemaal weg van die Lewinski sigaren
Ik denk dat je bij de garage kan vragen om alle vloeistoffen eens na te lopen.
Zeker even alles op niveau checken en wellicht vernieuwen.
Het flushen van de bak heb ik ook al eens laten doen, maar ik heb geen verschil gemerkt.
Of je het gaat merken is maar de vraag, zoals je aangeeft rijd je met respect voor het materiaal dus echt zwaar belasten zit er niet in.
Maar goed, wie weet voor dat geld is het een poging waard.
Als je bak echt problemen geeft dan kan je hem ook eens laten reviseren, alleen natuurlijk bij serieuze problemen.
Geeft de garage aan dat deze vervangen moet gaan worden dan is dat een optie.
Maar dan is deze weer als nieuw en zo zal de auto gaan rijden ook voor heel wat minder geld dan een nieuwe bak!
Verder:
Ik weet niet wat er al aan onderhoud gedaan is aan je auto maar ik kom op de volgende dingen:
- Remschijven + blokken (daar waar nodig, misschien zijn ze nog als nieuw).
- Remleidingen en druk eens nalopen bij garage?
- Distributieriem, ik weet niet of die al eerder vervangen is, denk het wel maar ik zet hem erbij.
- Accu (tenslotte komt de winter er weer aan).
- Sluitrubbers van deuren nalopen (zijn ze nog goed, niks aan doen).
- Een doosje Bougie vonkjes mochten deze opraken.
O ja en misschien een uitgebreide detailingbeurt om de lak weer eens helemaal in nieuw staat te krijgen!
Grappig trouwens dat je mijn schoonmoeder tegengekomen bent op de rotonde, lief vrouwtje hoor maar ze is helemaal weg van die Lewinski sigaren

Ik denk dat je bij de garage kan vragen om alle vloeistoffen eens na te lopen.
Zeker even alles op niveau checken en wellicht vernieuwen.
Het flushen van de bak heb ik ook al eens laten doen, maar ik heb geen verschil gemerkt.
Of je het gaat merken is maar de vraag, zoals je aangeeft rijd je met respect voor het materiaal dus echt zwaar belasten zit er niet in.
Maar goed, wie weet voor dat geld is het een poging waard.
Als je bak echt problemen geeft dan kan je hem ook eens laten reviseren, alleen natuurlijk bij serieuze problemen.
Geeft de garage aan dat deze vervangen moet gaan worden dan is dat een optie.
Maar dan is deze weer als nieuw en zo zal de auto gaan rijden ook voor heel wat minder geld dan een nieuwe bak!
Verder:
Ik weet niet wat er al aan onderhoud gedaan is aan je auto maar ik kom op de volgende dingen:
- Remschijven + blokken (daar waar nodig, misschien zijn ze nog als nieuw).
- Remleidingen en druk eens nalopen bij garage?
- Distributieriem, ik weet niet of die al eerder vervangen is, denk het wel maar ik zet hem erbij.
- Accu (tenslotte komt de winter er weer aan).
- Sluitrubbers van deuren nalopen (zijn ze nog goed, niks aan doen).
- Een doosje Bougie vonkjes mochten deze opraken.
O ja en misschien een uitgebreide detailingbeurt om de lak weer eens helemaal in nieuw staat te krijgen!
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 2nd Gear member
Albert, lekker blijven rijden! Mijn XC90 zit nu op de 270 maar ook ik hou alleen maar van een oude Volvo. Moet historie hebben en samen dingen meegemaakt....
Met groet,
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
- AlbertS80
- 3rd Gear member
Dank Asta en vmcc. Da's ook geen geringe KM-stand Patrick!
Als ik even mag resumeren wat dit draadje heeft opgeleverd:
buiten het normale onderhoud en de vervanging van normale slijtagedelen kun je dus bij uitzondering te maken krijgen met een versnellingsbak-revisie en een nieuwe turbo.
Ook dat zie ik als normale slijtage en dat komt, zo te lezen hier (en op het forum), niet zo vaak voor. Al met al vind ik een Volvo XC70 dan een erg betrouwbare en degelijke wagen.
Het is toch niet gering wat er allemaal aan techniek en elektronica inzit. En als ik de te verwachten kosten afzet tegen het comfort en rijplezier van zo'n oudere Volvo, dan ben ik heel tevreden. Ik rijd 'm privé en declareer m'n zakelijke kilometers aan mijn eigen bedrijf. Mij hoor je niet klagen!
