iMIV-LE geeft bijgeluiden op een HU-603

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Emielskey
2nd Gear member

bovenstaande geprobeerd. geen resultaat. wel een voorlopige conclusie, maar ik weet niet of ik het goed heb.

Als ik de massa koppel aan de massa van de ipod stekker, hoor ik geen verschil, precies hetzelfde volume van de pieptoon (die meegaat op de dynamosnelheid vermoed ik)

Als ik de massadraad (gekoppeld aan de cigarettenaansteker, dus zelfde groep als de radio) langs de contactjes haal voor het linker en rechter audiokanaal in de ipod stekker, dan hoor ik de piep harder.

als ik de ipod koppel aan de stekker, dan wordt het geluid iets zachter. dat was me al bekend, maar ik trek dan de volgende conclusie:

het is GEEN aarde probleem, maar de stroom is te vervuild door de dynamo/auto electronica? want immers als ik de aarde tegen de audioingang houd, wordt de piep harder...
V70 MY06 2.4 T5 (260pk) FourC Geartronic HU-850 LPG/Prins
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Wat voor iPod heb je? 1tje met disk er in?
Blijkt regelmatig het probleem te zijn.
(ook bij andere automerken hoor en lees ik het terug).
Waarschijnlijk is het de disk die je terug hoort.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Emielskey
2nd Gear member

ja nee is dus iphone. nano doet het zelfde, en ook ipod met disk het zelfde.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Toch installatie dan na laten kijken.
Piep hoort er niet in te zitten zoals je het beschrijft...
(Nogmaals; een piepje of kraakje als je iPod op pauze zet en volume voluit of iPod niet aangesloten, kan ik me voorstellen, maar niet onder normale omstandigheden, ook niet bij zachtere passages bij klassiek, tenzij je het volume dus helemaal open moet zetten om je muziek normaal te horen, want dan is het opname volume te laag).
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Emielskey
2nd Gear member

misschien kom ik een keer langs dan, ik ben benieuwd hoe jij de piep ervaart. met popmuziek anno 2010, en dan de wat stevigere muziek heb je er geen last van. maar ga je naar een ballad, of wat jazz of klassiek dan is de piep nogal aanwezig. op de radio en CD speler van de auto (HU-850) helemaal niet. muisstil.

kortom ik ben benieuwd wat je ervan vindt en of je 1,2,3 een oplossing hebt!
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ik denk dat het verstandig is je inbouwende partij nog een x naar het geheel te laten kijken. Tevens dan eens te controleren of de splitter daadwerkelijk gebruikt is.

Wil beste even luisteren, met alle plezier, maar het lijkt me goed dat de partij die inbouwt zijn verantwoordelijkheden neemt en hier eerst naar luistert?
www.volvotech.eu

Emielskey
2nd Gear member

ik ben de inbouwende partij ;)

ik heb het helemaal volgens de aanwijzingen gedaan, alles doet het ook precies zoals het moet werken, maar dan als bonus met een piep.

ik weet heel eventjes niet precies wat je met de splitter bedoelt?
Emielskey
2nd Gear member

overigens een correctie: De piep wordt harder als ik de ipod aansluit, en niet andersom zoals ik eerder schreef. Ik zal binnenkort een filmpje maken, zodat jullie kunnen horen hoe bijvoorbeeld een chopin sonate klinkt bij mij in de auto ;)

:-({|=
Rob2u
5th Gear member

Emielskey schreef: ik weet heel eventjes niet precies wat je met de splitter bedoelt?
Daar bedoeld hij mee de door VolvoTech geleverd splitterkabel die je kan gebruiken om zonder draden door te knippen de iMiv aan te sluiten op de standaard stekkers/connector van de HU (door gewoon de standaard stekkers in te prikken).
Emielskey schreef:Ik zal binnenkort een filmpje maken, zodat jullie kunnen horen hoe bijvoorbeeld een chopin sonate klinkt bij mij in de auto ;)

:-({|=
Ik ben heel benieuwd want dan kan ik horen of het precies zo klinkt als de "piep" bij mij, maar dan met de Midzomernachtsuites van Grieg :D
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Emielskey
2nd Gear member

Hier de link naar de video die ik vandaag heb gemaakt over de piep van de imiv/ipod combinatie, bij 0 graden celcius.

-check de piep
-en de "brom" bij het intrappen der rem.
-muziek is van miles davis

http://www.youtube.com/v/OL4qWC4aEVU&hl ... fs=1&rel=0
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Door ons geleverd? CD-C als bron? Onwaarschijnlijk...
Voor jouw auto wordt SAT als bron uitgeleverd.

