Stotteren en horten

Alles over de 440 / 460
ert
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15

Ne dat heb ik niet gedaan Wim.
Ik weet ook niet zo snel hoe ik dat moet doen.
gr erwin
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

ert schreef:Heb net zitten zoeken wat het betekent, en het is
Coolant temperature sensor signal.
en inderdaad doet de temp meter het niet .
verder geeft ie niks aan, dus ik hoop dan maar dat ik het op los met die uitlaat=?
Ik hoop dat jullie het nog snappen.
Hij deed dus 1-2-3.
gr erwin
Dat kan wel eens voor problemen zorgen omdat de motor dus niet weet hoe warm hij is en dus op noodloop gaat.
dit zorgt voor een hoog brandstof verbruik en niet werken van de vervroeging van de ontsteking.

Maar om dat je temp meter en sensor (wordt door veschillende sensorren aangestuurd) niet werken zou ik ook even kijken of je koelvloestof nog aan wezig is en ook goed ontlucht is. bijd sensorren zitten onder de ontsteking de een met een draadje (voor dash meter) een met een blauw stekkertje 2 polig (voor ecu)
ert schreef:Ben ik weer , heb net bij H-base gekeken en de voorpijp kost 149 euro.
Is dit zelf te monteren of repareren?
Ik weet natuurlijk niet of ik hier mijn problemen mee op los maar kwaadkan het natuurlijk niet.
gr E
Ik zou marktplaats etc ook gewoon af zoeken daar kom je ook nog wel eens leuke dingen tegen .
Het is op zich te doen als je een goede krik hebt en veel gedeuld want het zaakje wil nog wel eens goed vast geroest zijn.

In iedergeval succes met de reparatie
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
ert
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15

Nou vandaag de auto op oprijsteunen gezet en ja hoor, de las naad van de voor pijp is los. Kan ik die niet laten lassen of zoiets?
Als je gas geeft komt de pijp uit de aansluiting die onder de auto zit , hij blaast dus alsware de katalisator weg. Die 2 aansluitingen zitten goed vast alleen lasnaad is los.
Voorpijp kost los 147 euro maar ik denk niet dat ik er makkelijk bij kom.
gr erwin
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Je kan het proberen te lassen... maar geef het wijnig kans omdat de pijp door de heten gassen ook slijt en dus vlemalen dunner is geworden met de kans dat hij vrijsnel weer breekt.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
ert
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15

Het gaat er om of de pijp er af moet om te lassen, anders kan er net zo goed gelijk een nieuwe ( andere) op.
gr erwin
ert
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15

Nou zoals beloofd, de pijp zit er op en hij rijd als nieuw.
Hoe kan het he!! Ik denk dat als ie warm werd er geen druk op gebouwd kon worden, totalen kosten 200 euro , nou ja daar heb ik geem nieuwe auto voor.
Jullie nog bedankt voor de hulp.
Gr Erwin
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Wat een paniek hé! Wel weer veel geleerd :wink:
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

sorry voor de kick, maar waar zit de "vliegwielsensor". Heb namelijk ook weleens last van stotteren als die stationair loopt, eenmaal beetje gas loopt die perfect.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
Caerbannog
5th Gear member
Berichten: 1154
Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
Locatie: Niekerk (wk)
Contacteer:

Dom antwoord: Bij het vliegwiel

Serieus antwoord: Als ik mij niet vergis bovenop de versnellingsbak, op het punt ongeveer waar de bak tegen de motor geschroefd zit. (Bovenste dode punt sensor, ik neem aan dat deze bedoeld word?)
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

mightyspawn schreef:sorry voor de kick, maar waar zit de "vliegwielsensor". Heb namelijk ook weleens last van stotteren als die stationair loopt, eenmaal beetje gas loopt die perfect.
ik zou het daar niet zoeken maar meer in de richting van een vacuum lek
want als je BDPsensor kapot is rijd hij gewoon niet lekker mee.
en lees hem een keer uit dan weet je het :wink:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Volvroem
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 26.09.2006 - 16:14

een kennis van me heb 2 440's gehad en bijde bij cylinder 3/4 daartussen lek
If everything seems under control, you're not going fast enough ...Mario andretti.

If nothing breaks increase the boost
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”