Dat is er netjes Asta voor een T5!!
Die van mij heeft nu ongeveer 98.000 kilometer gereden en die van mij staat op een gemiddeld verbruik van 8,8 op 100km en heb een 2.4 benzine. En rij hoofdzakelijk korte stukjes.
Verbruik V50
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 08.12.2009 - 19:16
- Locatie: Sappemeer (Gr.)
- Contacteer:
Ik heb m'n V50 2.4 nu een dikke maand, en heb het meest korte stukjes gereden, vooral met de sneeuw was het vaak stapvoets naar m'n werk. Het verbruik daar mee wordt ik niet echt vrolijk van, de boordcomputer geeft nu een gemiddeld verbruik van 13.2 op 100 km aan Vanmiddag op de snelweg bij keurig 120 km per uur, was het actueel verbruik 9.2 op 100 km, dat valt me dan wel weer mee.
If more people drove Volvos - there'd be more people !
Daily drive: 2005 V50 2.4 Sapphire metallic, High Performance Audio, 17 inch Sculptor, private glass
Weekend drive: Porsche 912 1967 Ivory white
Volvo P122 S 1969 Sold
Daily drive: 2005 V50 2.4 Sapphire metallic, High Performance Audio, 17 inch Sculptor, private glass
Weekend drive: Porsche 912 1967 Ivory white
Volvo P122 S 1969 Sold
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Het 2.4 blok is gewoon niet zuinig op korte stukjes.
Mijn ouders hebben een S60 2.4 en die haalt op de vele korte stukjes net aan de 1 op 9, ga je een keer een grotere afstand rijden veranderd dat opeens compleet
Mijn ouders hebben een S60 2.4 en die haalt op de vele korte stukjes net aan de 1 op 9, ga je een keer een grotere afstand rijden veranderd dat opeens compleet
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01.10.2009 - 15:46
Mijn gemiddeld verbruik met de V50 2.0D, 2008, is 6.0 liter 100 km. (50% autoweg, 50% buitenweg stad).
Met caravan is dit minimaal gemiddeld 9.3 liter 100 km. (cruisecontrole 90, vooral autosnelweg, caravan 1450 kg., fietsen op autodak).
Is er iets te zeggen door anderen wat brandstofverbruik met caravan betreft?
Met caravan is dit minimaal gemiddeld 9.3 liter 100 km. (cruisecontrole 90, vooral autosnelweg, caravan 1450 kg., fietsen op autodak).
Is er iets te zeggen door anderen wat brandstofverbruik met caravan betreft?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Mijn vorige auto een S40 van '06 was de 140 pk versie van de 2.4.
Hiermee presteerde ik het om 7,9 liter per 100 km te rijden over dezelfde route als ik nu met de T5 doe.
De T5 is dus duidelijk wel iets duurder in het verbruik ondanks mijn rijstijl.
Beiden trouwens met een geartronic.
Hiermee presteerde ik het om 7,9 liter per 100 km te rijden over dezelfde route als ik nu met de T5 doe.
De T5 is dus duidelijk wel iets duurder in het verbruik ondanks mijn rijstijl.
Beiden trouwens met een geartronic.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat is op zich wel te verwachten, je gaat van een niet turbo naar een turbo blok met 110 pk meer 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Maar mijn rijstijl is gelijk gebleven Ferdi.
Dus de T5 gebruikt simpelweg meer dan een niet turbo variant.
Nu zal het blok misschien gelijk zijn maar ik denk dat de rest toch wel redelijk afwijkt wat een vergelijking niet objectief maakt.
Dus de T5 gebruikt simpelweg meer dan een niet turbo variant.
Nu zal het blok misschien gelijk zijn maar ik denk dat de rest toch wel redelijk afwijkt wat een vergelijking niet objectief maakt.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Volgens mij komt het ook door het verschil in motortype en de V50 is iets zwaarder als een S40 (al zal dat geen 0,4 liter per 100 km schelen denk ik zo).
De T5 is een sportiever motorblok en daar hoort ook iets meer brandstofverbruik bij.
Kleine vergelijking, het motorblok in mijn 205 is ook in meerdere varianten gemaakt, een "zuinige" met 105 pk die zeg 1 op 14 haalt en daarna een sportieve met 122 en 130 pk die nog 1 op 12 halen, of als je hem nog iets kietelt 1 op 9 zoals die van mij doet.
Het zijn allemaal 1.9 blokken die behoorlijk gelijk aan elkaar zijn, maar door net iets andere onderdelen en afstelling meer vermogen leveren, maar wel met een hoger verbruik.
Ik denk dat het bij de T5 ook zo zal zijn, in feite is het een gewoon 2.4 blok, maar aangepast voor een turbo en meer vermogen
De T5 is een sportiever motorblok en daar hoort ook iets meer brandstofverbruik bij.
Kleine vergelijking, het motorblok in mijn 205 is ook in meerdere varianten gemaakt, een "zuinige" met 105 pk die zeg 1 op 14 haalt en daarna een sportieve met 122 en 130 pk die nog 1 op 12 halen, of als je hem nog iets kietelt 1 op 9 zoals die van mij doet.
Het zijn allemaal 1.9 blokken die behoorlijk gelijk aan elkaar zijn, maar door net iets andere onderdelen en afstelling meer vermogen leveren, maar wel met een hoger verbruik.
Ik denk dat het bij de T5 ook zo zal zijn, in feite is het een gewoon 2.4 blok, maar aangepast voor een turbo en meer vermogen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Daar zal het inderdaad wel aan liggen Ferdi.
Maar je hoort mij niet klagen hoor
Maar je hoort mij niet klagen hoor

(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat geloof ik graag 
Het is dat ik teveel kilometers maak voor een benzine, anders had er hier ook een T5 voor de deur gestaan

Het is dat ik teveel kilometers maak voor een benzine, anders had er hier ook een T5 voor de deur gestaan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Wat is veel?
Ik rijd er rond de 35.000, heb al lopen denken om deze in te ruilen voor een D5.
Ik rijd er rond de 35.000, heb al lopen denken om deze in te ruilen voor een D5.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Gemiddeld 40.000 per jaar.
Kom met mijn V50 precies rond op mijn reiskostenvergoeding, enige dat hij me nu kost is het onderhoud en dat bevalt me wel.
Ben geen echte zuinige rijder (houd van een beetje doorrijden) en denk dat er dan wel meer boetes binnen gaan komen
Heb voor de echte funkilometers nog een benzinemonstertje staan en denk dat als ik dagelijks met 250 pk op weg ben hier het "bijzondere" gevoel ook een beetje vanaf gaat.
En vind dieselen ook geen straf
Kom met mijn V50 precies rond op mijn reiskostenvergoeding, enige dat hij me nu kost is het onderhoud en dat bevalt me wel.
Ben geen echte zuinige rijder (houd van een beetje doorrijden) en denk dat er dan wel meer boetes binnen gaan komen

Heb voor de echte funkilometers nog een benzinemonstertje staan en denk dat als ik dagelijks met 250 pk op weg ben hier het "bijzondere" gevoel ook een beetje vanaf gaat.
En vind dieselen ook geen straf

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D