V50 niet winterwaardig????

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Iets zegt me dat al deze meuk niet goed is voor je lak en kunststof ;-)
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33125
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Heb altijd dat blauwe spul van de Shell. Heb het probleem nog niet gehad!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27450
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bij de dealer hebben ze hem laatst afgevuld en heb nog geen problemen gehad.
Die van mij heeft zich vandaag wel erg winterwaardig bewezen :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Robert Haven
4th Gear member
Berichten: 570
Lid geworden op: 21.10.2006 - 19:21
Locatie: Het Oosten

Van toen ik nog diesel reed kon ik het 2x voorgloeien nog wel herinneren. Dit hielp echt!
Peugeot 508 SW 1.6 e-HDI '12 Brun Guaranja (lease)
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Dat voorgloei lampje gaat hier na 1-2 seconden alweer uit. Volgens mij vader word de motor al "voorgegloeid" als je de deuren opent.
Gebruikersavatar
Jolly Breeze Racing
5th Gear member
Berichten: 1324
Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Jolle [/quote]

Hier een foto er van het hot shot systeem.

Afbeelding

Is niet meer leverbaar in nederland.[/quote]

Ja dat was het, ik kon niet op de naam komen.

Ben vandaag op pad geweest, geen problemen met de ruitensproeiers, heb er wel veel van dat spul in.

Oh ja, standkachel, nooit weer zonder!
Jolle

1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)

Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27450
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

rsnhakan schreef:Dat voorgloei lampje gaat hier na 1-2 seconden alweer uit. Volgens mij vader word de motor al "voorgegloeid" als je de deuren opent.
Hier had hij vanmiddag denk 4 seconde nodig.
Dat voorgloeien als jij je deur opent klopt volgens mij niet
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Vreemd.. want gisteren ('s morgens) was het echt -15 graden en na 1-2 seconden ging die ook uit.
Echter viel de motor volgens mij bijna uit als we geen gas bij gaven...
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27450
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Met dit weer is de airco niet nodig en als die uitstaat draait hij stationair vrij weinig toeren, misschien dat je daardoor het idee had dat hij bijna uitviel.
Als hij echt bijna uitviel maar even langs de garage :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
denivan
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 20.11.2007 - 15:25
Locatie: Antwerpen

Ik vind de S40/V50 voor een zweedse auto ook niet echt winderwaardig. M'n wagen staat buiten (die van m'n vriendin staat in de garage), en net zoals met m'n vorige V50 heb ik elk jaar dat m'n deuren dichtvriezen. Blijkbaar zit er ergens een designfout waardoor er water kan insijpelen. De flinterdunne deurrubbers aan de B-stijl scheuren dan onmiddellijk stuk als je met een beetje kracht de deur probeert te openen :(

Starten doet hij echter wel goed, alleen bij stationair draaien trilde m'n stuur enorm vandaag. Zodra ik wat gas gaf ging de trilling weg, maar op stationair leek het alsof het stuur en stuurkolom er af gingen vallen ;)
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27450
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Zijn je rubbers wel ingesmeerd?
Die van mij doe ik altijd iets vaseline op en heb nergens last van
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
denivan
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 20.11.2007 - 15:25
Locatie: Antwerpen

Bij m'n V50 heb ik zelf nooit iets ingesmeerd. Bij de S40 heb 'k nu een combinatie van WD40 siliconenspray en vaseline gebruikt, maar het helpt niet echt vind 'k. 'k Begrijp ook niet goed waar die flinterdunne rubber voor dient, want rond de hele deurstijl zit nog een dikke "hoofdrubber" die niet vastvriest en wel tegen een stootje kan.

Heb dit weekend wel geleerd dat het helpt om eerst tegen je deur te duwen zodat het ijs breekt en dan pas je deur opendoen.
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1945
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

denivan schreef:Heb dit weekend wel geleerd dat het helpt om eerst tegen je deur te duwen zodat het ijs breekt en dan pas je deur opendoen.
Is inderdaad een goed truc. Echter: ik denk dat veel moderne auto's het probleem hebben. Om lawaai etc tegen te gaan liggen de rubbers rondom vlak tegen de randen aan en zitten ze niet "in" de carrosserie verzonken. Als je rijdt, ontstaat er door de warmte binnenin vaak een beetje smeltwater en dat vriest daarna in korte tijd weer vast en heeft dan een breed oppervlak om te hechten. De (boven) rubbers een beetje invetten helpt mij over het algemeen voldoende. en als er echt veel sneeuw of ijs bij de rand zit, veeg ik dit er eerst even af alvorens de deur af te sluiten.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

fredhead schreef:Met dit weer is de airco niet nodig en als die uitstaat draait hij stationair vrij weinig toeren, misschien dat je daardoor het idee had dat hij bijna uitviel.
Als hij echt bijna uitviel maar even langs de garage :)
De airco staat bij ons altijd op automatisch. Dus altijd aan :)
Morgen weer proberen, als die uitvalt misschien toch langs de garage.