Als ik even mag resumeren wat dit draadje heeft opgeleverd:
buiten het normale onderhoud en de vervanging van normale slijtagedelen kun je dus bij uitzondering te maken krijgen met een versnellingsbak-revisie en een nieuwe turbo.
Ook dat zie ik als normale slijtage en dat komt, zo te lezen hier (en op het forum), niet zo vaak voor. Al met al vind ik een Volvo XC70 dan een erg betrouwbare en degelijke wagen.
Het is toch niet gering wat er allemaal aan techniek en elektronica inzit. En als ik de te verwachten kosten afzet tegen het comfort en rijplezier van zo'n oudere Volvo, dan ben ik heel tevreden. Ik rijd 'm privé en declareer m'n zakelijke kilometers aan mijn eigen bedrijf. Mij hoor je niet klagen!

S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
XC70, 2.5T, My 2003
- AlbertS80
- 3rd Gear member
Even een update: dinsdag gaat 'ie naar de dealer en dan flushen ze de bak. Mijn klacht (bij 90 km een 'bonk' voelbaar en vervolgens in de noodloop) zou hiermee opgelost zijn. De Haldex-olie kijken ze bij beurten sowieso na. (dank Asta) En vrijdag wordt mijn bestuurdersstoel opgevuld door de firma Klaver in Ermelo (had het adres van dit forum). Al met al denk ik volgende week zaterdag weer helemaal in 'een nieuwe' te rijden.
En dat komt mooi uit tijdens de Westland-rit op de zondag daarna!
En dat komt mooi uit tijdens de Westland-rit op de zondag daarna!
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
XC70, 2.5T, My 2003
- AlbertS80
- 3rd Gear member
Nou, vandaag m'n geflushte wagen opgehaald. Een 300.000KM-beurt en die bak doorspoelen, verder niets aan de hand. En dat doorspoelen heeft in elk geval opgeleverd dat de automatische bak (Geartronic) nu schakelt zonder dat je het voelt, en dat was hiervoor wel anders. Dat blijkt nu eenmaal zo te gaan: omdat je er elke dag in rijdt, ga je heel langzaam wennen aan het veranderende schakelgedrag. Je merkt er dus niets van. Maar als hij dan weer schakelt als nieuw, dan merk je dat wel degelijk!
Voor geïnteresseerden, het flushen kostte drie kannetjes van 2,5 liter versnellingsbakolie en een uurtje arbeid. Bij elkaar iets meer dan 300 euro. Laat ik hopen dat het nu opgelost is en er geen revisie nodig is. Zo te voelen in elk geval niet.
Voor geïnteresseerden, het flushen kostte drie kannetjes van 2,5 liter versnellingsbakolie en een uurtje arbeid. Bij elkaar iets meer dan 300 euro. Laat ik hopen dat het nu opgelost is en er geen revisie nodig is. Zo te voelen in elk geval niet.
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
XC70, 2.5T, My 2003
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Da's mooi met die automaat.
Veel plezier verder.
Veel plezier verder.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- AlbertS80
- 3rd Gear member
Ja mooi hè Mark. Waarschijnlijk helemaal opgelost.
Van Flevoland naar de Botlek is niet zo ver. Kom je ook?
Zie: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... sc&start=0
S80, 2.4/170, My 1999
XC70, 2.5T, My 2003
XC70, 2.5T, My 2003
- Wolfs XC
- 5th Gear member
Fijn dat het flushen geholpen heeft. Op naar de volgende 100.000km!AlbertS80 schreef:Nou, vandaag m'n geflushte wagen opgehaald. Een 300.000KM-beurt en die bak doorspoelen, verder niets aan de hand. En dat doorspoelen heeft in elk geval opgeleverd dat de automatische bak (Geartronic) nu schakelt zonder dat je het voelt, en dat was hiervoor wel anders. Dat blijkt nu eenmaal zo te gaan: omdat je er elke dag in rijdt, ga je heel langzaam wennen aan het veranderende schakelgedrag. Je merkt er dus niets van. Maar als hij dan weer schakelt als nieuw, dan merk je dat wel degelijk!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
Non-Volvo's
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Hallo !AlbertS80 schreef:Ja mooi hè Mark. Waarschijnlijk helemaal opgelost.
Toch een kleine 150 kilometer. Beslist geen straf met een Volvo, maar geen tijd aankomende zaterdag. Blij dat ik weer eens thuis ben om met m'n gezin bezig te zijn.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht: