Hallo ik heb een 440 uit 95 140000km erop.
Ik heb deze auto een week geleden gekocht, auto was van een oudere man die hem voor zijn vader moest verkopen.
Toen ik proef ging rijden had de man net de moter heeeel goed schoon gespoten. Reden hier voor was dat er mensen kwamen die een schone moter wilde zien. Met de proef rit stooterde de auto maar bij terug schakelen met hogere toeren ging het goed. Na drie dagen werd het erger en heb ik alles ingespoten met vocht =verwijderaar, en heb ik er nieuwe bougies in gezet nieuwe lucht filter. Probleem was niet verholpen dus verder kijken, verdeel kap los gehaald enzag er niet uit van binnen. Ook maar een nieuwe verdeelkap en rotor er op gezet, ging beter tot vanmorgen, nu lijkt het net of de auto op 3 polen loopt en komt alleen op gang bij hogere toeren :shock: .
Heeft iemand een iedee want ik weet het niet meer.
gr en beste wensen erwin
Stotteren en horten
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Misschien moet je naast die verdeelkap ook de kabels even mee vervangen, en je contactpuntjes.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Contactpuntjes zitten onder je verdelerkap. Moet je wel ff weten hoe 't moet. het is een werkje van niks. Kunnen ze in een willekeurige garage in vijf minuutjes voor je fixen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 01.05.2005 - 22:58
- Locatie: Vaassen
- Contacteer:
De contactpuntjes hoef je niet te vernieuwen, want die zitten er niet op!Want je wel zou kunnen doen is de vliegwielsensor demonteren en schoon maken. Als je dat gedaan hebt en het "stotteren" is niet over dan gaan we verder zoeken.
Groet Timen
Groet Timen
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
HaHa...ik had al het vermoeden toen ik het opschreef...zo oud is de auto ook weer niet hé!De contactpuntjes hoef je niet te vernieuwen, want die zitten er niet op!

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Loop hij op 3 cylinders?
Makkelijk te horen bij stationair toerental aan de uitlaat. Hoor je prop-prop-prop-prop-prop dan is het raak.
Controleer dit door tijdens de stationair loop 1 voor 1 de bougies lost te trekken. Als je 1 bougie los hebt en je hoort duidelijk dat de motor slechter loopt dan deed deze cilinder goed mee. Hoor je geen verschil dan loopt en lipe deze cylinder niet mee (fout dus)
Doe het 1 voor 1 en haal maar 1 boudie tegelijk los.
Als je bij alle 4 een duidelijk terugval hoort dan is in ieder geval je inlaatpakking nog in orde.
O. ja let even op met loshalen, er staat nogal wat spanning op dus hou bougie doppen aan kabelzijde vast en niet aan de uiteindes.
Is je pakking nog in orde dan controleer even of alle slangetje vast zitten, voornamelijk rond injectiesysteem of carb als je die hebt. Vooral carb is kritische componentn, maar gezien je bouwjaar denk ik dat je injectie hebt.
Als motor warm wordt en hij begint te stotteren denk ik dat je mengsel te rijk wordt geregeld.
Wim
Wim
Makkelijk te horen bij stationair toerental aan de uitlaat. Hoor je prop-prop-prop-prop-prop dan is het raak.
Controleer dit door tijdens de stationair loop 1 voor 1 de bougies lost te trekken. Als je 1 bougie los hebt en je hoort duidelijk dat de motor slechter loopt dan deed deze cilinder goed mee. Hoor je geen verschil dan loopt en lipe deze cylinder niet mee (fout dus)
Doe het 1 voor 1 en haal maar 1 boudie tegelijk los.
Als je bij alle 4 een duidelijk terugval hoort dan is in ieder geval je inlaatpakking nog in orde.
O. ja let even op met loshalen, er staat nogal wat spanning op dus hou bougie doppen aan kabelzijde vast en niet aan de uiteindes.
Is je pakking nog in orde dan controleer even of alle slangetje vast zitten, voornamelijk rond injectiesysteem of carb als je die hebt. Vooral carb is kritische componentn, maar gezien je bouwjaar denk ik dat je injectie hebt.
Als motor warm wordt en hij begint te stotteren denk ik dat je mengsel te rijk wordt geregeld.
Wim
Wim
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15
vandaag dougies kabels maar ff vervangen, en toen dacht ik dat ik klaar was. Nee Dus.
Als het stooten begind en het inhouden lijkt het wel of er een pakking uit ligt ergens aan de onderkant.
Boven is alles schoon en voel ik niks(ga wel even voelen als de moter koud is nu voel je er toch geen warmte) hoor ok geen lekke paking, maar an de onderkant hoor ik hgoeeeeeee of zoiets en ik denk dat daar het probleem ligt.
Ik weet nu ook dat er een hoop stroom op je moter zit want ik was gelijk wakker, hehe.