Anyway, kom svp langs (afspraakje svp), via internet blijft dit toch echt een gok.
www.volvotech.eu

Emielskey
2nd Gear member

VolvoTech schreef:Door ons geleverd? CD-C als bron? Onwaarschijnlijk...
Voor jouw auto wordt SAT als bron uitgeleverd.
Hee daar, Ik heb de imiv uit canada laten komen en zelf ingebouwd.

Alles zit goed, ik was binnen een uurtje klaar, het is bij wijze van spreken "plug and play". Hij werkte ook gelijk, via de Satteliet ingang, net als nu.

Ik heb het apparaatje met andere firmware geflashed, om uit te sluiten dat het aan het satteliet kanaal ligt. Ligt het ook niet aan, want de piep is hetzelfde.

ik wil best een keer langs komen, want die piep is irritant!
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Even mail svp voor afspraak voorstel.
www.volvotech.eu

Rob2u
5th Gear member

Emiel, een duidelijk en goed hoorbaar effect op het filmpje!

Het gierende geluid, afhankelijk van het toerental, heb ik niet. :D

Maar dat gefluit en gepiep als het nummer van Miles Davis speelt (start bij ca. 40sec) is heel herkenbaar :( Bij mij dus precies hetzelfde geluid; ik heb ook een Brodithouder maar dan met een iPod classic 120GB.

@Bob, is dit voor jou herkenbaar (dus dat geluid vanaf ca. 40sec) en begrijp ik nu goed dat dit meer voorkomt?
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Emielskey
2nd Gear member

Rob2u schreef:Maar dat gefluit en gepiep als het nummer van Miles Davis speelt (start bij ca. 40sec) is heel herkenbaar :(
Volgens mij is dat wat je aangeeft, rob, de ruis op de opname van de muziek, want als ik de ipod weer op pauze zet, stopt ook de ruis!

Ik moet er bij vertellen dat ik vind dat de camera niet een precies beeld geeft, de piep is in het echt extra vervelend ;)

ik ben blij voor je dat je dat gierende geluid niet hebt, ik ga binnenkort wel eens langs de mannen van volvotech denk ik.
Rob2u
5th Gear member

Emielskey schreef:
Rob2u schreef:Maar dat gefluit en gepiep als het nummer van Miles Davis speelt (start bij ca. 40sec) is heel herkenbaar :(
Volgens mij is dat wat je aangeeft, rob, de ruis op de opname van de muziek, want als ik de iPod weer op pauze zet, stopt ook de ruis!
Inderdaad is ook bij mij het gefluit weg als je de iPod stopt maar ik weet zeker dat dit niet in de opname zit. Het is nl. exact hetzelfde bijgeluid bij ALLE muziek, klassiek of pop of jazz.....

En als ik de opnamen afspeel via koptelefoon (direct aan de iPod) of via de Apple AV-kabel (met iPod dock connector) aan een audioversterker is dit bijgeluid er NIET en is de muziek superzuiver en geheel zonder enig bijgeluid!!
will1951
Starter

Heb hetzelfde probleem met de IMIV classic. Gierend geluid (ook bij afgekoppelde IPHOne) en ratel bij remmen

Wat is er bij jouw gedaan om dit op te lossen?

Groet
.

Emielskey schreef:
Volgens mij is dat wat je aangeeft, rob, de ruis op de opname van de muziek, want als ik de iPod weer op pauze zet, stopt ook de ruis!

Ik moet er bij vertellen dat ik vind dat de camera niet een precies beeld geeft, de piep is in het echt extra vervelend ;)

ik ben blij voor je dat je dat gierende geluid niet hebt, ik ga binnenkort wel eens langs de mannen van volvotech denk ik.
Emielskey
2nd Gear member

inmiddels in het bezit van een ipad, en daar valt me op dat als ik die aansluit, dat er erg veel ruis te horen is. Verder is de piep bij mij iets minder, nadat ik alle stekkers rondom de imiv en de navigatie dvd wat bewogen, en eruit-erin gestoken heb. (dus de kabels/stekkers die normaal uit het zicht zijn). Maar ideaal is het nog niet. Vergeleken met de CD speler is het een groot verschil.
M@rcel
6th Gear member

<offtopic>
Hé Emiel,

Hoe staat de nieuwe CD ervoor?
</offtopic>
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Emielskey schreef:inmiddels in het bezit van een ipad, en daar valt me op dat als ik die aansluit, dat er erg veel ruis te horen is. Verder is de piep bij mij iets minder, nadat ik alle stekkers rondom de imiv en de navigatie dvd wat bewogen, en eruit-erin gestoken heb. (dus de kabels/stekkers die normaal uit het zicht zijn). Maar ideaal is het nog niet. Vergeleken met de CD speler is het een groot verschil.
Even per email een afspraakje maken om langs te komen bij ons, dan kijken we er naar.
www.volvotech.eu

Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”