Pagina 2 van 2

Geplaatst: 11.02.2006 - 20:38
door Hans
Kun je nagaan, ik ben na m'n eerste D5 eerst renault diesel gaan rijden en tien passat tdi......en toen weer een D5...jonge wat was ik blij dat ik weer "thuis"was..

Geplaatst: 11.02.2006 - 22:06
door Richard
Tsja bij mij ging het steeds verder omhoog. Van een passat diesel met 70 pk naar een passat tsi met 90pk daarna een v40 met 115 pk diesel en nu de D5.

Geplaatst: 11.02.2006 - 22:55
door kremers
heb zelf in een Passat 130 pk gereden, dit is natuurlijk niet te verglijken met een volvo.
vermogen was goed maar eindeffect autobaan wat minder, laat je hem chippen dan komt er ca. 35 pk bij en een koppel van ca. 340 NM.
kost tussen de 400 en 1000,-

je kan natuurlijk nog meer vermogen eruit persen tot ca. 200 pk uit zo'n blok met aan NM ca. 390 , maar of het dan nog lang rijdt als je een stevige/zware rechtervoet hebt alles slijdt natuurlijk eerder waaronder de aandrijving,koppeling, turbo en meer ...



voor 450,- zou ik eens informeren bij www.tuning-factory.nl

2.4D vermogen/ chippen

Geplaatst: 04.02.2008 - 21:31
door ...
...

Geplaatst: 05.02.2008 - 07:20
door Hans
Ha PLC. Dat is even een oud topic uit de lappenmand halen.
Proficiat met je V70.
Waar heb je 'm laten chippen?

Geplaatst: 05.02.2008 - 09:31
door bert67
Idd, toen was ik nog op zoek naar een v70.
Heb intussen 25000 km naar volle tevredenheid met een D5 erop zitten.
Ik zou ter vergelijking nog wel eens in een 2.4d willen rijden.
Volgens Autopolar (waar die 2.4d toen stond) maakt het niet zoveel uit en kom je met die 2.4d ook vlot met het verkeer mee.
Het is idd maar net waar je uit komt en wat je er mee doet.
Ik kom uit een v40 met 95 pk en dan is de D5 de hemel zeg maar!

Geplaatst: 05.02.2008 - 09:44
door ...
...

Geplaatst: 05.02.2008 - 11:27
door Carfreak
Hoe is dat nou?

Zo in de hemel zeg maar?

Geplaatst: 05.02.2008 - 11:44
door ...
...

Geplaatst: 05.02.2008 - 17:00
door bartv70
Hoi,

Wat kan ik zeggen?

Heb zelf een 2.4D van eind 2003, nu (130.000km.) 9 mnd in bezit.
Auto komt uit België van off. Volvo-dealer met selected used car garantie.
Ook deze heeft een update gehad van 130 naar 198PK.(rica)
In België betaal je belasting naar (motor)vermogen, dus chippen is gewilde manier
van powerboost.
Tuning is door Volvodealer zelf gedaan en had geen invloed op de garantie(op papier).
Inmiddels wel een nieuw vliegwiel en complete koppeling erin, onder garantie!
Of dit een gevolg is van de tuning weet ik niet, maar het mag duidelijk zijn dat de aandrijflijn het aardig voor de kiezen krijgt.
Rijden is geweldig, supersnel en iets zuiniger dan standaard.
Wel komt al het vermogen wat piekerig over, je moet echt met beleid gasgeven.
80 km/pu in 3 en volgas, bij nat wegdek, levert in elk geval ingrijpen van het DSTC op.

Groetjes BartV70

Geplaatst: 05.02.2008 - 17:19
door Carfreak
Plc schreef:Carfreak, geen herkenning?
Nieuwe auto kopen of je vrouw lief aankijken .... net waar je voorkeur naar uitgaat
Oh?
:D

Re: d5 of 2.4d?

