Pagina 2 van 2
Geplaatst: 03.11.2009 - 13:24
door Fredhead
Even goed lezen 945i, er staat mits de veer in beiden gevallen goed past dan maakt het voor de veerprogressie niets uit.
In het geval van BBC2006 paste de veer onderteboven niet goed in de schotel waardoor hij verkeerd werd belast
Geplaatst: 03.11.2009 - 13:31
door edraket
Leg eens uit. Ik heb al uitgelegd waarom ik van mening ben dat het niets uitmaakt, ik heb van jou nog geen argumenten gehoord.
Geplaatst: 03.11.2009 - 19:20
door motorfret
de veercurve loopt hetzelfde bij een veer, of je nu de dichte windingen boven of onder hebt. zowel voor lineaire veren, als voor progressieve veren.
enigste voordeel van de dichte windingen boven, is idd een iets lager onafgeveerd gewicht.
Nadeel is weer dat je zwaartepunt iets (...) hoger ligt.

Geplaatst: 03.11.2009 - 23:40
door edraket
Dat zei ik ook al, alleen beweert 945i iets anders. Ik ben erg benieuwd naar zijn verklaring daarvoor.
Geplaatst: 04.11.2009 - 00:04
door Ramon&Ramon
Koni adviseerd bij gelijkzijdige veren boven en onder,de dichtste windingen onder te monteren,vanwaar acte...
Geplaatst: 05.11.2009 - 12:12
door maestro200
European Tuning plaatst ze toch andersom en ik mag aannemen dat ze toch
weten waar ze mee bezig zijn.
By the way de veren waren in 1e instantie bij mij dus onjuist geplaatst.(1 stuk dus)maar zoals al eerder vermeld,keurig netjes opgelost.
Geplaatst: 05.11.2009 - 18:15
door Goelette
ik heb ook de ervaring dat normaal de dichte windingen onder komen. Maar ook ik denk dat het niks uitmaakt, als het tenminste wel netjes in de schotel past.