Pagina 2 van 4
Geplaatst: 31.07.2012 - 13:14
door diesel01
Ah daar is tie weer, de stikstof.
Mijn bandenboer heeft ook opslag voor winter/zomerbanden.
De opgeslagen banden gevuld met stikstof laten tijdens het verblijf een paar tienden lopen in tegenstelling tot de banden met lucht die veel meer laten lopen.
Ook uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat ik meer verlies heb met lucht dan met stikstof, per kwartaal 0.2 bar.
Overigens betaal ik niets voor controle en bijvullen...
Geplaatst: 31.07.2012 - 13:48
door Oceanracer
Als je banden maar vaak genoeg bijvult, blijft er op den duur vanzelf alleen stikstof over..
Geplaatst: 31.07.2012 - 13:58
door Quota
Oceanracer schreef:Als je banden maar vaak genoeg bijvult, blijft er op den duur vanzelf alleen stikstof over..

:laughing5:
Geplaatst: 31.07.2012 - 14:03
door BIC
Op den duur wel ja..
Maar hoeveel geld ben je dan kwijt?
Ik denk niet dat je enige significante winst boekt en ik ben dan ook van mening het pure geldklopperij is.
Geplaatst: 31.07.2012 - 14:33
door Oceanracer
Lucht is toch gratis?
Geplaatst: 31.07.2012 - 14:38
door blastaway
Ik doe 2.9 in mijn 19 inchers

Prima!
Geplaatst: 31.07.2012 - 15:04
door Quota
Oceanracer schreef:Lucht is toch gratis?
Steeds minder helaas, overal zie je luchtzuilen verschijnen waar 1/2 of 1 euro in moet om je bandenspanning te kunnen controleren/aanpassen...
Geplaatst: 31.07.2012 - 15:07
door V70/2.4D/2003
Quota, Geen last van. Ik heb zelf een compressor :

Geplaatst: 31.07.2012 - 15:38
door diesel01
BIC schreef:Op den duur wel ja..
Maar hoeveel geld ben je dan kwijt?
Ik denk niet dat je enige significante winst boekt en ik ben dan ook van mening het pure geldklopperij is.
In Oegstgeest kost het geld.
In Groningen zegt men"kiek het wel em noa" kost tie niks.
Een vereiste is, denk ik, dat je de banden er ook besteld en laat monteren
Ik betaal voor het controleren en bijvullen van stikstof helemaal niets.
Geplaatst: 31.07.2012 - 16:03
door Quota
V70/2.4D/2003 schreef:Quota, Geen last van. Ik heb zelf een compressor :

Bofkont!
Geplaatst: 31.07.2012 - 16:09
door BIC
diesel01 schreef:BIC schreef:Op den duur wel ja..
Maar hoeveel geld ben je dan kwijt?
Ik denk niet dat je enige significante winst boekt en ik ben dan ook van mening het pure geldklopperij is.
In Oegstgeest kost het geld.
In Groningen zegt men"kiek het wel em noa" kost tie niks.
Een vereiste is, denk ik, dat je de banden er ook besteld en laat monteren
Ik betaal voor het controleren en bijvullen van stikstof helemaal niets.
Als je er niets voor betaalt kost het je ook geen geld idd, maar dat neemt niet weg dat ik verre van overtuigd ben van het nut van stikstof in je autobanden.
Geplaatst: 31.07.2012 - 17:19
door Oceanracer
Ik dus ook niet en vul ook de banden bij met de compressor uit de schuur. Wist niet dat je bij de benzinepomp ook al voor je lucht moet betalen. Waar is de ouderwetse service gebleven?
Geplaatst: 31.07.2012 - 19:25
door Morgenstond
Die is verdwenen, net als na verloop van tijd de lucht uit je banden.
Geplaatst: 31.07.2012 - 20:05
door Oceanracer
Soms kan ik een zeker hang naar vroeger niet altijd onderdrukken...
Geplaatst: 31.07.2012 - 20:16
door Jers3n
Niet te hoeven betalen voor stikstof maakt de situatie wel net ff anders, dan zou ik ook niet zeggen, "doe er maar gewoon lucht in". Baat het niet, dan schaad het niet.
Verder ben ik het helemaal, mbt autobanden en stikstof, met het "gelduitklopperij" verhaal eens. Gewoon lucht er (bij) in, komt er toch steeds meer stikstof in.
Of er nou stikstof of lucht in zit, de spanning van de winter- of zomerbanden moet ik toch controleren, dus die paar tienden meer die er in moeten maakt ook niet uit.
Geplaatst: 31.07.2012 - 22:23
door euerw
euerw schreef:Zaterdag komt 4x nwe Vredestein sessanta 235/65/17 Volvo zegt 2.7 rondom en Vrdestein zegt voor 2.7 en achter 2.6.
Wat is juist of wijsheid en is het de paar € extra waard om er stikstof in te doen?
Oke stikstof duidelijk, nu de spanning aub.....
Geplaatst: 31.07.2012 - 22:41
door Oceanracer
Je maakt je toch niet druk over één tiende drukverschil?
Geplaatst: 31.07.2012 - 23:14
door euerw
Oceanracer schreef:Je maakt je toch niet druk over één tiende drukverschil?
Nee maar waarom toch een verschil?
Geplaatst: 31.07.2012 - 23:18
door BIC
Misschien is het een berekende waarde aan de hand van de gewichtsverdeling van de auto? Voor ligt de motor etc dus daar zal de auto zwaarder zijn.
Geplaatst: 01.08.2012 - 07:15
door Oceanracer
Verschil is denk ik de FWD en de AWD.