Arbeidskosten kleppenstellen v70 t5 vasteklepstoters.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gast

Misschien kan @Hadico iets betekenen?

Als je los motorblok hebt op een bok, kan je het in 1 dag uitleggen.
En ook nog iets van "gevoel" bijbrengen, 2 rechter handen blijft natuurlijk noodzakelijk.
Dus je hebt nodig een motorblok, ruimte en een docent.
Gereedschap is al ter beschikking gesteld. :wink:
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Je kunt op zaterdag bij Nordicar in Heerhugowaard een brug huren voor 25 euro, van 0900 tot 1700. Ze hebben uit mijn hoofd 6 bruggen staan, en je hebt een magazijn vol onderdelen en een Nordicar/volvo monteur die rondloopt. Als je van tevoren aangeeft dat jullie er 6 gaan doen dan kunnen ze ook voor voldoende voorraad zorgen van onderdelen... Je moet denk ik wel op tijd klaar zijn want anders hebben de heren van Nordicar 's maandags een probleem :wink:
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

6 gaan doen???????
geen idee wat voor werk het is,het kleppen stellen van een 5 cilinder?
6x kleppen stellen is een week werk!
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Je hebt geen brug nodig.

Het lijkt me de bedoeling dat iedereen zijn eigen wagen onder handen neemt en dat de docent rondloopt en adviseert?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dat is niet mogelijk,aan eentje heb je de handen al vol!
Je kunt niet zomaar iemand laten sleutelen,je moet echt wel weten waar je mee bezig bent,de bedoeling is dat hij daarna weer netjes loopt en bijv niet lekt enz enz.
Het is een hele klus dat stellen!
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

ok, duidelijk. Dan is een keer voordoen dus een meer realistische optie?
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

M@rcel schreef:ok, duidelijk. Dan is een keer voordoen dus een meer realistische optie?
Dat is ook voldoende voor mij. Ik denk als je éénmaal zoiets gezien hebt je zelf perfect kan oordelen of je je er zelf toe in staat ziet. Als je dan bovendien nog mee krijgt waar je moet op letten, en wat tips en tricks,....
Meer moet dat in eerste instantie niet zijn.
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Is voor mij ook voldoende
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Misschien de Volvo van S3Wage een optie om te stellen?
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Natuurlijk ben ik egoïstisch genoeg om mijn wagen als demo-object aan te bieden :)
205.000km gelopen waarvan ruim 95.000 km op LPG zonder ooit gesteld te zijn. Voorzien van traditioneel Falshlube systeem.

Maar ik ben prima tevreden met een plaats op de "reserve-lijst" van demo-wagens.
Gast

Ik denk dat degene die het meest wil schuiven, naar de docent, zijn auto als demo beschikbaar mag stellen. :P
Of zou loten eerlijker zijn? :lol:
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Gaat niet goed komen niet ,je hebt er teveel speciaalgereedschap bij nodig om het meerdere tegelijk te (laten) doen voorts is het een klus waar iets meer bij komt kijken dan even een stel stoters erin plaatsen,de distributie en de tandwielen moeten los voorts moet je met het bovendeksel verwijdert per twee kleppen de speling meten per cilinder (met spec ger.) de keerringen voor en achter op de assen moeten vervangen worden (spec. ger.) na het stellen de nokkenassen weer op tijd zetten (spec.ger.)en de tandwielen ook op tijd zetten.
Leuk idee om het ergens als studie ding te doen maar gezien de tijd die je hiervoor nodig hebt en de hoeveelheid spec. gereedschap en buiten de vraag of alle maten stoters in huis zijn(je weet nl niet wat je nodig hebt) niet haalbaar om dit met meerdere tegelijk te doen.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Om er eentje te doen is er gereedschap,onderdelen enz enz...
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Gereedschap is hier ook geen probleem maar als er bv een bus niet in huis is sta je wel stil en als dit op een zaterdag is dan word het dinsdag voor je hem kunt afbouwen.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dat is waar...
Gast

Jullie gaan me toch niet vertellen dat jullie iedere keer de oude stoterbussen hebben weggegooid? :P
Ik heb ook nog wel een (heel klein) voorraadje in een oliebad.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik heb er 200:):)
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Dan weet je ook hoeveel maatjes er zijn, en wat er overblijft is meest de dik(s)te die je net niet nodig hebt zeker niet als het op gas draait je hebt dan meest de dunnere nodig en hou je dus de dikke over(tot de werkbank geruimd word).
Dit speelde ook al met de oude klepstelplaatjes,op een gegeven moment had je een kist vol met dikke en niente dunne omdat ze af fabriek op een dikke maat geleverd worden zodat je in de toekomst met een dunne de boel kunt afstellen.
Mogelijk is ook nog als de dunste niet dun genoeg is om met een dremel het centrale punt in het hoedje af te slijpen maar dan ben je bezig om het einde cilinderkop verhaal iets uit te stellen.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik ken een revisiebedrijf die de bussen die je meestal over houdt weer netjes op maat maakt,zonder de minimale hoogte te overschrijden natuurlijk,ze zijn door en door gehard die bussen,dus dat is geen probleem..
En het spaart een hoop geld uit op deze manier!
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

Ramon&Ramon schreef:Ik ken een revisiebedrijf die de bussen die je meestal over houdt weer netjes op maat maakt,zonder de minimale hoogte te overschrijden natuurlijk,ze zijn door en door gehard die bussen,dus dat is geen probleem..
En het spaart een hoop geld uit op deze manier!
Dat de motor effectief gesteld zou zijn achteraf zou ideaal zijn, maar is er nergens zo'n blok (2.5T) uit de sloop te halen ( staat relatief onbelangrjk) waarop we de manier van werken kunnen leren. Draait het ding achteraf niet dan is er geen man overboord.
Mij gaat het meer om:
hoe doe ik het blok open, waar zit wat, hoe breng ik de distributieriem correct terug aan, waar zitten de stoterbussen, hoe meet ik de speling, hoe bestel ik de juiste parts, enz,....
Idealiter natuurlijk op een voorbeeldwagen die daarna terug rijdt. De mijne is net gesteld.
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”