Pagina 2 van 2
Geplaatst: 05.01.2006 - 09:38
door ert
Ne dat heb ik niet gedaan Wim.
Ik weet ook niet zo snel hoe ik dat moet doen.
gr erwin
Geplaatst: 05.01.2006 - 13:09
door Michel740Turbo
ert schreef:Heb net zitten zoeken wat het betekent, en het is
Coolant temperature sensor signal.
en inderdaad doet de temp meter het niet .
verder geeft ie niks aan, dus ik hoop dan maar dat ik het op los met die uitlaat=?
Ik hoop dat jullie het nog snappen.
Hij deed dus 1-2-3.
gr erwin
Dat kan wel eens voor problemen zorgen omdat de motor dus niet weet hoe warm hij is en dus op noodloop gaat.
dit zorgt voor een hoog brandstof verbruik en niet werken van de vervroeging van de ontsteking.
Maar om dat je temp meter en sensor (wordt door veschillende sensorren aangestuurd) niet werken zou ik ook even kijken of je koelvloestof nog aan wezig is en ook goed ontlucht is. bijd sensorren zitten onder de ontsteking de een met een draadje (voor dash meter) een met een blauw stekkertje 2 polig (voor ecu)
ert schreef:Ben ik weer , heb net bij H-base gekeken en de voorpijp kost 149 euro.
Is dit zelf te monteren of repareren?
Ik weet natuurlijk niet of ik hier mijn problemen mee op los maar kwaadkan het natuurlijk niet.
gr E
Ik zou marktplaats etc ook gewoon af zoeken daar kom je ook nog wel eens leuke dingen tegen .
Het is op zich te doen als je een goede krik hebt en veel gedeuld want het zaakje wil nog wel eens goed vast geroest zijn.
In iedergeval succes met de reparatie
Geplaatst: 06.01.2006 - 11:56
door ert
Nou vandaag de auto op oprijsteunen gezet en ja hoor, de las naad van de voor pijp is los. Kan ik die niet laten lassen of zoiets?
Als je gas geeft komt de pijp uit de aansluiting die onder de auto zit , hij blaast dus alsware de katalisator weg. Die 2 aansluitingen zitten goed vast alleen lasnaad is los.
Voorpijp kost los 147 euro maar ik denk niet dat ik er makkelijk bij kom.
gr erwin
Geplaatst: 06.01.2006 - 12:01
door Michel740Turbo
Je kan het proberen te lassen... maar geef het wijnig kans omdat de pijp door de heten gassen ook slijt en dus vlemalen dunner is geworden met de kans dat hij vrijsnel weer breekt.
Geplaatst: 06.01.2006 - 12:21
door ert
Het gaat er om of de pijp er af moet om te lassen, anders kan er net zo goed gelijk een nieuwe ( andere) op.
gr erwin
Geplaatst: 08.01.2006 - 12:24
door ert
Nou zoals beloofd, de pijp zit er op en hij rijd als nieuw.
Hoe kan het he!! Ik denk dat als ie warm werd er geen druk op gebouwd kon worden, totalen kosten 200 euro , nou ja daar heb ik geem nieuwe auto voor.
Jullie nog bedankt voor de hulp.
Gr Erwin
Geplaatst: 08.01.2006 - 12:28
door Hans
Wat een paniek hé! Wel weer veel geleerd

Geplaatst: 13.09.2006 - 23:45
door mightyspawn
sorry voor de kick, maar waar zit de "vliegwielsensor". Heb namelijk ook weleens last van stotteren als die stationair loopt, eenmaal beetje gas loopt die perfect.
Geplaatst: 14.09.2006 - 22:23
door Caerbannog
Dom antwoord: Bij het vliegwiel
Serieus antwoord: Als ik mij niet vergis bovenop de versnellingsbak, op het punt ongeveer waar de bak tegen de motor geschroefd zit. (Bovenste dode punt sensor, ik neem aan dat deze bedoeld word?)
Geplaatst: 16.09.2006 - 12:10
door Michel740Turbo
mightyspawn schreef:sorry voor de kick, maar waar zit de "vliegwielsensor". Heb namelijk ook weleens last van stotteren als die stationair loopt, eenmaal beetje gas loopt die perfect.
ik zou het daar niet zoeken maar meer in de richting van een vacuum lek
want als je BDPsensor kapot is rijd hij gewoon niet lekker mee.
en lees hem een keer uit dan weet je het

Geplaatst: 30.09.2006 - 15:19
door Volvroem
een kennis van me heb 2 440's gehad en bijde bij cylinder 3/4 daartussen lek