Geplaatst: 05.02.2008 - 19:54
door MdV-V70
bert67 schreef:Ik zit met een dilemma.
Heb hier al vaker gezegd dat ik erg zit te twijfelen tussen mijn v40 1.9d op rijden of een v70 kopen.

Vandaag maar eens wezen winkelen. Wat valt me op?
Bij 2 bedrijven een v70 2.4d gezien, begin 2003 voor een prijs die aanmerkelijk lager ligt dan een v70d5 uit 2002 of 2001. Dus jonger rijden, voor minder geld, echter met minder pk`s. (130 ipv 163)
Wie helpt mij? Hoe loopt die 130 pk versie? Wat ik heb begrepen is het hetzelfde blok, maar dan elektronisch teruggekieteld. Dat is dan ws wel gunstig voor de levensduur, maar hoe zit het met verbruik e.d.
Wie kan mijn zijn mening eens geven over die 130 pk versie?
Nadat mijn Passat 1.9TDI met 412.000km een tweede leven kreeg in Polen heb ik een V70 2.4D Geartronic 130pk uit België gehaald. De auto was bedoeld om ook weer zo'n kleine 500.000km mee te gaan. Op zich geen slechte wagen maar het viel me op dat de 5e versnelling vrij kort was. Op de snelweg wilde ik altijd nog een keer opschakelen, hetgeen dus niet ging. Dat ging uiteindelijk wel storen.

Bij toeval kon ik bij de locale dealer in Roosendaal aan een nieuwe V70D5 Geartronic komen en heb toen besloten mijn 130pk in te ruilen. Terugkijkend kan ik zeggen dat ik aan de D5 veel meer plezier beleef. Het rijcomfort is stukken beter en altijd voldoende power voorhanden. Het verbruik ligt uiteraard wel iets hoger (7.0/100 tegenover 6.0/100).

De 2.4D staat na een een half jaar nog steeds te koop en dat geeft aan dat de markt toch niet zo happig is op een grote auto met weinig vermogen. Als je dat niets uitmaakt, een rustige rijder bent en de wagen wilt oprijden dan heb je aan een 130pk een uitstekende wagen.

Geplaatst: 05.02.2008 - 20:05
door hkl073
kunt ook even kijken bij www.tunex.nl voor 225 euro. Ik kan het verschil echt merken en ben er echt tevreden mee.

Geplaatst: 16.03.2008 - 21:22
door silverado
Kijk nu eens waar de nw V70 mee komt....???? Een 136 PK diesel uit de V50 !
En wat zeggende testen ervan ? Goed !!! en een energieklasse B.

Heb net mn V70 D5 met 200pk (chip) en 295.000 km ingeruild voor een 2.4D (163 PK). De aandrijflijn was nog steeds prima ! er zat geloof ik een koppeling aan te komen... begon wat te klapperen bij stationair, maar dat was bij 160 dkm ook al zo....

Heb er bijna 180.000 km mee gereden zonder problemen aan de motor, en dan bedoel ik op de beroemde turboslang na, helemaal NIX. De voortrein een keer een paar rubbers van de ophanging a 80 euro incl montage.

Geplaatst: 16.03.2008 - 22:04
door bartv70
Hallo,

We zijn ook gruwelijk verwent de laatste ,diesel, jaren.
Ivm een verhuizing vandaag de zolder opgeruimd.
Ik kwam daar folders tegen uit de jaren 70&80(pure hobby bewaar alles),
en zie daar toch echt een Volvo 240 GL Diesel Estate, 6 cyl. lijn,1400kg en maar liefst 82...twee en tachtig..pk!!!!!! en dat was al heel erg veel.
Mijn Mercedes 220D die ik toen reed had er wel 60!!!! en ook 1300kg.(top 130 km/pu)
Nu een V70 diesel met 198pk, wel erg lekker maar niet nodig.

BartV70

Geplaatst: 15.04.2008 - 09:51
door Volvoman30
Formeel hoor je met een vermogenstoename van > 25% je auto ter keuring bij het RDW aan te bieden,
40%