Bedankt!
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27450
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Die van mij staat ook op automatisch, maar met deze kou wordt de airco uitgeschakeld omdat je alleen maar warmte wilt en geen kou.
Je kan het ook makkelijk aan het toerental van de motor zien vind ik, 950 toeren stationair als de airco mee draait en rond de 800 als hij uit staat.

Ben benieuwd wat jullie auto morgen doet :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

rsnhakan schreef:Dat voorgloei lampje gaat hier na 1-2 seconden alweer uit. Volgens mij vader word de motor al "voorgegloeid" als je de deuren opent.
bij mij zie ik het lampje zelfs nauwelijks aanspringen, duurt volgens mij zelfs geen seconde.
De moderne voorgloeiweerstanden moeten bovendien geen x seconden meer gloeien, die hebben zodanig vermogen dat ze binnen de seconde de boel warm genoeg hebben.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
remmm
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:20

uhhhh gloeilampje? Die heb ik inderdaad nog nooit gezien (en ja ik heb wel een diesel) Gewoon sleutel erin en draaien.... Moet je wel binnen zijn gekomen met die !#@$!#@$-deuren... Ik ga er gewoon aan hangen totdat ik krak hoor en de deur open is. Ik zal van de zomer weleens kijken of ik wat rubbers mis :P
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

rsnhakan schreef:
fredhead schreef:Met dit weer is de airco niet nodig en als die uitstaat draait hij stationair vrij weinig toeren, misschien dat je daardoor het idee had dat hij bijna uitviel.
Als hij echt bijna uitviel maar even langs de garage :)
De airco staat bij ons altijd op automatisch. Dus altijd aan :)
Morgen weer proberen, als die uitvalt misschien toch langs de garage.

Bedankt!
Airco doet het niet beneden de 5 graden!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

fredhead schreef:Die van mij staat ook op automatisch, maar met deze kou wordt de airco uitgeschakeld omdat je alleen maar warmte wilt en geen kou.
Je kan het ook makkelijk aan het toerental van de motor zien vind ik, 950 toeren stationair als de airco mee draait en rond de 800 als hij uit staat.

Ben benieuwd wat jullie auto morgen doet :)
Hij heeft gewoon "normaal" gestart vanmorgen. Hij viel niet uit ofzo.

Doet de airco het niet onder de 5 graden? Hmm... Oke ;) Bedankt!
Gebruikersavatar
Grimm
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 30.06.2009 - 07:29
Locatie: Oosterhout

fredhead schreef: al vind ik de bak van de 2.0D ook niet heel soepel schakelen met dit weer.
Als je eenmaal op weg bent gaat het weer stukken beter
Bij mijn vorige 2.0D was me dit ook al opgevallen. De eerste kilometers is het hard werken om van de 1 naar de 2 te komen. Inmiddels een v70 met dezelfde motor en veel minder problemen. Vraag me af of het een s40/v50 probleem is of dat ze inmiddels een nieuwe bak hebben bij de 2.0D

Wat het voorgloeien betreft verbaas ik me al een paar dagen over de tijd die nodig is. Doordat de auto een "startknop" heeft, bepaalt hij helemaal zelf hoe lang het voorgloeien duurt. Vanmorgen heeft dat zeker een seconde of 4 geduurd. Zo langs zelfs dat ik me begon af te vragen of ik wel op de knop geduuwd had!

Om het verhaal af te maken: bevroren tuitensproeiers heb ik nog geen last van gehad.

(wat betreft de airco lijkt het me een beetje jammer wanneer deze wordt uigeschakeld onder de 5 graden. Hoe zit het dan met het bijkomende effect dat de lucht een stuk droger wordt? Dat is toch wel prettig, ook bij koud weer)
2017 - v90 D3 Momentum MY 2018 - Intro line - Family line - Twilight Bronze
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”