Iemand nog iedeeen?
gr erwin
Als het stooten begind en het inhouden lijkt het wel of er een pakking uit ligt ergens aan de onderkant.
Boven is alles schoon en voel ik niks(ga wel even voelen als de moter koud is nu voel je er toch geen warmte) hoor ok geen lekke paking, maar an de onderkant hoor ik hgoeeeeeee of zoiets en ik denk dat daar het probleem ligt.
Ik weet nu ook dat er een hoop stroom op je moter zit want ik was gelijk wakker, hehe.
Iemand nog iedeeen?
gr erwin
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15
Ja de bougies los gehaald en hoorde verschil in de toeren.
Volgens mij moet ik maar naar de dokter met dat kreng.
Ik heb toch niet het idee dat de vorige eigenaar me in de maling heeft genomen, heb die meneer gebeld en zegt echt niet te weten van het probleem en ik geloof hem ook nog.
Ik weet niet zo goed hoe het verder moet dus al je suggesties hebt laat maar horen.
gr erwin
Volgens mij moet ik maar naar de dokter met dat kreng.
Ik heb toch niet het idee dat de vorige eigenaar me in de maling heeft genomen, heb die meneer gebeld en zegt echt niet te weten van het probleem en ik geloof hem ook nog.
Ik weet niet zo goed hoe het verder moet dus al je suggesties hebt laat maar horen.
gr erwin
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Probeer eerst even je ecu uit te lezen het hoeft niet perce aan de ontsteking te liggen...
Hoe uit lezen hoor ik nu al denken....
er zit een zwart kastje op de linker veer poot (als voor de auto staat rechts) daar zit een draadje aan die steek je in pool 2.
dan zet je je con tact aan en druk vervolgens 2 sec op het knopje.
dan volgt er een code via het ledje
dit kan bv zijn 2-2-3=idle valve signal faulty (stationair regel klep)
krijg je 1-1-1 dan is er geen fout
en dit kan blijven herhalen net zo lang je de zelfde fout tegen komt.
Sorry ik kan de codes even niet terug vinden dus roep ze maar als je er een paar hebt...
Oja en wat voor motor hebje????
Hoe uit lezen hoor ik nu al denken....
er zit een zwart kastje op de linker veer poot (als voor de auto staat rechts) daar zit een draadje aan die steek je in pool 2.
dan zet je je con tact aan en druk vervolgens 2 sec op het knopje.
dan volgt er een code via het ledje
dit kan bv zijn 2-2-3=idle valve signal faulty (stationair regel klep)
krijg je 1-1-1 dan is er geen fout
en dit kan blijven herhalen net zo lang je de zelfde fout tegen komt.
Sorry ik kan de codes even niet terug vinden dus roep ze maar als je er een paar hebt...
Oja en wat voor motor hebje????
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15
Hallo.
Ik heb een 1.6i.
Heb net onder m,n auto gekeken met een grote krik op gekrikt.
Mijn uitlaat is gebroken of los het ie m,n katalisator als die er op zit aan de moter kant?
Dus wat van m,n spruitstuk af komt naar beneden en dan precies aan de onderkant hij is dus kapot .
Kan dat de problemen veroorzaken.
ik ga nu m,n ECU ff lezen, die ecu geeft aan 1 ff en dan 2xachter elkaar.
Ik had al gezien in een andere poost van jou dat dat kon maar die kon ik niet meer vinden.
Die 2liter die jij hebt heb ik ook gehad.
Fantastise auto lekker snel.
gr erwin
[/img]
Ik heb een 1.6i.
Heb net onder m,n auto gekeken met een grote krik op gekrikt.
Mijn uitlaat is gebroken of los het ie m,n katalisator als die er op zit aan de moter kant?
Dus wat van m,n spruitstuk af komt naar beneden en dan precies aan de onderkant hij is dus kapot .
Kan dat de problemen veroorzaken.
ik ga nu m,n ECU ff lezen, die ecu geeft aan 1 ff en dan 2xachter elkaar.
Ik had al gezien in een andere poost van jou dat dat kon maar die kon ik niet meer vinden.
Die 2liter die jij hebt heb ik ook gehad.
Fantastise auto lekker snel.
gr erwin
[/img]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15
Heb net zitten zoeken wat het betekent, en het is
Coolant temperature sensor signal.
en inderdaad doet de temp meter het niet .
verder geeft ie niks aan, dus ik hoop dan maar dat ik het op los met die uitlaat=?
Ik hoop dat jullie het nog snappen.
Hij deed dus 1-2-3.
gr erwin
Coolant temperature sensor signal.
en inderdaad doet de temp meter het niet .
verder geeft ie niks aan, dus ik hoop dan maar dat ik het op los met die uitlaat=?
Ik hoop dat jullie het nog snappen.
Hij deed dus 1-2-3.
gr erwin