Pagina 2 van 3

Geplaatst: 26.01.2010 - 20:16
door bart simpson
de afgelopen 3 jaar geen een....

Geplaatst: 26.01.2010 - 20:27
door JSS
Dat snap ik, maar van de jaren daarvoor.

Geplaatst: 26.01.2010 - 20:34
door bart simpson
JSS schreef:Dat snap ik, maar van de jaren daarvoor.
die onderverdeling is niet duidelijk, maar ook geen echte aantallen

Geplaatst: 26.01.2010 - 20:39
door euerw
JSS schreef:Dat snap ik, maar van de jaren daarvoor.
andere tijden.

ik hoop dat Volvo weer echt volbloed word zonder die focus motoren, maar bv een D5 2.0 zoals eerder besproken. ieder geval het zou zeker leuk zijn om weer een echye R tezien op de weg.
Nu Volvo juist eindelijk tussen de merken audi, Bmw en de taxi mag meten moeten ze op dat vlak ook mee doen anders blijf je een kleine doelgoep bedienen.
Toendertijd haalde de 850 ook veel vreemd merk rijders naar Volvo toe!

Geplaatst: 26.01.2010 - 20:41
door JSS
Jammer.. Maargoed, dat doet niets af aan het feit dat er inderdaad genoeg enthousiastelingen een nieuwe R met gejuich zouden ontvangen :D

Geplaatst: 26.01.2010 - 20:44
door bart simpson
ik zou die ene koper graag ontmoeten

Geplaatst: 26.01.2010 - 22:39
door FrankS60
Ik zal je het nummer van mn oom even geven BS, die zit al met smart te wachten op de nieuwe S60 en heeft zich onmiddelijk geinformeerd over eventuele tunebaarheid. Een R zou hem perfect uitkomen.

Geplaatst: 26.01.2010 - 22:45
door bart simpson
denk alleen niet dat Volvo voor alleen jouw oom een R gaat neerzetten

Geplaatst: 26.01.2010 - 23:18
door FrankS60
Het gaat erom dat je wel erg kritisch bent als het om een nieuwe R gaat, en ik geef je nu al een vrijwel zekere koper als er 1 zou komen. Geeft ook aan dat het echt nog wel leeft, de passie voor een echte R.

Geplaatst: 26.01.2010 - 23:30
door 945i
Zoek nog een paar duizend (suiker)oompjes en zet een handtekeningen actie op.

Geplaatst: 27.01.2010 - 00:08
door FrankS60
Hah ik krijg niks van de beste man hoor, maar ik denk niet dat je aan voldoende handtekeningen kunt komen. Zo slecht als BS het schetst is het echter ook niet denk ik.

Geplaatst: 27.01.2010 - 08:44
door bart simpson
Zo slecht is het dus wel, is er een zekere markt zou hij er zeker zijn

Geplaatst: 27.01.2010 - 12:44
door FrankS60
bart simpson schreef:ik zou die ene koper graag ontmoeten
Hier is er 1.

Geplaatst: 27.01.2010 - 13:24
door bart simpson
@ FrankS60, de laatste "R" had een slechte prijskwaliteitsverhouding (het ding was in verhouding tot een 850R veel te duur) en niet speciaal genoeg.
Met alle respect voor dus maar ikzelf zie geen kopersgroep voor een snelle S60 van > € 65.000,-- of daaromtrend, in Zweden zien ze die ook niet zo.

Geplaatst: 27.01.2010 - 13:34
door diesel01
bart simpson schreef:@ FrankS60, de laatste "R" had een slechte prijskwaliteitsverhouding (het ding was in verhouding tot een 850R veel te duur) en niet speciaal genoeg.
Met alle respect voor dus maar ikzelf zie geen kopersgroep voor een snelle S60 van > € 65.000,-- of daaromtrend, in Zweden zien ze die ook niet zo.
Idd ik denk dat de kopers van een M RS AMG andere kopers zijn(lees een andere portomonee hebben) dan diegene die een R kopen.
Ik denk dat een T6 of T5 meer publiek trekt dan een R en beter aansluit wat Volvo voor ogen heeft als marktstrategie.

O T Wat voor blok met welke specificatie zou in aanmerking komen voor een R badge?(gewoon uit nieuwsgierigheid)

Geplaatst: 27.01.2010 - 15:14
door FrankS60
bart simpson schreef:@ FrankS60, de laatste "R" had een slechte prijskwaliteitsverhouding (het ding was in verhouding tot een 850R veel te duur) en niet speciaal genoeg.
Met alle respect voor dus maar ikzelf zie geen kopersgroep voor een snelle S60 van > € 65.000,-- of daaromtrend, in Zweden zien ze die ook niet zo.
Daar ben ik het mee eens, er is geen grote groep die staat te popelen om er 1 te kopen. Hij zal markttechnisch ook niet haalbaar zijn als je kijkt naar inkomsten vs uitgaven van volvo voor de productie. Het ging me alleen om het feit dat jij eerder aangaf dat er niemand te vinden zou zijn, en zo erg is het nou ook weer niet gesteld.

Die Amerikanen daarintegen hebben meer met dat soort auto's, al zou een R voor alleen de amerikaanse markt natuurlijk ook geen optie zijn.

Geplaatst: 27.01.2010 - 15:16
door bart simpson
Amerikanen? die hebben een V8 of een R nodig om in een noodtempo de 55 mph te halen... dat zal ook nog wel een keer veranderen als de brandstof daar ook 1 USD de liter kost

Geplaatst: 27.01.2010 - 15:23
door 945i
Ho ho, in sommige staten mag je tegenwoordig 65 mph, er zijn er zelfs waar je 75 mph mag. 8)

maar goed, de trend naar kleiner en zuiniger is ook daar allang ingezet. :)

Geplaatst: 27.01.2010 - 15:29
door FrankS60
Klopt, heb er een tijdje gewoond en t zijn echt imbecielen als het op motorisering aankomt. Ze halen ook 0 vermogen uit die idioot grote blokken en nog zijn ze niet erg betrouwbaar. Zwaar verouderde concepten vaak maargoed, dat is een andere discussie.

Ze begonnen al te janken toen het richting de $4,- /gallon (3,8L) ging, dus dat was ongeveer 1 dollar de liter. Het is nu rond de $3,- de gallon, zeg maar $0,80 de liter. Dus zeg even voor het gemak 0,60 euro de liter. Echt niet normaal...

EDIT: waarom staat er lieverd in plaats van i d i oot grote blokken zoals ik het getypt hebt? :lol:

Geplaatst: 27.01.2010 - 22:25
door euerw
kan ook nog steeds niets begrijpen betreft het feit dat ze daar niet in een diesel willen rijden in personen auto`s , lijkt mij dat er een wereld open gaat voor ze