Stotteren en horten

Alles over de 440 / 460
ert
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15

Hallo ik heb een 440 uit 95 140000km erop.
Ik heb deze auto een week geleden gekocht, auto was van een oudere man die hem voor zijn vader moest verkopen.
Toen ik proef ging rijden had de man net de moter heeeel goed schoon gespoten. Reden hier voor was dat er mensen kwamen die een schone moter wilde zien. Met de proef rit stooterde de auto maar bij terug schakelen met hogere toeren ging het goed. Na drie dagen werd het erger en heb ik alles ingespoten met vocht =verwijderaar, en heb ik er nieuwe bougies in gezet nieuwe lucht filter. Probleem was niet verholpen dus verder kijken, verdeel kap los gehaald enzag er niet uit van binnen. Ook maar een nieuwe verdeelkap en rotor er op gezet, ging beter tot vanmorgen, nu lijkt het net of de auto op 3 polen loopt en komt alleen op gang bij hogere toeren :shock: .
Heeft iemand een iedee want ik weet het niet meer.
gr en beste wensen erwin
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Misschien moet je naast die verdeelkap ook de kabels even mee vervangen, en je contactpuntjes.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
ert
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15

De kabels is geen probleem maar de contact puntjes zou ik echt niet weten waar ze zitten?
Is het te doen als leerling of kan ik hem dan beter naar de dokter brengen.
gr erwin
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Contactpuntjes zitten onder je verdelerkap. Moet je wel ff weten hoe 't moet. het is een werkje van niks. Kunnen ze in een willekeurige garage in vijf minuutjes voor je fixen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Timen
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 01.05.2005 - 22:58
Locatie: Vaassen
Contacteer:

De contactpuntjes hoef je niet te vernieuwen, want die zitten er niet op!Want je wel zou kunnen doen is de vliegwielsensor demonteren en schoon maken. Als je dat gedaan hebt en het "stotteren" is niet over dan gaan we verder zoeken.

Groet Timen
ert
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15

Nou Hans ik denk dat dan maar moet gebeurn want dit is geen rijden.
Ga nog wel eerst de kabels vervangen en als dat niet lukt aat ie naar de dokter.
gr ewrin
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

De contactpuntjes hoef je niet te vernieuwen, want die zitten er niet op!
HaHa...ik had al het vermoeden toen ik het opschreef...zo oud is de auto ook weer niet hé! :lol:
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
ert
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15

Ja daar gaan we weer , waar zit de vliegwiel sensor?
Laat ik het nieuwe jaaar eens slim beginnen, heheh
ert
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15

Vandaag alls na gelopen en alles zit goed naar mijn weten.
Weet nu wel dat het horten begind als de mter warm word.
Als ik hem start heb ik nergen last van maar na een paar minuten begint de pret.
gr erwin
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Loop hij op 3 cylinders?
Makkelijk te horen bij stationair toerental aan de uitlaat. Hoor je prop-prop-prop-prop-prop dan is het raak.

Controleer dit door tijdens de stationair loop 1 voor 1 de bougies lost te trekken. Als je 1 bougie los hebt en je hoort duidelijk dat de motor slechter loopt dan deed deze cilinder goed mee. Hoor je geen verschil dan loopt en lipe deze cylinder niet mee (fout dus)

Doe het 1 voor 1 en haal maar 1 boudie tegelijk los.

Als je bij alle 4 een duidelijk terugval hoort dan is in ieder geval je inlaatpakking nog in orde.
O. ja let even op met loshalen, er staat nogal wat spanning op dus hou bougie doppen aan kabelzijde vast en niet aan de uiteindes.


Is je pakking nog in orde dan controleer even of alle slangetje vast zitten, voornamelijk rond injectiesysteem of carb als je die hebt. Vooral carb is kritische componentn, maar gezien je bouwjaar denk ik dat je injectie hebt.

Als motor warm wordt en hij begint te stotteren denk ik dat je mengsel te rijk wordt geregeld.

Wim

Wim
ert
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15

vandaag dougies kabels maar ff vervangen, en toen dacht ik dat ik klaar was. Nee Dus.
Als het stooten begind en het inhouden lijkt het wel of er een pakking uit ligt ergens aan de onderkant.
Boven is alles schoon en voel ik niks(ga wel even voelen als de moter koud is nu voel je er toch geen warmte) hoor ok geen lekke paking, maar an de onderkant hoor ik hgoeeeeeee of zoiets en ik denk dat daar het probleem ligt.
Ik weet nu ook dat er een hoop stroom op je moter zit want ik was gelijk wakker, hehe.
Iemand nog iedeeen?
gr erwin
ert
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15

Heeeellllllllp
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Heb je de bougies 1 voor 1 losgehaald en hoorde je verschil in toerental?
Wim
ert
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15

Ja de bougies los gehaald en hoorde verschil in de toeren.
Volgens mij moet ik maar naar de dokter met dat kreng.
Ik heb toch niet het idee dat de vorige eigenaar me in de maling heeft genomen, heb die meneer gebeld en zegt echt niet te weten van het probleem en ik geloof hem ook nog.

:cry:
Ik weet niet zo goed hoe het verder moet dus al je suggesties hebt laat maar horen.
gr erwin
ert
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15

Er is dus een pakking kapot ergens, het lijkt wel ergens aan de onderkant te zitten ga ff kijken.
Zijdn er speciale plekken die jullie weten die dat veroorzaken.
gr erwin
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Probeer eerst even je ecu uit te lezen het hoeft niet perce aan de ontsteking te liggen...
Hoe uit lezen hoor ik nu al denken....

er zit een zwart kastje op de linker veer poot (als voor de auto staat rechts) daar zit een draadje aan die steek je in pool 2.
dan zet je je con tact aan en druk vervolgens 2 sec op het knopje.
dan volgt er een code via het ledje
dit kan bv zijn 2-2-3=idle valve signal faulty (stationair regel klep)
krijg je 1-1-1 dan is er geen fout
en dit kan blijven herhalen net zo lang je de zelfde fout tegen komt.

Sorry ik kan de codes even niet terug vinden dus roep ze maar als je er een paar hebt...

Oja en wat voor motor hebje????
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
ert
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15

Hallo.
Ik heb een 1.6i.
Heb net onder m,n auto gekeken met een grote krik op gekrikt.

Mijn uitlaat is gebroken of los het ie m,n katalisator als die er op zit aan de moter kant?
Dus wat van m,n spruitstuk af komt naar beneden en dan precies aan de onderkant hij is dus kapot .
Kan dat de problemen veroorzaken.

ik ga nu m,n ECU ff lezen, die ecu geeft aan 1 ff en dan 2xachter elkaar.
Ik had al gezien in een andere poost van jou dat dat kon maar die kon ik niet meer vinden.
Die 2liter die jij hebt heb ik ook gehad.
Fantastise auto lekker snel.
gr erwin
[/img]
ert
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15

Heb net zitten zoeken wat het betekent, en het is
Coolant temperature sensor signal.
en inderdaad doet de temp meter het niet .
verder geeft ie niks aan, dus ik hoop dan maar dat ik het op los met die uitlaat=?
Ik hoop dat jullie het nog snappen.
Hij deed dus 1-2-3.
gr erwin
ert
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 31.12.2005 - 14:15

Ben ik weer , heb net bij H-base gekeken en de voorpijp kost 149 euro.
Is dit zelf te monteren of repareren?
Ik weet natuurlijk niet of ik hier mijn problemen mee op los maar kwaadkan het natuurlijk niet.
gr E
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Heb je al eens geprobeert de errorcodes uit het injectiesyteem uit te lezen?
Wim
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”