Verlagingsset hoe te monteren?

Geleverd vanaf 2003
BBC2006
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 06.11.2006 - 13:22

Afgelopen week onze V50 en S40 laten verlagen met een Intrax verlagingssetje. Harstikke mooi maarrrrr.... :-x
De S40 rijdt als een natte dweil. Nu blijkt verdorrie de veer rechtsachter precies omgekeerd gemonteerd te zijn tov de linkerveer! Dank u wel Europeen Tuning!!!

rest nu de vraag: zo'n veer heeft aan de ene kant de windingen dicht bijelkaar zitten, aan de andere kant verder van elkaar af. Welke kant moet nu boven?

Heeft iemand hier ervaring mee, dan horen we het heel graag. :P

BBC2006
V50 T5 awd (en S40 T5 awd)
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27449
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Moet zo toch naar buiten, zal gelijk even kijken onder mijn auto.
Hier zit ook een intrax setje onder
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
BBC2006
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 06.11.2006 - 13:22

fredhead schreef:Moet zo toch naar buiten, zal gelijk even kijken onder mijn auto.
Hier zit ook een intrax setje onder
Graag!
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ga je toch gewoon terug?

Strakke windingen horen boven.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
BBC2006
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 06.11.2006 - 13:22

945i schreef:Ga je toch gewoon terug?

Strakke windingen horen boven.
Dacht ik ook al. Zo zijn ze gemonteerd op de V50.
Op de S40 linksachter naar boven, rechtsachter naar onderen.

Echter de tekst die erop geprint staat is als de dichte windingen boven
zitten, niet leesbaar (dan staat de tekst op zijn kop). Je zou zeggen dat de tekst leesbaar moet zijn als ze gemonteerd zijn. Enfin, Intrax bellen gaat niet, die zijn op de beurs tot einde van de week....

BBC2006
V50 T5 awd
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27449
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bij mij zitten de dichte windingen ook boven
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Vooropgesteld dat de laatste winding kwa vorm gelijk is aan beide zijden van de veer is het het meest logisch om de strakke windingen bovenaan te zetten zoals gesteld ivm het onafgeveerde gewicht. Er gaat dan zo min mogelijk gewicht op en neer, en dat is altijd beter. Maar zo'n groot verschil maken die paar ons nu ook weer niet uit. Ik vraag me dus af of het dweilerige weg is als de veer wordt omgekeerd.

Erg slordig overigens van European Tuning. Ik zou gewoon even terug gaan. Ze zullen het vast netjes oplossen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
BBC2006
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 06.11.2006 - 13:22

edraket schreef:Vooropgesteld dat de laatste winding kwa vorm gelijk is aan beide zijden van de veer is het het meest logisch om de strakke windingen bovenaan te zetten zoals gesteld ivm het onafgeveerde gewicht. Er gaat dan zo min mogelijk gewicht op en neer, en dat is altijd beter. Maar zo'n groot verschil maken die paar ons nu ook weer niet uit. Ik vraag me dus af of het dweilerige weg is als de veer wordt omgekeerd.

Erg slordig overigens van European Tuning. Ik zou gewoon even terug gaan. Ze zullen het vast netjes oplossen.
Ik neem aan dat ze dit morgen zullen oplossen. Heden zijn ze niet bereikbaar.

Het omgekeerd monteren van BEIDE veren zal niet zoveel uitmaken.
Maar eentje boven en de andere onder geeft een dweil op de weg.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Progressie van de veerkarakteristiek is anders...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
BBC2006
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 06.11.2006 - 13:22

945i schreef:Progressie van de veerkarakteristiek is anders...
dus... maakt het wel degelijk uit of je de dichte windingen boven of onder monteerd?.....
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Jazeker!
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
BBC2006
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 06.11.2006 - 13:22

945i schreef:Jazeker!
Ok. Dus morgen even naar ET
BBC2006
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 06.11.2006 - 13:22

BBC2006 schreef:
945i schreef:Jazeker!
Ok. Dus morgen even naar ET
Update: ET heeft het keurig snel verholpen (monteur terug geroepen van vrije dag...).

En nu stuurt de S40 wel kei strak. :P
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Mooi! :)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

edraket schreef: ik kan me niet voorstellen dat je dat merkt. .
Toch wel.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

edraket schreef: ik kan me niet voorstellen dat je dat merkt. .
Toch wel.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Had mijn post al verwijderd. Was niet meer relevant gezien de ervaring van BBC2006. Ik denk dat het meer te maken heeft met de pasvorm van de veer in de schotel boven en onder. Het kan best zijn dat de veer niet meer mooi recht wordt belast maar scheef op de veer. Vwb de veerkarakteristiek of veerprogressie maakt het niets uit of de veer op zijn kop zit of niet. Uiteraard vooropgesteld dat de veer in beide gevallen goed past!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dan zeg weer, toch wel. ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Toch wel wat>???
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Jij zegt dat het niks uitmaakt, ik zeg, toch wel.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”